20. 6. 2008

Tomb Raider Legend

Tomb Raider Legend dohráno. Nejsem nijak extra na Laru Croftovou vysazený, první díl mne celkem bavil, dvojka méně, trojka ještě méně a čtyřka zase celkem jo, ale nedohráno.... Legend mne překvapil i potěšil v několika bodech. Nevím, jak je tomu u dílů, co mne minuly, ale velmi mne potěšilo upuštění od konceptu frustrujících bludišť a tlačítek, u kterých netušíme, co dělají. Hádanky v prostoru dobře vymyšlené, ale v zásadě nejde moc o hádanky, řešení je vždy jednoznačně. Překvapila mne přítomnost příběhu, který ačkoliv je velice primitivní, udržel moji pozornost před usnutím. Je podáván v husí formě, tedy feministicky, ale celkem to k tomu patří. Zasazení do nejrozličnějších krajin je dobré, krom kobek si užijeme také dost urbanistiky, což se mi líbí. Přehlednost v rámci levelu je velice slušná, může za to také vkusná a nepřeplácaná grafika a odpovídající ovládání, kdy neztrácím přehled ani během bitev. Nejhorší na hře je její krátkost. Celkem 9 hodin relativní zábavy je hodně málo. Hra odsejpá, sem tam akční sekvence mačkání ltačítek, sem tam jízda na motorce, člověk se i baví a najednou konec. Sejvuje se po konci levelu nebo po checkpointu, které jsou ovšem celek husté, což by nevadilo. Dokonce i po stránce příběhu je to jakési nedomrlé. Sice mne Lara pobavila svým hereckým výkonem v závěrečné animaci, ale jinak to bylo celkem zklamání. Menší obtížnosti jsem přikládal větší rozsáhlost. Člověka sice může hnát touha po dalších oblečcích Lary, což znamená nalézání extra tajných míst, ale osobně mne to nechává zcela chladným. Croft Manor, tréningový level, je sice hezký na pohled, ale jinak nudný a nemotivující k nalezení tajných míst. Co se dá dělat, dávám 4/10.

Žádné komentáře:

Okomentovat