20. 6. 2008

Burnout Revenge

Ta hra mne hodně překvapila, protože ačkoli je to od EA, je to mnohonásobně zábavnější, než všechny nextgen NFS dohromady. Zdá se mi, že to má stejný engine, jako například Most Wanted, ale je to obohacené o absurdní efekty jisker, výbuchů, odlesků, blurů a dalších peesta nextgenů (toto je poprvé, co jsem pod vlivem sekty užil slovo "peesta", ačkoli nevím, co to znamená - tak snad jsem to použil na správném místě ;). Celej trik spočívá v tom, že hra má velmi zábavnou náplň. I to samotné ježdění na tři kola je sranda, protože se stále konfrontujeme s protivníky ála Rollcage. Vlastně Rollcage minus originální auta minus zbraně je Burnout se zaměřením na havárie aut. Krom ježdění po okruzích jsou tady klasické elimination, časová jízda a podobně. Hlavní důraz je ale opravdu na bouračky - destrukcí okolních vozů (nejen protivníků, ale samotného městského provozu) získáváte třeba čas navíc a je to vlastně i jedna disciplína, zničit auta v určité celkové hodnotě v omezeném časovém limitu. Co mne ale nejvíce pobavilo je režim, kterému pracovně říkám "generální zkouška hromadné bouračky v hong kongském akčním filmu" - jde zkrátka o to se dobře rozjet, napálit to do kolemjedoucích vozů, nejlépe na nějaké frekventované křižovatce a pak jen sledovat, jak do vás narážejí další vozy, náklaďáky, busy a tak podobně. Čím větší bouračka, tím lépe.

Hra je okořeněná samozřejmě nitrem (přibývá kontinuálně za rychlou jízdu, bourání do aut atd.), dále pak "crashbreaker", což je vestavěná vodíková puma, která se dá aktivovat po vybourání se nebo ve výše zmíněném hromadně bouracím režimu pro lepší efekt z havárie a řetězové reakci exploze. Totiž po vybourání se či po výbuchu je totiž možné omezeně ovládat vrak vašeho vozu a tak znepříjemnit protivníkům průjezd místem, kde jste se vysekali. Toto celé vede k tomu, že nezávisle na umístění v čele závodu dostáváte extra hodnocení za "kvalitu jízdy" - pokud rozsekáte dost aut, jezdíte nebezpečně, skáčete a ničíte co se dá, může být počet celkově získaných bodů vysoký i přesto, že závod nevyhrajete. Postupem v kariéře se odemykají další vozy, tratě a featury.

Co musím vyzdvihnout je jednak technické zpracování a hlavně samotné tratě. Ty jsou na PS2, ale i vůči PC autíčkám neuvěřitelně dlouhé a vzhledem k tomu, že jsou obohaceny o desítky zkratek, málokdy se stane, že při jízdě na tři kola bych jel pokaždé stejně - pokaždé jedu jinudy, takže ten pocit závodění v ulicích je bezvadný. Grafika je velmi slušná, velice rychlá, hudba také na úrovni. Vzhledem k tomu, že hratelnost a styl hraní nejvíce připomíná Rollcage nebo Wipeout, bezvadně jsem se bavil po těch 12 hodin, co jsem jel prakticky v kuse (střídali jsme se o gamepad s kamarádem a překonávali vlastní rekordy v hromadných bouračkách).

Co musím vytknout jsou velmi dlouhé loadingy, které jsou navíc nesmyslně časté. Při restartu levelu závodů - to prostě nechápu, zvláště vzhledem k tomu, že při hromadných bouračkách (které jsou tedy na menším prostranství) k loadingu při restartu nedochází (resp. jen k velice krátkému). A nezdá se mi, že by se levely streamovaly. Dokonce i to blbé menu se loaduje stejně dlouho, jako normální level. Tohle nechápu. Druhá věc, co mi začala vadit později, byla ta, že ulice jsou poměrně mrtvé, chybí mi lidé. Ne snad, že bych je chtěl rozmašlovat jako v Carmageddonu, ale trochu krve by neškodilo - takhle projet kavárnou - zkratkou je celkem nuda ;). Poslední věcí, ale to je takový evergreen u autíček, je fakt, že se hra od půlky dále opakuje. Jsem momentálně v 70% hry, všechny tratě odemčené, auta téměř všechny a také featury téměř odemčeny. Přitom postup na další úroveň obtížnosti je dán čistě ježděním většího a většího počtu tratí. Jediným hnacím motorem jsou momentálně pro mne hromadné bouračky, které svojí zábavností překonávají i třeba takový Flatout (pokud hovoříme o minihrách s řidičem) a které se odehrávají pokaždé na jiném a unikátním prostranství.

Celkem 7/10.

Žádné komentáře:

Okomentovat