20. 6. 2008

Donkey Kong Jungle Climber

Hopsačka s novým přístupem k věci. Donkey Kong nejenže skáče, ale umí se zachytávat za speciální výstupky, na který umí rotovat pomocí L a R. Hra je tedy o vychytávání roztočení opičáka na výstupku a uvolnění tlačítka, což způsobí vymrštění gorily dále a výše. Tento koncept je v modifikacích dobře využíván a hra mne minimálně zaujala. Každopádně problém hry je jinde. Jednak primitivní technická prezentace na úrovni GBA / SNES (Donkey Kong Country má možná i lepší grafiku), což mi přijde škoda, protože engine NSMB by se na tohle velice hodil. Dále pak samotná vnitřní fyzika hry skřípe, protože je na můj vkus až příliš tolerantní - pohyb opice ve vzduchu lze ovládat z velké míry šipkami, čímž odpadá nutnost přesněji směřovat skoky z rotace na výstupcích. No a poslední, absolutně nepochopitelná věc je ta, že jsou z nějakého důvodu prohozené herní obrazovky! Neboli to, co má Donkey Kong NAD sebou je na dolní obrazovce, zatímco to, co má POD sebou je na horní. Takže pokud na horní obrazovce šplháme nahoru, vylezeme ze spodní strany dolní obrazovky, což je nejenom matoucí, ale v tomto okamžiku obvykle udělám chybu v chytání za výstupky a padám dolů (na horní obrazovku). Jako kdo tohle vymyslel... kdyby byla hra na GBA (tedy jak kvůli grafice, tak kvůli faktu jedné obrazovky), bylo by to MNOHEM lepší.
5/10

2 komentáře:

  1. Jsem trochu zmateny z vaseho popisu. Tuhle hru jsem hral (bohuzel stale nedohral, coz doufam v kratkem case napravim) a rozhodne jsem mel horni obrazovku nad tou dolni a kdyz mi v dolni obrazovce Kong vylezl vzhuru, objevil se na te horni. Celek pak funguje na dvou obrazovkach zcela spravne. Je to jakobychom hrali na jedne obrazovce spojene ze dvou mensich. Problemem je jen onen "cerny" pruh, kde se nic nevykresluje, ktery lezi mezi displeji. Podobne jako v Yoshi's Island DS. Na to si hodne lidi stezovalo a mimochodem kvuli tomu tuhle reinkarnaci Yoshiho i docela zkritizovalo.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to by bylo hodně zajímavé - možná se ke mně dostala nějaká verze s bugem? Obrazovky jsou nelogicky opačně, schválně hru vyhrabu a mrknu na to.

    OdpovědětVymazat