20. 6. 2008

Star Wars Lethal Alliance

Klady:
Tak krom samotného faktu, že jde o Star Wars, je nutné vyzdvihnout zejména technické zpracování. Pokud si pamatujete na 2D platformovku SW-Revenge of the Sith, kde byly na DS mezihry formou 3D stříleček ve vesmíru (ne nepodobných Descent: Freespace), tak na tomto 3D enginu je postavena celá hra a je nutno říci, že od začátku do konce má grafika vysokou úroveň, až občas zůstává rozum stát, co DS všechno dokáže - chvílemi mne napadalo, že bychom se mohli dočkat portu Jedi Knight her z PC ;). To samé platí o hudbě, které není moc, ale je dobře volená. Střílecí souboje za asistence robůtka Zeeo jsou dobře ozvučené a mají správnou atmosféru Star Wars. Velmi bych vyzvednul puzzly, kterých je dohromady asi desítka druhů a jejichž obtížnost se zvyšuje úměrně postupu ve hře. Některé puzzly jsme již viděli milionkrát v jiných hrách, některé jsou ale originální - dobře kombinují akční minihry, paměťové testy, logické postupy a podobně. Souboje s bossy jsou celkem osvěžující, zejména finální boss je takřka lahůdka - opravdu Vás donutí kombinovat všechny druhy zbraní a taktik. Velmi mne potěšila v závěru hry ostřelovací puška. K tomu všemu Riana je velmi sympatický hrdina, zapomeňte na sexuální podtext, prostě s létajícím robůtkem Zeeo tvoří neokoukaný a správný SW pár. Celková obtížnost je správně nastavená, inteligentně rozmístěné checkpointy pomáhají.

Neutrální postřehy:
Polovinu hry jsem doufal, že půjde více o Jedi Knighta - neboli používání Síly, lightsabre a podobně. Tohle je možná trochu zklamání, ale autoři to tak prostě nepojali. Je to prostě klasická 3D platformovka s motivy Star Wars plná střílení. Díky spolupráci s robůtkem lze hovořit o celkem neotřelé záležitosti, avšak naučit se prakticky používat kombinací útoků s robotem je občas zavádějící, nevyužitelné - ale dá se. Zeeo ale umí hlavně magneticky se přisát na některé zdi, trubky a tím překonávat překážky pro Rianu neprůchodné. Zbraně jsou k dispozici jenom tři a každá má dva režimy, což mi přijde celkem málo, ale hlavně je to málo použitelné. Příběh celé hry je celkem příjemný, nijak komplikovaný, ale jeho celé finále mne trochu šokovalo, došlo k přímému rozporu s jednou dost podstatnou událostí s příběhem v Dark Forces. Tohle nemám potvrzené na 100%, ale prostě je to divné.

Zápory:
Několik menších - jako třeba ne docela zvládnuté ovládání v kritických situacích (pomalost rotace kamery) jdou snést, ale hlavní problém této hry jsou bugy. Těch je mnoho a jsou kritické. A hlavně - objevují se náhodně takovou formou, že nepoznáte, že jde o bug! Puzzly často "padají" do nehratelných pozic - to, že jde o bug poznáte až při dalším spuštění hry! Vůbec nejhorší jsou neviditelní nepřátelé, chybějící kusy levelu či zdi průstřelné pouze nepřáteli (a jde o opravdové zdi) - ve finále hry se musíte speciálním droidem proplížit soustavou uzounkých chodeb - větrací šachtou. Nepřátelé Vás ale vidí a skrz šachtu střílí, hází do ní granáty - takhle podle popisu to nevypadá nějak nelogicky, ale museli byste to vidět - totálně nehratelná pasáž, kdy libovolný zásah = smrt a dotek zdi rovněž. Tento bug navíc po restartu hry nezmizel. Málem jsem si vystřelil mozek z hlavy.

Resume:
Jsem velký fanda Star Wars a odpouštím tak mnohé chyby. Zde jsou však nepřehlédnutelné. Pokud bude mít normální hráč štěstí a vyhnou se mu bugy - 7/10. Fandové Star Wars si přičtou ještě bodík. Jakmile potkáte nějaký z hlavních bugů, budete muset 1 až 2 body z hodnocení odečíst. Já se nakonec těch deset hodin docela bavil, ale na mne nedejte, jsem pozitivně zaujatý.

Žádné komentáře:

Okomentovat