20. 6. 2008

God of War 2

Tak jsem si včera po pauze sedl opět ke God of War 2 a dopracoval jsem se k Diovi. Trvalo mi to cca 5 hodin a jsem u final battlu. Ten si vychutnám dneska ;).

Ale jako dojmy - naprosto bezchybná hra. Extrémně dobře vyvážená obtížnost - po deseti úmrtích v jedné pasáži se nabídne možnost zapnutí easy mode, ale výchozí je "NO", takže jsem odolal a jedu stále na normal - a to včetně ÚŽASNÉHO boss fightu se sestrami osudu, který překonává všechny fajty, co jsem v sérii GoW doposud viděl. Naprostý luxus, kombinace puzzle a skill boje - zpomalování času, skákání po přichýtech, odrážení střel - zakončené orgastickou sekvencí sestrovraždy - PERFEKTNÍ. Obtížnost je v této pasáži DOST vysoká. Při prvním pokusu (boj s první sestrou) jsem dostal na prdel, ovšem postupně jsem se dostal do fáze, kdy bojuji s druhou sestrou (nebudu spoilovat, ale jako JO!) a na konci s oběma sestrami naráz, kdy se člověk teleportuje v čase a prostoru jako blázen. V kombinaci s luxusním level designem, plnohodnotným využívání prakticky všech skillů a skvělou grafikou jde o pastvu pro oči, kdy se Vaše prsty musí dvacet minut soustředit - takhle mně ještě prsty po bossovi nebolely!

Překvapení - ač na samotném konci hry, stále mi zůstaly dva volné sloty na magii - nelinearita? Překvapení - ač na samotném konci hry, našel jsem jen tři upgrady zdraví a many - celkem jich je tuším šest nebo osm- jsou mnohem lépe poschovávané. Pozitivní konstatování - hra je celkově o něco kratší, než jednička, ale je to dáno absencí frustrujících hopsacích pasáží (ve hře se naskáčeme dost, ale prakticky vždy bez problémů) a prázdných lokací - GoW2 je rozmanitý jako tělo erotické tanečnice posypané flitry ve světle disco koule. V žádné pasáži nestrávíme více, než patnáct minut času (+ boss fight, které jsou četné a dobré). Pozitivní konstatování - gameplay je obecně více soustředěn dle tématu - řežba - puzzle - bossfight - každá pasáž ve stejné míře. Negativní konstatování - posledních 15% hry je zoufale skoupých na savepointy. Checkpointy jsou všude, to je v pohodě, ale já chtěl jít včera opravdu brzo spát a nechtěl jsem nechat běžet PS2 celou noc...

Tak v pátek padl po poctivém půlhodinovém souboji (zemřel jsem cca 6x) Zeus. Nutno říci, že taktika na jeho druhou / třetí fázi byla dost jednoduchá, ale zdlouhavá, čekal jsem trochu větší masakr, jakým byla série finálních battlů v prvním díle - i když je fakt, že sestry Osudu byly dost náročné. Dějově mne ovšem hra celkem uspokojila - to ovšem pouze s vědomím, že v březnu vyjde třetí díl pro PSP. Jinak bych asi trochu prskal. Každopádně - GoW2 překonává o velký kus svého předchůdce, což je dobře a zázrak najednou, takže hodnocení 9/10 naprosto odpovídá. Jde o vrchol PS2 akčních her, který patří do platiny must have titulů.

Žádné komentáře:

Okomentovat