Musím se přiznat, že tato hra měla okolo sebe podivnou auru, která oscilovala od velmi znatelného nadšení (Gamespot - 8.5) po dost těžké mrazení (EA, WW2 atd.). Nakonec jsem si ale hru stáhl a vyzkoušel. Špatné to není, ale k dobrému to má pořád hodně daleko, i když některé momenty jsou více než světlé.
Co bych pochválil - zatraceně dobře zpracované ovládání. Žádná doomovka, včetně Metroida, se mi nehraje takhle dobře. Tři druhy zaměřování (normální, Z-lock, A-zoom) kombinované s vykláněním za rohy (naklánění nunchuku) a některé libůstky jako bazooka na rameni. Nabíjení brokovnice "pumpováním" pomocí nunchuku. A obecně dobře využívané prvky, jako třeba palba z MG-42 pomocí naklánění obou ovladačů nebo nastavování mortaru. Extra kapitolou je sniperka, rotací ovladače se zoomuje - všechno je intuitivní. K tomu otočka o 180° (C+pohyb nunchukem) a dobře zvolená dead-zóna na ukazovátku Wiimote - prostě paráda. Chvilku mi trvalo, než jsem pochopil, jak se nastavují bomby (musíte kroutit ovladačem jako šroubovákem, ukazujíce neustále na obrazovku), ale zkrátka - bez chyby.
Druhým plusem je nadprůměrné grafické zpracování. Textury jsou sice poměrně hrubé, ale několik obrazových filtrů plus dobře aplikovaný field of vision (neříkám realisticky, ale dobře to vypadá), výbuchy, animace panáků i jejich modely, zbraně, ustřelování helem skopčákům - není to samozřejmě nextgen, ale vypadá to opravdu slušně. Bohužel nejde skoro vůbec nic ničit, ale díky rychlému procházení lokací se nad tím nepozastavíte. Ačkoliv hra náplní poměrně věrně kopíruje Medal of Honor Frontline, lokace jsou dobře vybrané a dobře udělané, pěkně se na ně dívá a to jak interiéry, tak exteriéry. To samé platí pro zvukovou stránku věci, hlášky, střelba - dobře to sedí, nemám co vytknout.
Posledním plusem je online multiplayer přes EA servery, kam se teda musí trochu složitěji registrovat, ale jede to a to je podstatné. Asi je to na druhou stranu lepší, než obsese s Wii Codes.
Co je ovšem špatné?
Jednak samotná kružbovitost, která standardní arkádu překračuje o mnoho kroků. Většinu misí odehrajeme sami a to i v případě, že máme s sebou jednotku ostřílených mazáků. To sice pálí ostošest, ale zabíjí tak jednoho z deseti němců. Když jsem po třetí misi obdržel vyznamenání za 500 sestřelených nepřátel, necítil jsem se zrovna komfortně. Umělá inteligence je po skriptu záporná, což se kompenzuje množstvím cílů a vyváženo je to vaší prakticky nesmrtelností (dá se přežít i zásah z bazooky). Vaši spolubojovníci rovněž nic nedělají, případně se motají. Nelze je bohužel sestřelit.
Přes relativně zábavnou náplň misí, kdy se střídáme v roli osamělého vlka a leadera čety člověk narazí po třech hodinách hraní na nepřekonatelný problém a tím je konec hry. Hůře investované peníze si nedovedu představit. Začal jsem hrát (opilý a zkouřený) v sobotu večer, cca 1 hodinu, abycho to pak za střízliva v neděli dorazil za 125 minut. Za tohle si zaslouží černou ovci jako víno.
Suma sumárum - slušná hra s perfektním ovládáním (navíc uzpůsobeným pro zapper!) a velice dobrou grafikou zabitá totální krátkostí, jednoduchostí a ztrátou atmosféry díky hráčově nesmrtelnosti a nepřesvědčivému chování nepřátel a okolí. První dojem 6/10, celkově ale 3/10.
Žádné komentáře:
Okomentovat