27. 6. 2008

Doporučené hry pro GC

Lidé se mne často ptají, jaké hry bych jim doporučil pro Nintendo GameCube. Tady je rozdíl GameCube proti konkurenci. Her je mnohem méně, ale obvykle jde o opravdu dobré záležitosti. Doposud jsem shromáždil seznam těchto her, které by měl mít povinně každý majitel GC v knihovničce. Nejde nutně o "desítkové" tituly, ale o hry, kvůli kterým má smysl si GC koupit. A hry, které má smysl si koupit samozřejmě - kdybychom zabrousili do nelegální sféry, tak her vhodných k zahrání je více. Ještě ale dodám, že Nintendo Wii je s GC plně kompatibilní (ale musíte si koupit GC controller a memory kartu).

Legend of Zelda - Windwaker - podle mnohých jde o nejlepší Zeldu všech dob a s přihlédnutím k Link to the Past to bude asi pravda. I kdyby toto měla být jediná hra, kterou si kdy na GC zahrajete, neváhejte ani sekundu!
Metroid Prime - Nintendo v této hře poprvé okusilo trojrozměrný pocit při zachování chutě dvourozměrné střílečky. Že jde o jednu z nejpovedenějších her všech dob je jasné. A to platí pro oba díly.
Resident Evil 4 - klasika má kořeny (pro někoho kupodivu) právě v této konzoli. Nemá smysl hledat dále.
Eternal Darkness - hra, která si hraje s vámi místo toho, aby to bylo obráceně. Unikátní akční adventura v natolik horrorovém pojetí, že se budete chtít upřímně (zabít) opít.
Legend of Zelda - Twilight Princess - jedna z posledních velkých her pro GC se nakonec dočkala větší slávy na Wii, ale pokud touto konzolí nedisponujete - neváhejte! Vyjma ovládání a zrcadlovost jde o identickou hru!
Pikmin - oba díly jsou naprosto ujetou akční adventurou, kterou si prostě musíte zahrát. Tak svěží koncept nenajdete pod každým kamenem. Škoda, že Olimar se dočkal na Wii inkarnace zatím jen v Super Smash Bros. Brawl.
Super Smash Bros. Melee - nejlepší mlátička až pro čtyři hráče. Sice má slabší single, ale která bojovka nemá (krom Brawlu)? Na GC navíc není moc alternativ...
Ikaruga - klasická 2D střílečka ála Xenon s velice ujeťáckým konceptem požírání barevných vln energií... nutnost.
Tales of Symphonia - jedno z mála klasických japan RPG pro Game Cube, které se navíc výtečně povedlo a nemělo by vám tedy chybět.
StarFox Adventures - kvalitní vykrádačka Zeldy v perfektní grafice a atmosféře s výtečným gameplayem a designem.
Soul Calibur 2 - hrát v klasické bojovce za Linka ze Zeldy se vám podaří jenom v Soul Calibur 2. Ne snad, že by to byla jinak špatná hra - právě naopak! Hraje se skvěle a majitelé GC by ji měli mít.
Killer 7 - ujetá střílečka jakoby z prvního pohledu, ale více připomíná klasické automatovky. Suma sumárum - už jen kvůli té grafice byste měli hře dát šanci podlehnou jí.
Timesplitters - jedna z nejoriginálnějších FPS všech dob ve dvou dílech, jejíž vynechání se trestá hraním na prvním XBOXu.
Metal Gear Solid: Twin Snakes - dá se namítnout, že jde o pouhý remake klasické hry z Playstation. Není to ale tak docela přesné - nad tímto remakem bděl sám Hideo Kojima a vyřádil se na něm. Pomineme-li fantastickou grafiku, je zde rozšířena nebo kompletně předělána snad každá scéna, takže to má celkově větší grády. Staromilci se na hru nemohou dívat, ale za mne jasné doporučení!


Časem budu průběžně doplňovat další zajímavé tituly.

7 komentářů:

  1. A Super Mario Sunshine v tomto vyberu neni? Jen se tak ptam, protoze nazory jsou obvykle takove, ze je to velmi dobry pokracovatel Maria 64.

    OdpovědětVymazat
  2. Přiznám se, že Sunshine považuji za nejslabší článek v řetězu 3D Mario her. Ani jsem jej nedohrál, ta hra mne nebavila. A to ani v době, kdy byla hodně hypovaná novinka. Vím, že recenze nebyly nejhorší, ale hry v seznamu Sunshine nepředběhly o jednu, ale o mnoho koňských délek. A to mám Maria velice rád a Galaxy je pro mne hra roku 2007, kterou si dávám docela často i nyní...

    OdpovědětVymazat
  3. Rozumim. Ja jsem na konzolovy rychlik naskocil teprve nedavno a zacinam hrat Mario Galaxy. Skutecne uzasna hra. Jen se snazim ve svych letech a s mym volnym casem pristupovat k hrani svedomiteji a obezretneji. Musim si hodne vybirat, co budu hrat. Nejen kvuli financim ale hlavne kvuli casu. Titulu je hodne, casu malo :(
    A tak jsem pri svem "vyzkumu" casto narazel i na Mario Sunshine. Skutecne to neni az tak hodne zminovana hra. Rozhodne se nemuze srovnavat co se tyce referenci a citaci treba na N64 vyslemu Mariovi 64, nebo verzim na SNESu a NESu. Presto se Sunshine objevila v zebricku top-her pro GC na IGN i Gamespotu. A casto je zminovana jako predchudne Galaxy.
    Tady se priznam, ze jsem se uz na Sunshine doma podival a byl jsem velmi prekvapeny, jak se graficky galaxy podoba.

    OdpovědětVymazat
  4. A jeste jsem prekvapeny vasim nazorem, ze The Wind Waker je podle vas nejlepsi Zelda.
    Nemohu odporovat. A ani bych to nikdy neudelal. Kazdemu se libi jine veci.
    Ja prave hraju Phantom Hourglass (stale jsem nedohral, ale mam otevrenu posledni ctvrtinu mapy a musim najit posledni krystal(kov?) na vytvoreni mece) a jsem docela mile prekvapeny, ze nekomu se az tak hodne libil primy predchudce na GC.
    Co Twilight Princess a hlavne Ocarina of Time? Ta je zatim prece povazovana za snad vubec nejlepsi hru historie.
    Moc bych si chtel nekdy overit, jaka tedy ta Okarina casu vlastne je. Kdyz se na ni pejou jen same chvalozpevy.

    OdpovědětVymazat
  5. Phantom Hourglass je kvalitní a povedená Zelda, ale je o stupínek níže bych řekl. Ono obecně je problém u Zeld ten, že jsou obvykle natolik kvalitní, že se mezi nimi kvalitativní rozdíly skoro nedají rozeznat. Každopádně - jsem Zelda maniak, abych to řekl otevřeně. V mém personálním žebříčku je na nedostižném vrcholu skutečně Ocarina of Time, ale přitom bych jistě udělal chybu, kdybych ji doporučil jako první hru pro zájemce o franchisu.

    Problém je, že v roce 1998 na N64 byla atmosféra okolo hráčů mnohem více vytvrdlá. Ocarina je fantastická hra, ale pro mnoho hráčů je dneska rozvleklá, zdlouhavá, i když rozhodně ne prázdná - ale to oko laika hned nepozná a předčasně hru zatratí. Ocarina také disponuje poměrně dlouhou sekvencí, než se začně dít něco většího, což hodně hráčů může odradit. Zkrátka a dobře - Zelda maniaci dostali svou první Zeldu 3D v duchu Link to the Past, co do herního stylu. Ale to je relativně hardcore a z fleku bych ji prostě nedoporučil, i když je asi nejlepší.

    Windwaker je postavený na úplně jiném základu. Království Hyrule je potopené, Link se plaví na lodi a hlavně - Windwaker si bere to nejlepší z Ocariny a dává tomu uhlazenou formu, která snadno pohltí. A hlavně - jde o "světlou Zeldu", na rozdíl od temně pojaté Ocariny, Link to the Past nebo Twilight Princess. Hodně lidem to ke kloučkovi se zelenými hadry sedí více a je to asi důvod, proč považuji Windwaker za jakýsi výchozí bod, který by měl znát každý a teprve pak se pustit do dalších her.

    Já třeba osobně preferuji spíše temné Zeldy, jásavé barvy 2D dílů mi přijdou příliš dětské až nedůstojné, i když samozřejmě mají nepopiratelný šarm, roztomilost a je to vlastně hezké (Minish Cap). Takže Twilight Princess mne rozsekala na maděru. Paradoxně jsem se ale k Windwakeru dostalo až PO Twilight Princess a teprve pak jsem seznal, že Twilight je dobře předělanou temnou variantou Windwakera (co se herního obsahu týče). To mne utvrzuje v tom, že Windwaker JE o chlup lepší, než Twilight.

    Celé je to ale říkám komplikované v tom, že Zeld je mnoho (momentálně hraju Four Swords Adventures - poctivě na GC+GBA) a jsou obvykle velice povedené. Pokud máte zájem, tak na mém webu www.rpghry.cz najdete moje obsáhlé recenze na všechny zde zmíněné Zeldy, kde se právě zaobírám těmi jemnými rozdíly ;).

    Takže mojí chybou je, že jsem se tímto top tenem pokusil zbagatelizovat obrovské herní portfolio. Asi jsem se povědomě držel možností platformy, protože Ocarina of Time je přece jen N64 hrou. Ale je zároveň pravda, že existuje remake pro GC ve formě Master Quest ve stejné grafice, čili máte-li GC, je možné si hru zahrát "jak za starých časů".

    OdpovědětVymazat
  6. Ještě bych mezi nej hry na GC každopádně přidal Metal Gear Solid: Twin Snakes, je to sice ,,jen'' remake prvního dílu z PSone ale takhle dobrá hra v nové grafice je prostě úžasná.

    OdpovědětVymazat
  7. Pravdu máš, tento skvost jsem trestuhodně opoměl.

    OdpovědětVymazat