3. 7. 2008

Sin Episodes - Emergence

Jak přesně nemá vypadat počítačová hra - o tom svědčí tento pokus od Ritual Entertainment. Telegraficky - hra na enginu Source (Half Life 2, Bloodlines) je přímým pokračováním hry Sin (s datadiskem Wages of Sin) a to od autorů her jako Star Trek: Elite Force II nebo Heavy Metal Fakk, což jsou jedny z nejčistokrevnějších béček na světě.

Původní Sin jsem dohrál a považuji jej za velmi oddychovou hru s wannabe hrdinou JR Bladem, který jde po krásné, ale zlé Elexis Sinclair, aby jí vytrhl dělohu. Ku hře mám jenom jednu opravdu pozitivní poznámku - že šlo v roce 1998 hrát v multiplayeru za hlavní (údajně krásnou) záporačku v plavkách je nic proti tomu, že jde o jednu z první her, kde šlo sekat do mrtvoly nožem tak, že byly vidět krvavé stopy. To je jednoznačné plus. Mimochodem - Elexis na propagačním letáku a ve hře.


Nahota (dodaná fanoušky, nikoliv autory) v tomto případě nemohla zakrýt to, že Elexis je "sexy" pouze v renderovaných ingame animacích a jinak opravdu ne. Když do ní zrovna neryjete kudlou.

Takže proč jsem se vlastně na jednu z prvních (a v zásadě také posledních) seriálových her podíval? Odpověď je snadná. Bianca Beauchamp je jedna z mála erotických modelek, která se mi skutečně líbí (možná proto, že vypadá spíše jako z totálně nerealistického komixu) a to nejen pro masturbaci. Když jsem se doslechl, že Elexis má být v pokračování hry ztvárněna právě skrz modelku tohoto formátu, nemohl jsem nezbystřit. Hra mne ale před dvěma lety minula, takže jsem se k ní dostal minulý týden. Takže hned na začátek - vzor a práce grafiků se totálně míjí - a to dokonce i s přihlédnutím k původní Elexis z prvního dílu:


Je naprosto neodpustitelné, aby měla reálná (byť silikonová) předloha menší kozy, než model v počítačové hře. Je naprosto neodpustitelné udělat tolik do očí bijících rozdílů. Jelikož Bianca byla tahounem reklamní kampaně této hry, lze jen konstatovat, že jakýkoliv honitby chtivý Jarda z Horní Dolní musel být zákonitě zklamán. (Jak jsem byl upozorněn v komentářích, bylo to opačně - nejprve byl udělán 3D model Elexis ve hře a později se Bianca stala součástí reklamní kampaně. Podle mne to ale nic moc nemění - grafici měli spíše zpětně (i třeba formou patche) Biancu do hry integrovat).

Ale přeskočme pudy - co hra? Jak dopadla samotná hra?

Tak hned v úvodu dostaneme sidekicka, další sexy žínku, ale tentokrát plně oblečenou (a to i přesto, že jsem se dostal k "necenzurované" verzi hry, kde je Elexis "full frontal nudity", místo bradavek je rudý flek připomínající záněť), bohužel přežila trapná podpora na vysílačce a hlavně - zůstal nudný až frustrující level design. To vše vrcholí tím, že jsou totálně zmršené zbraně, což je u FPS esenciální.

Nechápu, jak je možné, že mne nepřítel ustřílí na sto metrů brokovnicí (cca 5 ran), zatímco opačně přežije naprosto jakýkoliv počet výstřelů. Nechápu, jak je možné udělat základní pistoli s nejpomalejším reloadem. Nechápu, jak je možné udělat samopal, který je slabší, než základní pistole. Nechápu, jak jsem to vůbec mohl za ty tři hodiny dohrát.

Hra trpí směsicí klišé s trapností. Okoukané levely (sázející na úžasně renderovanou "Source" vodu, která je průzračná i v žumpě), vynucené překážky jsou pěstí na oko, inteligence nepřátel absolutně nulová (granáty ignorují, i když jim je hodím na hlavu a přesto, že granáty svítí jako světlice dlouho předtím, než vybuchnou) a zápletka je podobná evakuaci střev. Takhle odfláknutou a nevyváženou hru jsem už dlouho neviděl. Už samotní autoři si byli vědomi toho, že setkání v přesile 3:1 je pro hráče mnohdy kriticky smrtelné (když neselže AI a tři protivníci naráz vystřelí, jste skoro mrtví) - takže se doslova všude válejí lekárny. První Sin sázel na Quake 2 engine - v té době se to nosilo (ono v té době se nosili i Soldiers of Fortune) a byl v podstatě zajímavý, ale Sin Episodes - Emergence je jedna velká a hlavně nehratelná sračka.

Nakonec v tom nejsem sám. Za ty dva roky se o pokračování přestalo hovořit a Ritual tak mohou dále nést ocenění nejbéčkovitějšího developera za posledních deset let.

7 komentářů:

  1. Opět se zde objevil FUD. Bianca NEBYLA vzorem Elexis pro hru, ale az dodatecne byla pouzita v reklamni kampani. Dokonce mela puvodne Bianca predstavovat Jessicu, ale kdyz uvidela obrazky ze hry, tak okamzite na Jessicu navrhla svou kamaradku a modelku Latex oblecku Cindy Synette na jeji misto a sama si vzala roli Elexis. Tento FUD vznikl na E3, kde jeden z grafiku rekl, ze Biancu pouziji jako model pro Elexis do druhe epizody. Bohuzel, 100x opakovana lez se stava pravdou...
    marcus@email.cz

    OdpovědětVymazat
  2. OK, tak je to obráceně. Tak jako tak to na věci nic moc nemění - pokud měli později Biancu k dispozici, měli model zpětně předělat.

    OdpovědětVymazat
  3. Bianca se k tomu dostala ve chvili, kdy hra byla prakticky hotova a ona jen delala "E3 babe". Prijde mi nesmysl predelavat vsechny hry dle toho, jak vypada nejaka modelka, co chvilku na vystave predvadi nejaky oblecek. Ostatne Lara Croft taky nebyla predelavana dle aktualni modelky, co ji predstavovala. Naopak Bianca se s manzelem pokusili o co nejvernejsi napodobeni Elexis ze hry a myslim, ze to dopadlo velice dobre.
    Marcus

    OdpovědětVymazat
  4. Dobře to z jejího hlediska určitě dopadlo. Vzhledem k tomu ale, že nejsem informován o vydání druhé epizody v nejbližší době (pokud vůbec), tak bych to neřešil tak do hloubky - moje nespokojenost není založena na tom, jestli je Elexis ve hře podle Biancy nebo ne.

    OdpovědětVymazat
  5. No prave ze presne tahle nespokojenost z clanku vyzniva ;). A co se druheho dilu tyce, tak jeho zruseni provazela byla docela dobra afera. http://www.ritualistic.com/content.php/interviews/070129_ritual_02.php

    OdpovědětVymazat
  6. Ale no tak, věnoval jsem tomu jeden odstavec jenom ;). Ale za aférku díky ;).

    OdpovědětVymazat
  7. Sin Episodes - Emergence zdaleka není taková srajda, jak se na první pohled může zdát. Hodnocení na Metacritic to jenom potvrzuje. Záleží co člověk od toho očekává. Další Half-Life nebo něco jenom zdánlivě podobného. Mně se na hře líbilo zpracování nepřátel, především head-shoty jsem si užíval. Je to nenáročná zábava, která je vzpomínkou na pro mě povedený první SiN. (7/10)

    OdpovědětVymazat