14. 7. 2008

Civilization Revolution DS podruhé

Během víkendu jsem se (krom hraní GTA4 a popíjení) poměrně dost pověnoval nové Civce. Propařil jsem několik scenárií, otestoval obtížnosti a našel chyby. Jak to dopadlo? Opravdu velice dobře.

Strašně moc se mi líbí, že atmosféra hry je "stará dobrá Civka" v novém kabátě. Detailnost vynálezů, historických postav, grafické ztvárnění zázraků - to všechno krásně sedí a je radost na to pohledět. Stejně tak mne potěšily souboje, že mají správnou dávku koření, kdy dostat nepřítele z poza hradeb prostě je problém. Skládání armád a později letek či flotil hře dodává opravdu hodně. Sledovat pak vítězné tažení v replayi je bezva.

Našel jsem ale pár chyb, které mi nedají spát. Za prvé - ovládání je poměrně bez chyby, ale přece jen občas se mi zdálo, že hra maličko švindluje. Třeba při naplánovaném pohybu na několik kol dopředu je logické, že jen maškám "B - to End Turn", ale měl bych mít možnost směr pohybu v dalším kole podle možností změnit - což se obvykle dělá kliknutím na jednotku na dotykové obrazovce. Bohužel - v několika náhodných příkladech mne prostě hra nedovolila kliknout na jednotku. Nu což, stane se. Za druhé - velikost herní mapy je poměrně slabá. Celkově jde o mapu cca 30x30 políček - nenašel jsem možnost, jak nastavit mapy větší. Není to sice zásadní problém, kocept kratších bitev je pro přenosnou konzoli ideální, ale tu možnost bych docela rád měl - udělat nějakou dlouhodobou hru. Za třetí - u uložených pozicí chybí detailnější popis - musíme si tedy pamatovat, v jakém slotu máme jakou hru. Za čtvrté - umělá inteligence si na vyšších obtížnostech prokazatelně pomáhá švindlováním. Mnohem rychleji vynalézá a i staví. Na střední obtížnost je to ale OK. Za páté - globální pohled na planetu - tedy celkovou mapu hry, bych také uvítal na horní obrazovce, místo nic neříkajícího obrázku věže (?), ale to není zas tak zásadní, protože mapy jsou dost malé a díky slušnému konceptu ovládání se málokdy na něco zapomene.

No ale těch kladů je mnohem více. Něco jsem naznačil minule, ale třeba technicky - stylizovaná grafika je příjemná a hlavně velice rychlá, plynulý scrolling je vzhledem k náročnosti hry jako celku poměrně překvapivý (chystal jsem se na horší výkon), loading je také rychlý a i ubíhání tahu počítačem řízených protivníků je v pořádku. Velice mne potěšilo, že formou dobře navržených scenárií si můžeme vyzkoušet různě pokročilé civilizace už od začátku hry a také si trénovat jednotlivá vítězství v daných oborech - některá scenaria jsou postavená tak, že není možné je vyhrát jinak, než kulturním vítězstvím atd. A také blitzkrieg scenaria - kdo zabere největší část plochy od startu je prakticky vítěz - taková Beta Centauri je celá o strategicky výhodném rozmístění settlerů a pak je to jen vyvíjení. Zkušenosti jednotek, bonusy jednotek, upgrady - to všechno mne velice příjemně překvapilo, že to je prostě plnohodnotná Civka, podobně jako první díl blahé paměti na SNES (která je teda nehratelně pomalá) či druhý na PSX - s tím rozdílem, že CivRevDS je plnohodnotnější a plně srovnatelný se svými protějšky na velkých konzolích.

A samozřejmě mnou netestovaný multiplayer, kterému sice chybí hot-seat režim, ale i tak musí jít o masakr.

Závěrem tedy dávám asi tak 8/10, je to _skvěle_povedená_pařba_ , i když některé chyby si mohli autoři odpustit. Nebo mi dát alespoň možnost použít SDI defense častěji ;).

Žádné komentáře:

Okomentovat