1. 7. 2008

Civilization Revolution

Mimochodem jsem včera hrál demo Civilization Revolution na PS3 a docela mne to překvapilo. Sice nechápu občas kolísavý framerate a ovládání maličko nedomyšlené (přepínání jednotek v rámci tahu je prostě na palici), ale jinak jako jo! Možná bych ještě vytknul tu zbytečně líbivou grafiku a dětinské advisory, ale když se na to dívám po obsahové stránce, tak je to prostě stará dobrá civka v novém kabátě ;).

Ku mé smůle se mi vyhnul třetí a čtvrtý díl této legendární strategie, což ale hodlám v nejbližší době napravit (můj dýchavičný Celeron 400 MHZ / 96 MB RAM / Riva TNT byl ale schopen spustit editor Civky 3 a nebýt toho, že mi shořel 3 GB disk, tak by byly zachovány práce na kampani "Praha vs Vrané" - což ale hodlám ve čtyřce rozjet znova), takže se musím vyhnout srovnání. Každopádně soudě dle dema - nepůjde o hardcore strategii, co se managementu týče. Pro mne je to dobrá zpráva. Jsem na strategické hry totiž totální dřevo. Jednak jsem blbej a jednak mám tendenci zapomínat na featury, které mi vysvětlí tutorial. Například Alpha Centauri nebo Call to Power - ty hry jsem prostě nepobral, i když se mi strašně na pohled líbily. Po deseti hodinách jsem se dostal do fáze, že jsem prostě nemohl pro obtížnost dál... abych pak po roce v nějaké debatě se strategicky zběhlejšími kamarády zjistil, že jsem nepoužíval naprosto esenciální featuru, kterou mi hra představila už na začátku. Obecně se sám sobě divím, že jsem dohrál například Jagged Alliance bez používání milicí (!), ale to bylo tím, že fenomén JA mi prostě učaroval "a já to musel dohrát".

Civilization Revolution je prostě jinou hrou. Revoluční určitě ne. Ale zábavnou - soudě dle dema - určitě ano. Nejvíce mi připomínala starou dobrou jedničku, kterou stavím na vysoký piedestal - společně se dvojkou jde o jednu z mála strategií, kterou jsem nejen dohrál, ale i takzvaně propařil. Jednoduchý interface, jasné ovládání, žádné nečekané featury, které zvrtnou průběh partie. Po několika hrách má člověk systém ovládnout jako celek a možnost jej pilovat. Ačkoliv je demo poměrně omezené asi na cca 30 minut hraní, vyzkoušel jsem si několik partií za sebou a musím konstatovat, že hra příjemně odsýpá, má poměrně jasné ovládání a vyjma několika nových featur (pozor - myslím vůči dvojce!) jsem nezaznamenal, že by byla atmosféra jiná (a tedy skvělá), než jsem zvyklý. Hra má vyjít na PC a prakticky všechny konzole (extra je vyvíjená pro Wii a handheldy), takže se docela těším.

3 komentáře:

  1. vazne ma vyjit i na pc? grafika vypada roztomile. mezi civ2 a 4 je velkej skok. 4je zatim opravdu nej.

    OdpovědětVymazat
  2. No takhle - jde o první samostatnou Civku na konzole (jednička vyšla i na SNES, dvojka i na PSX), ale ačkoliv PC verze není ohlášena, počítá se s ní s nějakým zpožděním - vedle čtyřky, která vyšla relativně nedávno (když počítám datadisky, jde o čerstvou hru, tahovkám se nedaří) vypadá přece jen více jednoduše. Ono ta šuškanda ohledně PC verze znamná buď CivR pro PC nebo Civ5... Nejvíce se ale těším na DS verzi - portable Civka - to je potřeba ;).

    OdpovědětVymazat
  3. Mimochodem PS3 verze CivRev dostala devítku na Gamespotu, to je dost dobrý.
    http://www.gamespot.com/ps3/strategy/sidmeierscivilizationrevolution/review.html

    OdpovědětVymazat