11. 7. 2008

Civilization Revolution DS


Když jsem poprvé spatřil obrázky první přenosné Civilizace, podobné těm, který jsem dal do záhlaví příspěvku, byl jsem trochu na rozpacích - i když graficky se mi to líbilo. Nemohl jsem se zbavit dojmu, že to vypadá, jako Advance Wars. Velice jsem se obával, že půjde o válečnou redukci s managementem měst a vynálezů "aby se neřeklo". Včera ovšem DS verze vyšla, takže jsem to lupnul do konzole a můžu konstatovat, jak moc jsem šťasten, že můj dojem je zcela mylný. Civilization Revolution DS je totiž totálně super!

Začíná to už jen technickým zpracováním, které je vhodně zvolené na míru konzole. Pěkná 2D grafika spritů, soubojů i poradců, k tomu velice pěkně udělaný povrch planety, který díky stínování působí poměrně plasticky. Zvuky a hudba jsou adekvátní, doprovodné artworky kvalitní. Hlavní devizou je ale u malého displaye přehlednost. To je to hlavní. Určitě si umím představit grafiku i ve 3D variantě, ale nedalo by se to hrát. Takhle je všechno jasně vidět, do čeho jdu, na co dát pozor - čili 2D hře jedině přidává. Díky za to!

Samotný obsah hry je vlastně "obyčejný", jako jsme viděli v (demu) Civilization Revolution pro velké konzole - v zásadě se dá říci, že je to uzpůsobená Civilization 4 z PC. A to je na potlesk. K dispozici máme opravdu všechny podstatné prostředky, ovládání je perfektně zvládnuté (99% se odehrává na klávesách, ale v několika málo případech přijde stylus k chuti), hraje se to jedna báseň. K dispozici jsou veškeré národy, upravené vynálezy a skoro všechny wondery. Po celou, byť nedlouhou, dobu testování se mi tak správně leskly oči - tohle je prostě povedená věc.

Připravit kreditku! Tohle (až to vyjde v Evropě) si půjdu skoro jistě koupit!

První dojmy: 8/10.

Žádné komentáře:

Okomentovat