Z nudy jsem si stáhnul tuhle demoverzi. Jediné, co bych asi vyzdvihl je pan Vin Diesel, který se do hry nacpal celkem podařeným 3D modelem a hlasem. Že jde o hru ušitou rychlou jehlou, na míru dočasným požadavkům mně neznámé cílové skupiny - to je zřejmé od spuštění hry. Dokonce jsem ani neměl sílu to dojet do konce, zvládl jsem jenom úvodní dvě mise. Ale že by se mi nelíbily - to zase jako ne. Měly nápad. Ale otřesné zpracování nejen na technologické úrovni.
Mise číslo jedna pojednává o útěku s kufříkem čehosi. Sedíme v autě, na zadním sedadle je hysterická Italka (nebo tak něco) a my zdrháme před policií, mafií a motorkářským gangem. Tohle je udělané celkem vtipně. Rychlou jízdou si nabíjíme turbo, které pak můžeme využít na zrychlení, bullet-time při střelbě skrz čelní sklo a bullet-time při střelbě v otočce o 180°, kdy střílíme za sebe (!). Krom toho je to podobné, jako v Burnoutech, akorát pravým analogem můžeme svým vozem "útočit" a vyřadit tak nepřátele snadněji. Jakkoliv to zní kokotsky, tak to bylo natlučené akcí, kterou vídáme celkem běžně v béčkových filmech. Byla to celkem sranda, musím uznat.
Mise číslo dva pojedává o kradení aut. K tomu slouží úkon zvaný "air jack". V zásadě se přiblížíme cílovému vozidlu, podržíme tlačítko, ve správný okamžik pustíme a co se nestane. Vin Diesel vyskočí ze svého auta, plachtí deset metrů vzduchem, přistane na střeše vozu a násilím se ujme řízení. Jestli vám přišly Mercenaries nebo Just Cause příliš přitažené za vlasy, tak tady je to přitažené za něco úplně jiného. Ale pořád to byla celkem zábava se na to koukat.
Mise číslo tři začínala jízdou po městě, kdy se autoři asi snažili napodobit GTA, dá se běhat po svých a střílet... ale to už jsem neměl nervy a hru vypnul a smazal.
Jakkoliv mohou znít výše naznačené kaskadérské prkvy přijatelně, zbytek hry je v každém ohledu vysoce nepřijatelný. Odporná grafika, odporné zvuky, odporná hudba, odporný level design, odporná fyzika všeho, odporná grafika (podruhé), odporně zpracovaní policisté - všechno je tam zkrátka špatně. Když vám hra sama radí "policejní barikádu projeďte místem označeném červeným světlem", není něco v pořádku. Úplně vidím, jak policajti k sobě staví vozy, blokují silnici, opatří tuto blokádu žlutým světlem - jenom tady - hle - dáme trochu červeného světla, aby to Vin Diesel neměl tak těžké. Podobně tak město, které se tváří rozlohou celkem "velce", je ve skutečnosti osekané na lineární trať s předskriptovanými situacemi. Jestli se mi něco líbí na GTA, potažmo třeba Need for Speed Most Wanted, je to nepředvídatelnost a relativní svoboda pohybu. Wheelman ji měl mít. Ale moc by to nepomohlo. Jako jsou tady hezké filmové záběry ála Stuntman Ignition (dokonce mám pocit, že to jede na stejném enginu), ale hra jako celek zkrátka a dobře nefunguje.
Demu bych dal 4/10, ale je mi vlastně samotnému fuk, co si o hře myslím. Původně jsem o ní nechtěl ani psát, ale někdo se o tom zmínil v nějaké diskuzi, tak jsem si řekl... no nic.
Jestli jsem si nemyslel že to bude kravina :)
OdpovědětVymazatDík za článek, ušetřil mi hledání místa na disku pro demo.
je to husta hra alekde se da stahnout
OdpovědětVymazat