16. 3. 2009

Konec ságy o T-Virusu

Dohrání Resident Evil 5 po cca 15ti hodinách provádělo uspokojení. Možná finální animačka nebyla přesně taková, jakou jsem si v duši přál, ale pořád mi tady zůstává fakt, že Resident Evil 5 patří mezi nejlepší hry současnosti a blízké budoucnosti. Je to důstojné zakončení ságy, které do dalšího dílu bude muset vymyslet nový způsob, jak zombifikovat lidi.

Hru jsem okamžitě rozjel podruhé na nejvyšší obtížnost. Je teda pravda, že ke konci Normal obtížnosti byli již poněkud těžší bossové (U-8 je oldschool, který je svým principem na úrovni osmibitových stříleček, Excella je PROSTĚ MASAKR - jeden z nejoriginálnějších bossů, co jsem kdy viděl a samotný boss na konci hry má tři fáze, je tuhej, ale přitom stačí jen vychytat taktiku a jde udělat skoro bez výstřelu), ale hra jako celek je v podstatě snadná.

Práce s inventory je zde osekaná a je trochu nahlavu, že nejde kombinovat věci i mimo inventář a také mne zarazilo, že nejde kombinovat poklady. Na druhou stranu pouhých devět položek v nabídce, z toho čtyři na tlačítkové zkratce - po chvíli hraní jsem se naučil plynule přepínat a neměl jsem s tím problém - ostatně jako s veškerým ovládáním. A také mobilní "truhla" je návrat ke kořenům, čehož si velice cením.

Zbraní je zde mnohem více a i když jsou dobře odstupňované, soustředíte se spíše na ty základní, které vylepšujete ad absurdum (základní pistole se zásobníkem na 60 nábojů a podobně). Motivace tady ale je - vnitřní systém odměn je docela slušnou motivací - nejenom oblečky pro hrdiny, ale také 3D modely hlavních figur, grafické filtry a podobně. Takže - podobně, jako čtyřka - je nutné hrát hru dokola kvůli penězům (prodej vylepšených zbraní se rozhodně nevyplácí).

Za celou hru jsem našel jen 4 chyby v leveldesignu, kdy mi cestu blokovala metrová zídka a já kvůli nemožnosti ji přeskočit jsem musel obcházet po vytyčené trase, jak si leveldesignéři přáli. Ani v jednom případě nešlo ale o nic kritického. Pro zbytke hry musím konstatovat, že jsem nenarazil na žádnou chybu, nedostatek nebo nedodělek. Naopak, dočkal jsem se neuvěřitelně vyhlazeného a uspokojivého zážitku. Možná to bude také tím, že se Capcom nechali celkem nepokrytě inspirovat Metal Gear Solid 4, co se vyprávění příběhu týče, renderovaných cutscén a dalšími detaily. A poslední dobrodružství Solid Snaka patří bezesporu na vrchol herního Olympu.

Nezávisle na svém hraní jsem také s kolegou Clavenem rozehrál celou hru od začátku - na jeho žádost ovšem na nejmenší obtížnost. Během cca šesti hodin hraní jsme se dopracovali přibližně do poloviny hry. Šlo nám to podstatně rychleji, jelikož jsem přesně věděl co a jak dělat, ale Claven je docela zvědavý hráč, takže jsme prozkoumali některá zákoutí, kde jsem osobně nebyl. Při v jednom hraní jsem nijak nepospíchal, to ne, ale některé místa jsem prostě přehlédl. Krom toho, že hraní ve dvou je bez diskuze lepší (když jsou ti dva sehraní), viděl jsem další odbočky již tak dost nelineárních levelů. Motivace k dalšímu hraní je tedy jednoznačná.

Resident Evil 5 se díky odklonu od žánru těžko srovnává s "původní trilogií", pokud to tak můžu nazvat. Jde o přímé pokračování čtyřky a je to dotažené k dokonalosti. Akční hra s výjimečnou atmosférou, báječnými bossy, důstojně uzavřeným příběhem, bezchybnou technologickou prezentací a excelentním kooperačním multiplayerem (o Mercenaries režimu nemluvě). 9/10 je adekvátní hodnocení, nemluvě o tom, že si tento skvost ještě párkrát dohraju a to hlavně v online coopu. Málem to byla desítka (to by to museli udělat pro Wii ;).

P.S.: Hra je dost campy, ale v přijatelném dávkování. Není to k smíchu, jen občas působí herecké výkony béčkově. Těžko říct, jestli to byl záměr, ale v dané situaci mi to celkem sedlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat