11. 3. 2009

Nintendo DSi - první dojmy

Začátkem dubna bude tato konzole k dispozici na našem trhu a mě se poštěstilo dostat na testování evropskou verzi, abych napsal srovnávací článek DSLite vs DSi pro Tiscali Games.

Včera jsem si s konzolí chvíli hrál a musím říct, jde o opravdu dotažený koncept DSka. Změny nejsou z hráčského hlediska markantní, větší display svítí pěkně, tlačítka jsou lehce zapuštěna, takže se lépe mačkají. Velký skok ale zažila uživatelská vybavenost. Hned z kraje mne potěšilo, že konzolku lze resetovat lehkým stiskem POWER tlačítka, že konzole za běhu umožňuje měnit cartridge, že se rychleji startuje a že má menu pojmuté podobně, jako Wii Channels.

V hlavním menu máme hned Shopping Channel na DSWare produkty, které ovšem zatím v EU nejsou spuštěny, takže to nejde testovat. Za to nás to vyzve k updatu firmware ;). Hrál jsem si s vestavěnými fotoaparáty - jejich kvalita focení je doslova mizerná, ale pro rozlišení displayů je zároveň dostatečná. Konzole má údajne podporovat rozeznávání obličeje, ale to patrně formou software z DSWare - takže momentálně nedostupné. Hrátky s fotkami jsou docela vtipné, nějaký casual hračička si na tom asi dokáže na chvíli ulétnout. Podobně tak nahrávání zvuku je úplně o ničem, ale v zásadě jde o mini-minihru.

Nezkoušel jsem ještě Pictochat, ale bojím se, že opět nebude online. I když na druhou stranu s příšerným systémem Friend Codes by to asi ani nemělo smysl. Stejně tak jsem nezkoušel možnosti s SD kartou, jsou-li nějaké, na to si udělám čas dneska. Co se tlačítek týče, tak jsou předělaná i L+R tlačítka, která jsou menší a možná si na ně budu chvíli zvykat. Na druhou stranu se zdá, že mají citlivější spínače, což je rozhodně plus.

DSi je znatelně lehčí, přibližně na úrovni PSPslim. Co se velikosti týče, tak je o pár milimetrů delší, ale pořád je velice kompaktní, ostatní rozměry jsou prakticky shodné. Při otvírání displaye a manipulaci s konzolí mám pocit větší robustnosti. Matná černá úprava je velice dobře zvládnutá.

Podle prvních dojmů se dá říct, že DSi není důvodem k výměně klasického DSLite. Jeho přidaná hodnota není závratná, byť znatelná. Pokud ale budete kupovat DSko nové, možná by stálo za úvahu DSi, pokud jeho cena nebude závratně vyšší - což neplatí pro české obchody, tam je cena vždy totálně mimo. Podle DVDCrave v Austrálii se zdá, že DSi vyjde o cca 1000 Kč dráž (necelé 4 tisíce), než DSLite, což je na launchovou cenu slušná diference.

Toliko první dojmy ;).

2 komentáře:

  1. DSi ma dvakrat vic taktovany procesor a ctyrikrat vic interni pameti. Teprve cas ukaze jake hry se objevi, ktere tyto vlastnosti dokazou vyuzit. Schopnosti DSi jsou zatim docela velka neznama. Nintendo teprve se zpozdenim uvolnilo informace o procesoru a pameti. Osobne bych se ani nedivil, kdyby byl vylepseny i graficky cip - ze by konecne umel Mipmapping a interpolaci?
    Podle vyrobcu flash karet DSi jede ve dvou modech: DS kvuli zpetne kompatibilite a DSi. Zde je patrna paralela s Wii a jeho zpetnou kompatibilitou s GC. Vyrobci karet uz ted upozornuji ze jejich vyrobky nedokazou fungovat v DSi rezimu. A o ten jde predevsim. Otazkou pro hrace zustava: Bude DSi z pohledu Nintenda plnohodnotnou novou platformou tak, aby pro ni vznikla nova Zelda, Mario, Metroid a dalsi "franchise" hry, a nebo ve skutecnosti Nintendo pracuje na "DS 2", "Gameboy 4" nebo na necem zcela novem?
    Jako vzdy je to i tady hlavne o hrach. Kdyz se na DSi objevi specialne vytvorene vetsi tituly, bude to rozhodne stat za koupi. Bohuzel zatim nebylo nic vetsiho "exkluzivniho" ohlaseno. Vse jsou zatim jen DSiWare stahovatelne hricky a velke hry jsou tvoreny tak, aby jely i na starem DSku.
    Pokud bych mel nekomu poradit, jestli si od dubna koupit DSLite nebo DSi pri cca tisicovce rozdilu, asi bych mu spise doporucil jeste DSLite. Mozna za rok pri dostatku zajimavych DSi hrach by to bylo jinak. Vyhody DSi: - snad zajimava budoucnost, - vetsi displeje (nicmene se stejnym rozlisenim), - o neco lehci, - fotaky (zatim diskutabilni). Nevyhody DSi: - kratsi vydrz baterii, - odstranen GBA slot, - drazsi flash-karty, ktere stejne jedou jen v DS modu, - drazsi, - zatim mensi vyber doplnku (ruzna pouzdra, ochranne kryty, folie, atd.).
    No ale za rok muze byt vsechno jinak. Staci aby Nintedno vydalo pro DSi Zeldu a Maria a svet se zblazni :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Četl jsem technická specifika, ale nemám jak posoudit její možnosti. Pokud vím, tak to určitě využije webový browser a přehrávání multimédií. Ale nevěřím, že by se výkon využil pro hry jinak, než že urychlí ty, co se nyní trhají.

    Určitou cestou by bylo dělat hry v DS kompatibilním režimu, které by v DSi měly lepší grafiku například (podobně, jako Amiga ve své době), ale těžko říct. Nový Metroid, Mario ani Zelda nejsou pro DSko ohlášeni pokud vím, ani na úrovni pověstí. Každopádně by tento paralelní vývoj stál více peněz, takže vyjme DSWare k žádnému využití nedojde (i když přechod na digitální distribuci by byl pro Nintendo výzva!).

    DSi bych i s tou cenou doporučil těm, co mají DS na hry a PSP na multimedia. Mít s sebou hudbu, filmy, web a ještě DSko - je to přínos. Pokud teda daná osoba nevlastní žádnou jinou konzoli.

    Ale zatím je moc brzo, testování teprve začíná ;).

    OdpovědětVymazat