2. 3. 2009

Dead Rising Wii

Tak jsme se dočkali. Hra, o které se hovořilo jako o "prvním nextgen zombie flick" pro XBOX 360 se dočkal remaku pro Wii. Takže jsem si hru půjčil a nějakou hodinku testoval.


Pocity ze hry jsou rozporuplné. Jde o typický příklad, jak výkon hardware diktuje styl a kvalitu hraní. To, co na velké konzoli funguje, bude na výkonovém odvaru prostě o ničem. Teda téměř o ničem. Hlavní faktor je zde grafika a to mám na mysli opravdu čistě technologii. Jako hráč cítím určité uspokojení, když do davu zombíků vjedu obnaženou sekačkou na trávu, kterou vyrobím hustou kaši z těl nemrtvých. Když pak ale s tou sekačkou najedu na dva tři zombíky najednou maximálně ve Wii verzi, je ten pocit prostě jiný. Je slabší. Nemá to ty koule. Chybí tomu ta obludná nadsázka. Engine z Resident Evil 4 jede na plné koule, ale otevřená prostranství se desítkami postav najednou mu prostě nesvědčí, takže došlo ke kvalitativnímu kroku zpět. Barvy jsou dost vyblité, modely celkem hrubé, textury rozmazané a dokonce i renderovaná videa jsou zamlžené. Chyba nebo škoda? Těžko říct. Ale tak nejen grafikou je hráč živ, není-liž pravda?


Horší je, že hře chybí několik dost zásadních featur. Tak hned na začátek - fotograf, ačkoliv nosí fotoaparát, jej ani jednou nepoužije. Pokud vím, tak tohle byla zajímavá featura z předlohy, která tuto akci posouvala krapet vtipněji jinam a bylo to moc dobré. To je dost rána pod pás. Dále se mi nepodařilo nastoupit do jediného automobilu. Možná později? Každopádně nedostatečná grafika a vypuštění focení je samo o sobě důvod hru zatratit a bylo by to tak dobře.

Resi4 ovládání hře sluší, holomajzna má slušnou úroveň.

Na druhou stranu hra obsahuje v jádru "všechno ostatní dobré". Levely jsou téměř identické, zachraňování rukojmích má stejný systém, možnosti používání předmětů jako zbraní zůstalo zachováno prakticky v plné míře. Díky ovládání je to jiný prožitek a musím říct, že hra mne bavila. Ne nijak extrémně (ono když si člověk pak zahraje Overkill...), ale dostatečně, v pohodě a celkem vkusně. Hrát to jde, jen to prostě není bomba.


Ke hře se ještě jistě vrátím, ale ty první dojmy nejsou moc pozitivní. Odhaduji, že v rámci Wii platformy by hra mohla dostat zhruba 6/10. Při porovnání s nabídkou mimo Wii je ale Dead Rising skutečně chudý příbuzný.

5 komentářů:

  1. Sice jsem na xboxu hrál jen demo, ale i tam je krásně vidět, o čem tak hra je - likvidování SPOUSTY zombíků. Plus byla sranda snažit se jich do foťáku dostat co nejvíc.
    Verze na Wii vypadá strašně smutně, nejvíc je to vidět na porovnávacím videu na gametrailers
    http://www.gametrailers.com/player/46165.html
    Tam kde mají být mraky mrtvol, jsou tři. Sekačkou na trávu se seká jen tráva, se slunečníkem vypadá člověk jako pako, ne jako zabiják houfů zombií. A do aut se nedostane, ale ono by jima stejně nešlo nic přejet, takže to není ani taková škoda. Snad jediná věc, co vypadá líp, je větší text.
    O tom je pro změnu hezkej tenhle komix :)
    http://www.mondaynightcrew.com/issues/comic_0102.html
    Zkráceně - tohle je hra, kvůli které mi není líto že Wii nemám.
    Mimochodem, nebudou někdy nějaké dojmy nebo tak něco z Deadly Creatures? To vypadalo výrazně zajímavěji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem se teď odhodlal koupit DR na X360... doufám že za pár dní přijde...

    BTW jak rychle tam ubíhá čas?

    OdpovědětVymazat
  3. 2Camling: Deadly Creatures? A víš, že ani ne? ;). Nějak mne tahle hra neláká no ...

    2SKACE: No, celkem normálně, jak to říct ;).

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jak dlouho trvá hodina ve hře?

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to bych kecal, hodiny jsem nestudoval, každopádně těch prvních pár misí, co jsem projel (cca 8) nebyly dost dlouhé na to, aby to bylo poznat, takže nevím. Mrknu na to dneska.

    OdpovědětVymazat