1. 12. 2008

Skate It DS

Skate na Playstation 3 je jedna z mála demoverzí, které v mém stroji přežívají. Občas si rád zablbnu a jelikož jsem už za ta léta totálně přesycený z Tony Hawka, jsem velice spokojený. Originální systém ovládání, skvělá atmosféra a dobře zvolená obtížnost - přesně to, co mi vyhovuje na odpočinkovou hru. Krom Skate 2 se ale šikulové pustili do jakési odnože Skate It, což jsou hry pro Nintendo DS a pro Nintendo Wii, kde je nejvíce lákavá podpora pro Wii Balance Board. Na tuto hru si ale ještě chvilku počkáme, docela mne láká, protože se mi na WiiFit podložku už podezřele dlouho práší. Verze pro DS je na první pohled celkem jasná - pohyb analogu se nasimuluje na touchscreenu a bude to! U té Wii verze je ale ještě jedna zajímavost. Jde o jednu z mála her, která není portovaná z Playstation 2 - neboli jde o exkluzivní titul a podle všech videí to vypadá, že to po grafické stránce neodflákli a že se tedy dočkáme po dlouhé době AAA titulu s odpovídající grafikou. Takže nyní se čeká jenom na GTA Wii a GTA DS ;).

Skate It pro DS má u mne zatím samé klady. Nejen, že grafika vypadá úžasně - ale navíc je parádně rychlá. Kluci od EA trochu zamachrovali a jednoduchými triky zamaskovali nedostatky ve výkonu konzole tak, že jde o grafiku "od originálu k nerozeznání". Pravděpodobně použili engine z nějakých novějších Need for Speed z DSka, minimálně systém menu tomu napovídá. Hra je rozdělena na malé levely, ale v žádném případě nejde o nějaké nudné prostory, jsou správně komplikované a kombinované a obecně se hra tváří jako "více malých prostor s pár úkoly", takže stereotyp nehrozí. Grafika je určitě lepší, více realistická, než u Tony Hawka, ale zatímco ten v malých levelech spíše trpí, tady je to udělané moc dobře.

Citlivost ovládání je úžesná a onen inovátorský přístup je zde stejně atraktivní, jako na velkých konzolích. Chvíli mi to trvalo, než jsem si zvykl na časování skoků a nesmlouvavé grindování, ale teď už lítám jako drak. Je fakt, že ačkoliv Skate It má celkem primitivní fyziku (na současné poměry. Na poměry DSka jde o standard) a občas hra švindluje tím, že mne na grind prostě nepustí, i když evidentně najíždím dobře, máte při hraní pocit, že hrajete spíše simulátor, než arkádu. I když je jasné, že pořád jde o arkádu. Ale ten pocit je osvěžující.

Už jsem si poodemykal Paříž a další města, nestačím valit bulvy, co všechno DSko utáhne a také musím smeknout klobouk, že celá hra má jenom 32 MB. Paradoxně ale kvůli tomu došlo k relativně závažné chybě a tou je nedostatek hudby. Ono i ten Tony Hawk se časem oposlouchal, ale u Skate It k tomu dojde nepříjemně brzy. Ale i tak je to celkem slušná porce muziky, když nejsem doma, tam mám obvykle hudbu i tak vypnutou. Ale tohle bych nečekal.

Skate It je v rámci možností originální titul pro DS, který "musí nutně pobavit". Výtečně těží z ovládání, je dobře optimalizovaný a díky dobře dané obtížnosti jde o titul, který vás zaujme na déle, než pět minut. Přidejte si k tomu online multiplayer a editor na vlastní hřiště a máme tady nového přenosného krále skate pseudosimulátorů. To, k čemu na velkých konzolích již došlo, je i na těch malých skutečností. První dojmy na 8/10.

1 komentář:

  1. heh, tak skate je hra u ktere sem stravil nejvic hodin v demu a kterou jsem hral nejkratsi dobu kdyz sem si poridil original:) demo je supr, cela hra je roztahana a nudna..
    dancer

    OdpovědětVymazat