1. 12. 2008

Návrat do Black Mesa

O Half Life v Source enginu jsem se už zmiňoval. Je to pořád ten starý Halfík s detailním vylepšením... ale když se banda fandů sejde a udělají kompletní předělávku celé hry do Source enginu s grafikou kvalitativně na úrovni Half Life 2, tak tomu říkám důvod k oslavě. Hra ještě není hotová, ale i tohle jedno video mi vyráží dech. Když remaky, tak touto cestou.


19 komentářů:

  1. Ahoj Dave, HL1 se ti evidentntě libil, ale nikdy si nic nenapsal o HL2 a už vůbec ne o mini přídavcích. HL2 tě nebere?

    OdpovědětVymazat
  2. TO si zahraju! A nemusí vůbec předělávat ten debilní vesmírnej konec, kvůli kterýmu jsem HL nikdy nedohrál. Prostě jsem asi nidky nebyl dost hardcore hráč :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Anonym: HL2 považuji za průměrnou hru a kdybych měl vypsat nějakou mou kritiku, tak byste mne asi umlátili berlí. Hodně světlých momentů vyváženo hromadou opravdu temných. No dohrál jsem ho asi dvakrát a i epizodu 1+2 - které se mi líbí ještě méně (psal jsem jinde).

    Tonio: To nebyla tvoje chyba, Xen byl v HL1 prostě na pytel a nikoho to nebavilo. Ale máš pravdu, že to by předělávat nemuseli, dal bych si gratulačku hned po skočení do megateleportu ;).

    OdpovědětVymazat
  4. Když to vezmu kolem a kolem, tak jsem odehrál z FPS her - doom, doom 2, ultimate doom, final doom a co já vím jakej ještě doom či wad :-) Pak jsem dohrál Duke Nukem 3D, Blood...mno a pak Half-Life. V HL jsem si připadal jako, že jsem opravdu TAM, že nejsem žádnej hrdina, ale normální looser, co chce jenom přežít (PRO MĚ OSOBNĚ STRAŠNĚ DŮLEŽITÝ ELEMENT - UVĚŘIT SVOJÍ ROLI - s tím, že doom, duke nebo blood jsou nadsázka). U HL mě taky bral herní model - chvilka střelby, chvilka logiky. Proto jsem následně v XENu nechápal, protože tam se to celé nějak po*ralo.
    Kvůli té předělávce si snad koupím na steamu HL2.

    OdpovědětVymazat
  5. A ty vojenský vysílačky!!! Fňuk fňuk, nostalgická slza...

    OdpovědětVymazat
  6. Tonio: Na Steamu jsou i nějaký free věci postavený na Sourcu, tak třeba budou stačit

    OdpovědětVymazat
  7. V tom nostalgickým záchvatu jsem zapomněl, že řady dohraných stříleček bych rád rozšířil Jedi Knightem. Především díky nadšení tohoto blogu :-) Už jsem si ho sehnal, jenom teď nevím co na to Vista a Core Duo :-\ Na čem ho hraješ ty?

    OdpovědětVymazat
  8. anonym 2 dave: kritiku bych si poslechl, vzpomínám na recenze, když to vyšlo, všichni psali, že to je dokonalá hra a nejlepší fps všech dob (viz třeba tiscali)

    OdpovědětVymazat
  9. HL2 je jako celek průměrná hra. Na rozdíl od jiných průměrných her jsou zde věci vysloveně povedené - a těch se chytli recenzenti. Ale je tam pár kravin, které mi nakonec hru dost znechutily proto jej moc nemusím. Něco písnu.

    Tonio: JK jede pod XP jako víno, tak snad i pod Vistama.

    OdpovědětVymazat
  10. Písni! Zajímá mě, jaký kraviny máš na mysli. Já jsem byl z HL2 celkem unešenej, (z "epizod" už ne, ale to beru zvlášť - mluvím teď čistě o HL2) i když to nadšení mělo jiný důvody než tenkrát u HL1, ale prostě HL1 a HL2 beru jako rovnocenný. Obzvlášť když uvažuju ten zmiňovanej Xen, kterej mě sral tak jako vás, možná víc ;-)

    Jinak pokud si dobře vzpomínám, tak v době kdy HL2 vyšel ho porovnávali hlavně s DOOMem 3, a kvůli hardwarovým nárokům a rozmanitosti prostředí Half Life vítězil. Tak možná proto tenkrát recenzenti chrlili superlativy.

    P.S.: Jsem zvědavej, jestli si opravdu někdy někdo troufne na to sousto natočit Half-Life film :-)

    OdpovědětVymazat
  11. No pokud bych si měl vybrat jestli HL2 nebo D3, tak je to jasné - 100% HL2. D3, to nemohli myslet vážně jako hru...Q4 byl o dost lepší než D3 a to jde o hru směřující spíš k multiplayeru.

    OdpovědětVymazat
  12. No Doom 3 obecně považuji za odpad, špatně okopírovaný HL1 s trapnými lekacími scénami. Nerad.

    HL2 byl technicky zvládnutý, o tom žádná. Naopak gratuluji, ten engine je i dneska snesitelnej (a udělali na něm Bloodlines, haleluja!).

    OdpovědětVymazat
  13. Perk: A o čem by ten film byl? O němém profesorovi střílející vojáky? Hmm ;).

    To je právě to kouzlo rozdílnosti žánrů, že co v jednom funguje skvěle, v druhém nebude fungovat vůbec.

    Ale udělat film inspirující se událostmi z HL by šlo, ale nesmí tam být pokud možno nic přímo spojitelného s hrami, jen volná inspirace. Pak by to šlo.

    OdpovědětVymazat
  14. Dave: No, četl jsem toho už před časem dost na různých diskusích. Údajně by se mohl film začít natáčet až se ve hrách příběh HL uzavře.
    Ty názory fanoušků jsou legrační a naivní, (mj. že by opravdu měl být hlavní hrdina němý, ať se to přesně drží předlohy :-) ) Obsadit slavný herce (proč, proboha!?!).

    No, když jsem tak o tom uvažoval, došel jsem k názoru že by bylo nejlepší, kdyby se film netočil kolem Gordona vůbec. Jenom využít prostředí a zápletku, navodit tu správnou atmosféru která dejchá z her a Gordon ať se tam třeba jenom mihne. A kdyby se povedlo zaujmout (šokovat) diváky čimkoliv jinym, je potom jedno když se do filmu nenacpe celej původní příběh. (Kdybych měl pár miliard tak koupím práva a jdu do toho sám, než to zkurví někdo jinej :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Hele jakmile seženeš prachy, máš u mne schovanej scénář! ;)
    (A rád bych si dal nějakou vedlejší roli).

    OdpovědětVymazat
  16. Nový český film Půlživot :-)

    Karel Roden v hlavní roli akčního filmu je vědcem, který pracuje na společném tajném projektu české a americké vlády v brdských lesích na základně umně maskované kupolí radaru. Při jednom z experimentů se však cosi nepovede a dochází k porušení dimenzionální stability a celou základnu zamoří agresivní mimozemšťané. Karlovou jedinou myšlenkou je záchrana holého života. Bohužel se ukáže, že nic není tak jak by mělo být a Karel tak musí čelit nejenom mimozemským agresorům, ale i jednotkám české armády a následně i americkým speciálním jednotkám. Povede se mu přežít? Dokáže zachránít Brdy? Česko? Celý svět? Více v novém českém blockbusteru!

    Omlouvám se, jestli jsem se někoho dotknul, ale prostě mi to napsala snad sama klávesnice.

    A dost brouzdání, dovolená je dovolená - jdu hrát druhý level Jedi Knighta! Pokud by to někoho zajímalo, tak to pod Vistou chodí, jenom je problém při spuštění a pak třeba při přechodu do obrazovky možností, kdy je místo požadované obrazovky jenom černo. Elegantně se to dá vyřešit stiskem alt+tab.

    OdpovědětVymazat
  17. Gratuluji ku JK! Vydrž ty tři levely, pak se to rozjede na entou!

    Jinak scénář by byl dobrý náhodou, jdu si sehnat modré sako na míru a kufřík! ;)

    OdpovědětVymazat
  18. Vy si z toho děláte srandu... ale exteriérům pro City17 by vyhovovalo východní prostředí. A znáte to... kdyby se natáčelo u nás tak Roden musí mít štěk a Vašut jakbysmet ;-)

    OdpovědětVymazat
  19. To už přímo smrdí tím, že si začal vyjednávat se sponzory :-)

    Omlouvám se za tu "srandu", ale nestrefuju se do vás a vašich schopností - beru to obecně ve vztahu hry a filmové plátno, kde to prozatím pokaždé zaskřípalo.

    OdpovědětVymazat