29. 8. 2008

Star Wars - Force Unleashed - demo

Miluju Star Wars. Nejsem asi fanatik, který by byl schopen vyjmenovat všechny vedlejší postavy osmého dílu cartoon seriálu Attack of the Clones či že bych souložil s modely AT-AT, ale v tom pravém smyslu slova jsem pravověrný oldschool Star Wars fanda. To znamená, že nemám rád novodobou trilogii, neuznávám expanded universe a nenávidím George Lucase za jeho podělané midichloriany.

Ale co se týče počítačových her - ty, co se nesnažily těžit z novodobé trilogie - jde vesměs o kvalitní až špičkové hry. Již jsem se jednou rozepisoval o sérii Jedi Knight, která patří mezi mé nejmilejší. Není tedy divu, že když LucasArts oznámili další rubačku s light sabre, podlehl jsem hype. Prostě mám slabost, tak se nechám rád unést.

První videa vypadala skutečně skvěle, ale velice mne zarazilo, že na hře je nejvíce propagovaný fyzikální engine, který je údajně složen z několika subenginů, jejichž spolupráce má údajně vytvářet úplně nový dojem z hraní. Jsem techno fanda, takže videa samotná jsem hltal s nadšením, aniž bych se pozastavoval nad tím, o čem bude samotná hra - však to jsou také skoro dva roky dozadu, kdy hru oznámili, takže není důvod být podezřívavý.


Následovala série videí, které sloužily jen pro ilustraci - šlo o renderované záběry nebo artworky, které vrcholily sražením Star Destroyeru na povrch planety pomocí Sith Síly. Mno, to je trochu přehnané, že? Ale co, dobře to vypadalo a bylo mi jasné, že to ve hře nebude použito, že jde jenom o ilustraci moci Síly samotné. Vždyť mistr Yoda měl na svém levelu problémy s udržením nějaké trubky, jaký Jedi / Sith by tedy strhnul celý bitevní křížník?

A pak to přišlo - ingame záběry, které ukazovaly opravdovou hru. Šavle lítaly, lasery lítaly, stormtroppeři lítali, Tie Fightery lítaly, bedny lítaly, střepy lítaly - zkrátka typický Star Wars letecký den. Podobnost s mou oblíbeno sérií Jedi Knight byla zjevná, i když zaměření je zjevně jiné. No prostě proč ne - bude to přeboostovaná akce v duchu novodobé trilogie - ale jako jo, to si nechám líbit, protože se zároveň odhalila pěkná, nikterak komplikovaná, ale svým způsobem lákavá story.

První level hrajeme za Darth Vadera - to je také skoro novinka - a masakrujeme Wookies. Super! ;)

Pro ty, co to nevědí - ve Star Wars: Force Unleashed se ocitáme v mezidobí mezi Epizodou 3 a 4, kde je dost velký prostor pro invenci. Ujmeme se role mladého učedníka Darth Vadera, takzvaného Apprentice, který pracuje v utajení i před Imperátorem, což se hodí, protože autoři nemuseli nic překrucovat, aby se to dalo napasovat do existujícího děje. Apprentice tedy létá po galaxii a honí zbylé rytíře Jedi a masakruje všechny svědky. Časem se v něm patrně zlomí svědomí nebo bude muset zabít někoho, koho miluje, takže se v závěru hry pravděpodobně utká se samotným Vaderem, který jen zahučí skrz reprák "You are weak" a milého Apprentice zabije (HA! A žádný spoiler warning!).


Každopádně je to poprvé, co se ujememe Síly z druhé strany v takto nepokrytém obalu. Určitou vizuální ochutnávku jsme mohli již zažít v Soul Calibur 4, a s tou jsem byl spokojen, takže jsem se až do tohoto okamžiku na hru těšil velice - přesněji řečeno na demo této hry, které jsem po patáliích nakonec stáhnul, nainstaloval a spustil.

Kde začít, je toho tolik...

Tak hned z kraje. Už jste někdy viděli hru, která v hlavním menu nabízí mimo jiné také položku Options, kterou když vyberete, dojde k nesmyslně dlouhému loadingu? A víte, co se objeví následně? Pouze možnost změnit hlasitost hry! Loading v délce 10 sekund a na výběr jsou dvě položky! A samozřejmě - když potvrdíte vaše nastavení, je tady opět 10 sekund loading a jsme zpátky v hlavním menu hry. Cože? To jsme někde na ZX Spectru?

Ale OK, nemůžu si nastavit kameru na invertní Y, no nic pustíme si tutorial. Ten je krátký, ale docela výstižný. Mimo jiné v něm můžeme rozbíjet sklo a samozřejmě jsem to řádně otestoval. Hurá - opravdu to vypadá dobře, sklo se rozsype ne zrovna realisticky (pár oken už jsem v životě vysklil), ale tam vidět práce enginu(ů), že se rozspype pokaždé jinak a to v závislosti na směru úderu a jeho síle. Tak jako dobrý, tohle myslím funguje, jdeme to zkusit v praxi.


Ukázkový level má asi trochu smůlu, že se odehrává v poměrně strohých interiérech, takže grafika nepůsobí úplně přesvědčivě. Není špatná, jen trochu nevýrazná. Oproti tomu modely postav - tedy ať už vojáků nebo našeho hrdiny - jsou opravdu kvalitní, radost pohledět na detaily (i když se zároveň nemohu zbavit dojmu, že v Soul Calibur 4 je Apprentice o chlup hezčí). Dochází tedy na testování slavné fyziky. Hej, ono to není úplně špatné! Chvíli si s tím musím hrát, kamera zlobí (jak jsem zjistil, tak Options během samotné hry již umožňují nastavit mnohem více věcí, i když stále nechápu, proč je zde přítomen onen loading navíc), nějak nechápu, na jakém principu funguje, ale nakonec se s ní docela sžiju. Probíhám po chodbách a masakruju šavlí hromady vojáků, ti různě zdrhají a kryjí se - celkem prima atmosféra. Ovšem hlavní je používání Síly, že. Takže - všude po chodbách se válí spousta beden, trubek, robotů a mnohoa dalších interaktivních prvků, které můžeme buď v klidu uchopit a posunout nebo mrsknout nějakým směrem - zde funguje jakýsi autoaim, že to prakticky vždy zasáhne skupinku nepřátel, která je efektním výbuchem rozmetána po okolí.

A zde se skrývá problém. Vyjma toho, že se Síla může vyčerpat (její znovunabytí je otázkou pár vteřin) lze prakticky všechno řešit házením předmětů - je to mnohem účinnější, než máchat mečem. Mno a protože je okolo vás plno bordelu - tak to lítá skoro samo. Doslova. Sice ve hře existuje jakási indikace, jaký předmět můžete ovlivnit pomocí Síly, ale tento systém je zmatený. Hned na facku je to, že se označí objekty, které jsou čelně před naší postavičkou. To ale bohužel znamená, že utíkáme-li od skupiny nepřátel tak, že máme na ně vycentrovanou kameru, nemáme prakticky šanci po nich něco hodit, neboť milý Apperentice kouká do kamery. To je hloupé, mělo to být naopak - to co vidí hráč je to, co mohu házet.

Ve hře se sice automaticky doplňuje Síla, ale naštěstí ne život. Ten se doplňuje tím, že zabíjíte vojáky. Z jejich usmrceného těla vylítnou zelené kuličky, které Apprentice automaticky vstřebá. Huh, to je opravdu temné. Jenže tento prvek je poměrně stěžejní, protože jsem si začal uvědomovat, že tohle nemá s Jedi Knightem pranic vůbec nic tkanic společného.


Už jenom ten level design. Jasně, jsme v jednotvárné kosmické lodi, takže šeď chodeb je přirozená, ale samotná mapa prostředí je prostě slabota, není v ní skrytý ani malý pokus o level design. Jen pravoúhlé odbočky, vesměs se jde pořád rovně tunelem a ze všech stran se rojí vojáci. Sem tam nějaké větší prostranství a konec. Já vím, že jde o demo, ale sakra když chci hráče něčím zaujmout, tak by to neměly být monotónní chodby, nesmyslně zaplněné bednami, no ne? Viděl jsem krásná videa z lesů Kashyyyku a podobně - to by mne víc nadchlo. Každopádně to vede k tomu, že samotné prostředí zde slouží jako kulisa a neklade žádné překážky, takže jím vysloveně probíháte, jako horký nůž máslem. Neboli level design na bodu mrazu.

Nebo to ovládání. Sice má svoje mouchy, ale chybí mu hlavně preciznost. Často ani nevím, co dělám, ale mám přitom jistotu, že jsem to udělal správně - čili že okolo mne umřou skoro všichni. Stejně tak útoky šavlí se dají kombinovat s blesky, kdy se z našeho milého Sitha stane doslova buldozer. Celá hra má velmi hektické tempo, což je proti plynulejšímu Jedi Knightovi velký rozdíl, je v podstatě jedno, jaké kombo naklikáte, dá se v něm pokračovat skoro donekonečna. Je zde samostatné tlačítko pro blokování, což je docela dobré. Panáček se sám částečně kryje proti přímým útokům, ale chcete-li si pokrýt záda, podržíte tlačítko a vířením light sabre jste chráněni proti všem běžným útokům. Bohužel se při krytí nedá pohybovat (což byl stěžejní problém Jedi Knight série - automatické krytí bylo příliš dokonalé, chtělo by to mít extra tlačítko na blok - tj. nemožnost útočit, ale při tom se moci pohybovat - a kurzorem by se při blokování daly směrovat odražené střely). Rovněž máme k dispozici ruční locknutí na nepřítele a možnost rychlého skluzu daným směrem. Zcela chybí věci, jako force pull, mind trick, force speed (částečná náhražka v tom skluzu) a mnoho dalších Sil a prvků, které dělají sérii Jedi Knight tak výjimečnou.

A opět potkáme Rancora... trochu méně klišé by neuškodilo. Tohle je i na Star Wars moc.

Star Wars: Force Unleashed je totiž mutací na řežby typu Devil May Cry - a to poznáte nejen podle vstřebávání zdravíčka nebo podle levitace po výskoku a máchání mečem, aniž by na nás působila gravitace. To je to, co mi umožnilo hru vnímat lépe. Prostě běháte za šipkou na mapě, kde jedinou interakcí jsou řežby, které jsou ale zase udělané celkem dobře. Přiznám se ale, že po dohrání dema jsem neměl pocit nějakého uspokojení - asi hlavně proto, že jsem jen napoprvé proběhl prakticky bez použití šavle, jen pomocí házení beden. Když jsem se na to při druhém hraní vykašlal a víc se soutředil na máchání mečem a metání blesků, bylo to mnohem lepší. Prostě je to další řežba, nic víc, nic míň. Jsem samozřejmě Star Wars fanda, takže body navrch, ale musím uznat, že hra má zdá se slušnou atmosféru, ten pocit obrovské moci je zde dobře naboostovaný, takže nakonec jsem se do hry i docela zakoukal.

Bohužel - hype je opět ta věc, která hře uškodí nejvíce. Když nás autoři dva roky masírují vychvalováním technologie, budeme si na ni dávat sakra velkej pozor. A tady jim to vysloveně ujelo. Je sice hezké, že můžu metat bedny a lidi, ale jinak je okolí dokonale mrtvé! Nedají se deformovat povrchy stěn (jak tomu bylo například v Kane & Lynch - střelba do sloupů a odletující dlaždice), není vidět žádné poškození okolí. Takže když rozmetáte armádu vojáků pomocí nějakého výbušného předmětu, mrtvoly po chvíli zmizí, rozbité části věcí také a nakonec jsme v holé chodbě, kde bych nepoznal, že se něco vůbec stalo. A to vychvalované dynamické rozbíjení skla a podobně - no nevím. V tutorialu to bylo celkem fajn, to uznávám, ale ve hře samotné to zkrátka a dobře není vidět. Dokonce bych řekl naopak - několikrát jsem si všiml, že se bedna rozpadla na identické dva nebo tři kusy, které dokonce dopadly k mým nohám stejným způsobem - a to prosím třikrát za sebou. Stejně tak rozrážení vrat pomocí Síly je evidentně dané skriptem - nezáleží na tom, z jakého úhlu nebo vzdálenosti "to odpálíte".

No ale hlavně - pokud se autoři chlubí technologií, nemůžou se divit, že budou podezřelí z pokusu o zakrytí nulového game designu. Na ten se soustředím nejvíce, to je jasné i přes velkohubá oznámení. A tento ukázkový demo level mne prostě nepřesvědčil a to ani jako Star Wars, ani jako Devil May Cry. Ovládání je příliš tuhé a nepřesné, chaos na obrazovce nemá obdoby a dlouhé prázdné chodby jsou prokládány bitkami bez špetky invence. Jo kdyby hra měla kameru jako zmíněný Devil May Cry nebo God of War, asi by mi docela sklaplo - hra by tak mnohem víc získala, protože bychom se mohli více kochat prostředím a při nějaké explozi Síly bychom viděli, jak se chudáci stormtroopeři vznáší i za našimi zády. V klasickém third person pohledu to zkrátka moc dobře nefunguje a to je velká chyba, či škoda. Po pravdě řečeno - tento demo level bych spíchnul v Jedi Knight enginu za dvě odpoledne a to přesto, že bych nepoužil ani jeden fyzikální engine. Dosáhl bych stejné kvality grafiky, efektů, animace a i implementace nových prvků Síly - dosáhnul bych stejného dojmu, jaký ve mně zanechalo toto demo, ba dokonce by mi navíc přibylo zabudované usekávání končetin, šrámy na zdech po zásahu šavlí a sofistikovaný systém soubojů Jedi vs Sith. To mohli opravdu vydat před dvěma lety. Co tedy autoři ty dva roky dělali? Propojovali Havok s Euphorií a s Digital Molecular Matter? Tak to je teda slabota na to, že má hra vyjít za tři týdny. Vždyť ti blbí stormtroopeři se při letu ani nesnaží nějak inteligentně dopadnout, letí jak hadrové panenky! Copak nikdo z LucasArts neviděl GTA4, kde je Euphoria (jako snad v jediné hře v současnosti) dobře aplikovaná (netvrdím, že maximálně realistická)?

Nerad bych ale řekl, že mne hra nebavila, snad dokonce naopak - je to příjemná řežba. Ale bojím se, že se hra zapíše do historie jako nejvíce přehypovaná hra, ve které nakonec prakticky neuvidíme nic z toho, co nám autoři slibovali, protože "zapomněli" najmout designéry, kteří by dali technologoii tvář. Hratelnou a zajímavou tvář. Takhle je to opravdu přeskinovaný Devil May Cry a God of War s blbou kamerou a těžkopádným ovládáním.

Ale neházel bych flintu do žita. Plná verze hry má šanci nabídnout minimálně lepší levely a jakýsi primitivní RPG vývoj vlastností, bojím se ale, že samotný gameplay se příliš lišit nebude. Ale zase tady máme verze pro Wii (která vypadá velice nadějně, i když Lucasové neměli čas implementovat Motion Plus, škoda), přenosné konzole a PS2 - což jsou jednak hry vyvíjené jiným týmem a hlavně jde o platformy, na kterých se nejde příliš skrývat za výkonnostně náročné enginy.

Verze pro Wii bude mít slabší grafiku, ale zase unikátní ovládání. A i ta grafika vypadá, že mačká z Wii více, než z PS2, se kterou si ji programátoři pletou.

Demo si ještě určitě mnohokrát projedu, v jádru věci je to docela prča, ale budu se stále na těch samých místech ptát sám sebe, proč to nemohli udělat trochu jinak, protože by to tomu určitě prospělo. A co se týče plné verze, začal jsem váhat. A to je u fandy mého formátu celkem pozastaveníhodné.

21 komentářů:

  1. Kruci, několikrát během čtení jsem chtěl k článku něco dodat, ale vždycky mě autor o kousek dál předběhl :) - options ve hře, lépe vypadající Euphoria v GTA...

    Tenhle hype mě naštěstí poměrně minul (kromě strhnutí křižníku k zemi, to mě dostalo), takže sem si zas tak moc nesliboval a nebyl jsem z dema zklamaný - příjemná řežba, hezké efekty. Ale protože se to blbě ovládá a vzhledem k trvanlivosti dema (člověk tím projede jak světelný meč máslem, celá hra těžko bude nějaká dlouhotrvající záležitost) si to nekoupím. Ale dost fandů se určitě najde, budou se svým světem jakž takž spokojení, autoři dostanou prachy, udělají pokračování (kdo se vsadí že na konci plné hry je cligghanger? :)) a skoro všichni budou spokojení.

    OdpovědětVymazat
  2. Force unleashed, som tiez s napatim ocakaval, potom ohlasili, ze na PC nebude a teraz ked som videl gameplay ani velmi nelutujem, samozrejme mozno v plnej verzi budu aj lepsie levely. Trailer bol inac perfektny. Lepsie spracovany ako terajie lucasove odflaknute animaky. Hype je hype a hry sa predaju tony. Jedi knight bol super a UNL mi pride zamerany viac na pouzitie sily. Sudime vsak podla dema, vyckajme. DeSade: "Dosáhl bych stejné kvality grafiky, efektů, animace a i implementace nových prvků Síly - dosáhnul bych stejného dojmu, jaký ve mně zanechalo toto demo, ba dokonce by mi navíc přibylo zabudované usekávání končetin, šrámy na zdech po zásahu šavlí a sofistikovaný systém soubojů Jedi vs Sith." Vystizne povedane. Financne vsak hra asi nepohori. Loadovacie Options ma pobavilo, takychto iritujucich malickosti su vseobecne v hrách kopy - od nemoznosti preskakovania cutsecen, dlhy loading po zabiti alebo Fast load, nezmoznost prehodit Y osu, nemoznosti si prebindovat ovladanie az po "Cokolvek co Vas na hre stve" . Mohol by si spichnut samostatny clanok :-))) Co sa tyka enginov no ja neviem - Euphoria je ako Ecstatica, ale gule sa hybu trochu inak :-))). Uvidime v GTA4 na PC. Vseobecne vsak enginy (akoze fyzikalne) zachadzaju s panakovymi ludsksmi telami ako s handrovymi babikami. Dovodom je urcite viac a nie kazdy zasah musi byt v style soldier of fortune, ale aj tak mi to pripada divne, hlavne ked maju plnu hubu realizmu.

    OdpovědětVymazat
  3. rohstola: Ono to není vysloveně špatné, ale umím si koncept Jedi Knight dotažený do konce + větší hrátky s fyzikou představit o dost lepší. Příklad - rozbiju kus skla v té kosmické lodi - začne unikat vzduch, který s sebou bere objekty - ale už třeba ne mne, ani moje šaty nevlají tím směrem a obecně malé předměty - různé úlomky původně velkých objektů, se také přestanou hýbat - na ně už fyzika neplatí.

    Prostě když se v tom člověk nevrtá, tak je to v pohodě. Občas se stane, že ze skupiny pěti stormtrooperů čtyři letí správným směrem ode mne, ale poslední letí někam kolmo vzhůru třeba...

    Je to jakoby "ještě více arcade", než kdykoli předtím, nedá se běhat po stěnách a bez rozsekávání těl ztrácím feel zlého Sitha - v Jedi Knight jsou alespoň končetiny, od nextgenu čekám trochu víc. Pak působí zlý Sith celkem směšně, když jeho lightsabre je de facto klacek ;).

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně tak, na téhle hře mě od začátku štve lightsaber. Žádné viditelné řezy do předmětů a žádné rozsekávání protivníků (a přitom tam krev být nemusí). Snad tam budou alespoň hezké lokace.

    OdpovědětVymazat
  5. Cece: A to nemusím dodávat, že třeba bedny, které lze rozbít pomocí Síly mrštěním o stěnu nejde rozsekat šavlí. Prostě na hlavu.

    A ty decals na stěně, mizící do deseti vteřin, stejně jako mrtvoly - to je skoro ostuda.

    OdpovědětVymazat
  6. K tvýmu nápadu zamyslet se nad hvězdnejma válkama: Odpovim čistě pocitově: pro mě jsou Star Wars hezké pokoukáníčko, ale necítím v nich hloubku, která by mě brala někde uvnitř, a proto mě to jakoby nemotivuje to rozebírat. Dlouho jsem je neviděl, ale můj předběžný názor je ten, že Star Wars sice používají archetypy a symboly, ale podle mě je to spíš dobře uvařené jídlo, které pracuje s archetypálními postavičkami kouzelníka, hrdiny, princezny apod. takže to nějak funguje, ale je to tam namícháno záměrně.

    -- To je jen povcrhní pohled, ono tam vskutku něco bude! Až budu cítit, že se na to mám vrhnout, udělám to, ale zatím mě k tomu nic nežene.

    OdpovědětVymazat
  7. "A opět potkáme Rancora... trochu méně klišé by neuškodilo."
    Vidíš, a když jsem něco podobného tvrdil v recenzi na KotOR na RPGhrách, tak jsi nevěřícně kroutil hlavou. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Vojta: Jasná věc. Jo a skoukni toho Blade Runnera, je po něm doma sháňka ;).

    Mateej: A helemese ;). Pominu to, že od Kotoru uplynulo dost vody a her, ale prostě - ne ;).

    OdpovědětVymazat
  9. ahoj ja by som chcel strasne vedet odpoved na jednu otasku.je star wars force unl...na ps2 to iste ako aj na ps3?su bojujete tam proti tym istym protivnikom?pretoze co som pozeral videa na ps3 a xbox360 a tam asi 10 bossou ale na ps2 mozno iba 1,2 take suboje takze kdo pozna odpoved posim napiste mi sem

    OdpovědětVymazat
  10. Verze pro PS2 a PS3 se liší. SWFU má vlastně tři verze. Jedna je pro Nintendo DS, druhá je pro PS2, PSP a Wii a třetí je pro PS3 a X360.

    Dohrál jsem ti Wii verzi, tedy i PS2. Bossů je tam dost, vesměs Jedi rytíři, pár Rancorů a pár robotických meganepřátel. Co se počtu týče, je jich zhruba stejně, jako v PS3 verzi. Jenom jsou někteří trochu jiní.

    OdpovědětVymazat
  11. aha moc dakujem a co grafika som videl jak jeden hral na ps2 a to sa mi zda take trochu az moc kreslene na verze ps3... je to take skutocnejsie ci nie?

    OdpovědětVymazat
  12. PS3 verze je technologicky samozřejmě dál, ale samotný grafický styl je stejný. Je tam samozřejmě "komixová nadsázka", ale za "kreslenou" bych grafiku neoznačil ani v jednom případě.

    OdpovědětVymazat
  13. osim ta keby som ti dal aj jednu otasku na hru battlefront 2 na ps2 vedel by si my poradit?

    OdpovědětVymazat
  14. takye mam hrz na PS2 STAR WARS BATTLEFRONT 2 no a tery som si pozeral na jednej stranke po anglicky o tej hre nieco napisane rady a tak a bolo tam ze legendary medals to viem to ked niecco spravis tak yato dostanes medaiu a ked ich mas viacej stupa ti hodnost...no ale jak som si ten clanok preloyil tak som to pochopil tak ze ak zo vsetkeho sa dostanem na legendary tak sa mi otvoria bonsove levely ale take nieco.no a chem by som vedet ze ci sa mi otvoria nve mody vlastne co sa mi vlastne otvori

    OdpovědětVymazat
  15. Hint: Legendary Medals
    In your profile's options, your career statistics lists the medals and awards for that profile. If you successfully perform a specific task to earn a particular award 64 or more times, you will permanently unlock that battle bonus for that profile.

    The easiest way to do this (apart from saving the profile after each battle, win or lose) is to enter the single-player training level and perform those tasks repeatedly. The training stage is one stage you cannot lose in and have infinite respawns. Stop short of taking down the droids with Mace Windu or taking over the final enemy bunker and you have literally all day to complete your tasks.

    TOTO JE TEN TEXT: For the demolition award, it may be easier to play as a Rebel on Hoth and attack the underside neck of Imperial AT-ATs.

    Your job's stock weapon will be your default choice when you change jobs at a command post. Although you can use it initially, if you switch to the award weapons, you cannot switch back unless you change your job.

    OdpovědětVymazat
  16. a viem ze som asi dost otravny ale este sa chcem opytat ze co si myslis o hre star wars:the revenge of the sith je to dobre?

    OdpovědětVymazat
  17. Revenge of the Sith (PS2 předpokládám) je podle mne blbost.

    Awardy - co k tomu říct - opakováním misí se ti časem odemknou bonusové zbraně... ale takle - to má smysl na PC, protože je můžeš zužitkovat proti lidem, v singlu je to o ničem. Ztráta času.

    OdpovědětVymazat
  18. takze revenge of the sith sa neoplati kupovat hej?

    OdpovědětVymazat
  19. hm.. tak som neododal a mam to na PC. No musim povedat, ze celkove sa mi to pacilo, napriek skeptickemu komentaru vyssie. Hlavny dovode je, ale epickost niektorych scien, teda vlastne 3d pozadi v hre je skvela - planeta srotu je moj splneny sen a spracovany paradne. Vysadok DW, kedy okolo neho funguju tie hovadsky velke krizniky a tak dalej. Bosovia fajn.
    Chyba mi moznost stealth prvku, ale Jediovia a Sithi su zase bijci. Vadi mi, ze sem tam nemozem vystrelit z laseru ako Katarn. Aspon zo stacionarnych. Mecovacka je oku lahodiaca, ale keby to bolo aspon trosku porcovacie, takto je to vlastne smiesne alebo FTW. Gameplay je: ... no rambo, pardon vlastne conan/merlin "style" v rure a potom v arene, cele zamerane pre mladsich hracov. Co je vsak obrovske plus pre normalneho fandu SW sú tie prostredia, perfektne zvuky, rozvinutie pribehu. Hracicky so silou su fajn doplnkom. Fyzika a destroyabilnost prostredia je no len naoko, ale zase niektore kusky su OK. A fakt mi vadi, ze zamerenie objeku nie je pohladom mysi, ale kam je mamlas otoceny. Ale opakujem prostredie level (nie design) je bohovsky, podlahol som eyecandy. A tie fightery su nejako kurevsky pomaly, taky slimak fighter. Asi idem niekde vyhradat Jedi knight.

    OdpovědětVymazat