20. 8. 2008

Echochrome

Když jsem viděl první ukázky asi tak před půl rokem, byl jsem pevně rozhodnut se hře kouknout na zoubek. Originalita je v dnešní době věc nevídaná a jde-li navíc o originalitu v rámci logických her, kde jsme už přesyceni variantami na Tetris, Puyo a podobmé mutace, musíme tomu věnovat pozornost - ale i peníze. Hra se objevila na PSN a nedávno jsem si ji za pakatel pořídil a otestoval.

Opět se ukázalo, že na logické hry jsem úplně levej.

Jednak jsem ovlivněn miliardou tetrisovek, takže nový rozměr (doslova) přemýšlení je pro mne skutečně obtížný. Samotný princip 2D uvažování v 3D světě je fantastický a originální a právě díky tomu, že nás hry po celou dobu přesvědčují k přemýšlení opačnému (tj. na 2D monitoru vnímat 3D svět), je vžití se do hry novou zkušeností. Na druhou stranu, pochopení pěti přísných pravidel a jejich natrénování v praxi při koordinaci oko-ruka umožňuje první úrovně projít každému.

Je to už docela dlouho, co jsem se nad nějakou hrou pozastavil s otevřenou hubou, kdy jsem si opakoval "co tím chtěl básník říci", aby nakonec přišlo staré známé "čeloplácnutí" a aplikace nalezeného řešení. Díky specifické "Apple" prezentaci, krásné hudbě a příjemnému doprovodnému hlasu se budete na logické problémy soustředit a opravdu jsem si připadal "in". Atmosféra není zrovna věc, kterou bych u logických her vyžadoval, ale Echochrome je díky ní prostě lepší.

Nemá smysl hru nějak obšírně popisovat, zájemci si pustí video z Youtube, které zachytává tutorial a několik úrovní ve hře a máte naprosto jasno. Hra je k dispozici pro Playstation Portable a pro Playstation 3. Přitom jde o hru, kterou si umím docela dobře představit i na ZX Spectrum. Po té, co jsem viděl remake Prince of Persia a UFO: Enemy Unknown, tak si myslím, že se nějaký ruský šikula předělá pro tento osmibit i Echochrome.



A na závěr jedna poznámka - Echochrome je další hra, která ukazuje, jak je motion sensiting v ovladači Sixaxis úplně na pikaču.

4 komentáře:

  1. Tato hra vychází z "experimentu" jménem OLECoordinateSystem. Buď se dá webu najít přímo DirectX9 verze nebo i jako java předělávka - http://www.nhk.or.jp/digista/blog/works/20070517_fujiki/index.html Osobně jsem z PSP verze nadšen.

    OdpovědětVymazat
  2. Aha, díky za link. Podobně jako u jiných her (Portal) se dalo tušit, že to nebude jen tak ;).

    OdpovědětVymazat
  3. No docela zajímavý na první 2 minuty, ale pak nuda...

    OdpovědětVymazat
  4. Zaujime, ze na sony sa objavuje najviac takychto hraciciek, predsa len ti japonci su na taketo vecicky. V poslednom case vsak aj digipen a niektore ich napady maju smrnc.

    OdpovědětVymazat