19. 10. 2009

Guitar Hero Metallica


Když jsem viděl tento strip z ExtraLife, byl jsem tak trochu na rozpacích. Pochopil jsem, že James Hetfield bude asi nějaký týpek z nějaké kapely, takže se děsí toho, že jejich slavné songy budou hrát lidi, co v životě kytaru ani jiný hudební nástroj neviděli. Potud mi to přišlo vtipné.


Následně jsem dostal vynadáno, že neznám Metallicu. To je tak nějak pochopitelné - když jste zdaleka nejmladší ze tří bratří, tak minimálně do puberty posloucháte to, co oni. Ne snad, že by se u nás neposlouchal metal či Metallica, ale byl jsem odkojen spíše Iron Maiden, Slayer a na nástěnce se skvěl Christopher Hamill (no jo, osmdesátky byly dost šílený). Později jsem přešel na elektronickou hudbu, takže ano, jsem buran - Metallica mi nic extra neříká.

Každopádně poslední Guitar Hero 2010 Metallica je pro fanoušky svatý grál a i když jsem se doslechl, že je k dispozici i skladba Stone Cold Crazy od Queen, neváhal jsem a dorazil na návštěvu ke kamarádovi. Ten mi ještě chvíli nadával, že neznám Metallicu, ale pak jsme už začali hrát.

Zajímavé zjištění bylo, že Guitar Hero Metallica je spíše Rockband Metallica, jelikož je možné připojit bicí, mikrofon či pojmout klasickou kytaru, jako basovou. Vyzkoušel jsem si nějaké lehčí songy, ale nakonec skončilo u mé hlavní přednosti - zpěvu. Uchopil jsem prťavý mikrofon a spustil hlasové kreace, za které by se nemusel stydět ani Max Cavalera. Jo, zpívání mě baví ;). Každopádně u Queenů jsem moc nestíhal, takže nejvíce bodů jsem získal za volný projev.


Nejsem natolik zběhlý v rytmických hrách, abych posoudil nějaké "objektivní kvality", ale patterny pro hraní na kytaru mi přišly sympatické (hovořím pochopitelně o easy obtížnosti) a tolerance přijatelná. Člověk si tedy klade v zásadě jen dvě otázky - za prvé - jestli už této ždímačky peněz nebylo přece jenom dost - a za druhé - jestli si tím drsňácká Metallica opravdu nekazí jméno, jak může vyznívat z výše linkovaného stripu. Hrají totiž opravdu dobře.

Nezávisle na tom nelze než konstatovat, že Guitar Hero Metallica je party zábava jako prase. To se prostě musí líbit každému. Nekoupil bych si to, ale při další příležitosti si to zase rád zahraju zapěju.

1 komentář: