19. 10. 2009

Confidential Mission


On-rails stříleček je díky Nintendu Wii poměrně dostatek. Je to hlavně díky infračervenému ukazovátku, které nezávisle na televizi dokáže vyhodnotit, jestli jsme se do cíle trefili nebo ne. Nejde zdaleka o technologii, která by dokázala nahradit "světelné pistole", ale vzhledem k rozšíření LCD a plazmových televizí, na kterých klasická pistole nefunguje, není jiného zbytí.


V Laser Game na Národní třídě jsem byl jednu dobu pečenej vařenej a to rozhodně ne kvůli Laser Game, ale kvůli herním automatům. Nemálo tisícekorun tam zmizelo - Daytona, Virtua Fighter, Killer Instinct, Dead or Alive, ta mlátička s klaunama, Metal Slug a mnoho dalších. Mimo jiné ale také Lethal Enforcers 2, Revolution X a Virtua Cop. Tyto automaty byly pro mne zajímavé technologicky - střílím do obrazovky a ono to fakt přesně ví, kam jsem se trefil. V případě mechanických kloubových pistolí, což je případ Revolution X, to bylo ještě pochopitelné, jelikož obrazovka má konstantní velikost. Ale "světelné" pistole byly záhadou, vymýšlel jsem si principy se zrcadly, které by funkci vysvětlily, až mnohem později jsem byl obeznámen s principem, který je opravdu vtipný.


Tyto hry byly ovšem navíc docela těžké, takže se mi nechtělo házet cenné žetony a prohrávat. Chtěl jsem se k těmto hrám "vrátit později". K tomu bohužel nedošlo. Na PC jsem sice pár předělávek z automatů hrál na myši, ale to přece jenom není ono. Uplynulo mnoho let, ale konečně se to stalo. V mé pracovně se ocitla klasická CRT televize, světelná pistole a Dreamcast se hrou Confidential Mission.

Ne, nebudu dělat narážku na Jamese Bonda. Je to v tomto směru dost špatné.

Confidential Mission je mixem Virtua Cop a House of Dead. Hru jsem ještě nedorazil do konce (nemám moc místa na sejvy ve své VMU, musím si koupit další sakryš), takže ji nemůžu úplně hodnotit, ale přijde mi to, jako poctivá střílečka v kategorii B. Není to žádný zázrak, zasazení do pseudobondovského prostředí hře nijak neprospívá, veškeré typy nepřátel a bossů jsme už někde viděli a dvouhra je samozřejmě dobrá (lze hrát i na gamepadech). Celkem často jsem si všimnul, že se z pistole během hry stane ostřelovací puška, jelikož cíle jsou opravdu hodně vzdálené - ale po nastavení nejvyšší tolerance v menu jsem se stal celkem schopným střelcem.

Meziher je docela dost a za záchranu rukojmích dostáváme bonusy, podobně, jako v House of Dead.

I když samotná hra není nic extra, tak samotné ovládání ji dělá velice slušně zábavnou. Jasně, je to jen otázka času, než si seženu Virtua Cop 2 nebo tak něco podobného (Ghost Squad by byl super!), ale už teď prožívám velkou radost z toho, že opravdu střílím do místa, kam mířím fyzicky pistolí v ruce. Bez jakékoliv kalibrace, naprosto spolehlivě. Používám mířidla na plastové pistoli - jakkoliv to zní hloupě, atmosféra hraní je posunuta o řád výše, než u Wii. Samozřejmě to chce mít vhodně velkou televizi, ale i na úhlopříčce okolo 40 cm je to z křesla velice pohodlné hraní. A zábavné.

A i samotná pistole je příjemně futuristická.

Děkuji firmě SEGA, že Dreamcast vydali. Dělá mi čím dál více radosti!

Žádné komentáře:

Okomentovat