12. 1. 2009

Wipeout HD - podruhé

Některé hry potřebují uzrát. A Wipeout HD je jednou z nich.

Nečekal jsem, že se ke hře vrátím s téměř čtyřměsíčním zpožděním. Ale stalo. Sedl jsem si k PS3 a koukám, že jsem nevložil žádný disk. Mrknu co je na harddisku a říkám si - hele ten Wipeout HD, dám si pár koleček, dobře se na to kouká a hudba je parádní, tak co. Sice je to těžké, no ale možná dokončím ten třetí šampionát z osmi a někam se trochu pohnu, za to nic nedám.

Nevím, co se přesně stalo, ale následujících osm hodin (dní?) jsem byl jako v tranzu. Najednou jsem se do hry vžil, moje palce na analogové páčce začaly čarovat ty správné triky a ty závody, které jsem nemohl za boga udělat lépe, než na sedmém místě z osmi (a to ten osmý ještě vybuchl) jsem náhle dokončil se zlatem na hrudi.

Dostal jsem se až do sedmé ligy z osmi, ale to hlavně díky tomu, že jsem odhalil "trik" s obtížností. V každé lize je několik závodů, kde jsou prakticky vždy tři extrémně těžké a zbytek je něco mezi snadnou a lehce obtížnou záležitostí. Jde o to se na těch jednoduchých seznámit s novýmim tratěmi a loděmi a teprve pak se vrhnout na normální závody, které jsou prostě těžké, protože protivníci jsou (podle mne nefér) vždy rychlejší a navíc se vzájemně nešetří. Zní to jako "naprosto jasná věc"? Inu, je to tak, asi jsem prostě zblbnul.

Grafika a design jsou fantastické od začátku do konce. Hudba se mi stále neoposlouchala. Investice nějaké té pětistovky se vyplatila, když víte, co máte čekat. Jakmile čekáte finální verzi Wipeoutu, jste na správné adrese. Jsou to všechny hry dohromady v současném technickém standardu. Lodí mohlo být více, tratí mohlo být více, hudby mohlo být více - mohlo, ale tohle je prostě "best of Wipeout".

Nechci se tvářit, jako objevitel nového kontinentu, ale vážně jsem od hry čekal méně zábavy. Zpocená záda, kdy honím milisekundy, se ale staly běžnou praxí, kterou jsem uvítal ve svém životě. Wipeout jsou ideální nerealistické adrenalinové závody. Svoje finální hodnocení bych ustanovil na 8/10 - tuhle hru si nenechte v žádném případě uniknout.

3 komentáře:

  1. uz to trochu chapes, ale az to uzraje uplne, a ty pochopis vic a taky to treba zkusis online, tak to bude jeste lepsi a uvidime tam 10/10. tak naschle za 3 mesice :))

    OdpovědětVymazat
  2. No jasně, dám to na pár týdnů k ledu a uvidíme. Tys to mimochodem dojel do konce? Je tam více lodí?

    OdpovědětVymazat
  3. do konce jeste ne, nektery ty zavody jsou pak velice hellish a kdyz se k tomu jednou za cas dostanu tak to dam online. predpokladam ze lode a trate budou predmetem DLC stejne jako u predchozich PSP inkarnaci.

    OdpovědětVymazat