12. 1. 2009

Skate It Wii

Tak jsem se po svátcích dokopal k oprášení Wii Balance Boardu (který do tohoto okamžiku sloužil jako podložka Amigy) a to kvůli hře Skate It, která se stává čtvrtou hrou pro tuto periferii, která se mi dostala do ruky (Wii Fit, Ski Resort, Wii Play).

Skate It je odnoží "plnotučné" hry Skate z "velkých" konzolí. Po dobře zpracované DS verzi, kterou dodneška občas hraju (ideální zabiják desetiminutových intervalů v MHD) jsem byl na Wii verzi zvědavý. Předesílám, že jsem se hru ani nepokoušel hrát na holém Wiimotu, rovnou jsem sáhnul po "Wii Fit podložce" a začal experimentovat.

Hra má na můj vkus docela špatnou grafiku. Nepodporuje širokoúhlý režim, grafika je na úrovni PS2, ale jelikož používá na mnoho věcí celshading, tak se daří mnoho nedostatků zakrýt. Nedaří se ale zakrýt zoufale špatné a hranaté modely čehokoli, nízký počet objektů na scéně - no celkově mám pocit, že Tony Hawk 3 na PSX vypadá celkově lépe. O to hůře pak vnímám nesmyslně dlouhé loadingy. Je samozřejmě pěkné, že hra je velice plynulá a rychlá, ale koukat se na to upřímně řečeno moc nedá.



THPS3 na PSX - legenda, která mne dostala do víru akčních "skate simulátorů".

Jenže je tady to "ale". Ale na druhou stranu tahle hra není jenom o grafice (i když jsem to podle všech videí očekával, že se s tím poperou trochu lépe), ale hlavně o ovládání. Wiimote do ruky (slouží k obratům a modifikacím triků), nohy na podložku a jedem.

Takto nějak se asi Skate It hraje. I když ty tenisky moc nechápu.

Tahle hra je krutotuhá. Ovládání je příliš citlivé, takže se začátku jsem byl rád, že jsem se vůbec na skejtu udržel. Největší roli v tom hraje natočení podložky o 90 stupňů k televizi, kde se zatáčí doprava doleva nakláněním těla dopředu dozadu, což je největší rozdíl oproti Wii Fit nebo Wii Ski Resort. Nezvyk je tak největší problém. Druhý je pak otázka, jestli chcete stát k televizi pravým nebo levým bokem. Jakmile tohleto dostanate do nohou, začíná hra. Mně se to ale ani po dvou usilovných hodinách nepovedlo dokonale, když jsem se pokusil uvolnit, panáček mi na obrazovce začal strašně ujíždět. Kalibrace je zde jemná a nekompromisní.

Takhle hra OPRAVDU nevypadá, bohužel.

Celá podložka je rozdělena na sedm zón, mezi kterými bychom se měli intutivně převažovat, podle toho, jaký trik chceme s prknem na kolečkách provést. Na první pohled to dává smysl, na pohled druhý je počet zón příliš vysoký na tak malou plochu / tak velké nohy (v mém případě), takže nějaký inteligentní převod váhy se nekoná, spíše jsem se přistihl, že se náhodně na podložce otřásám a ono to něco dělá.

Přesto jsem se nemohl zbavit dojmu, že mne hra jaksi magicky přitahuje. Úkoly ve hře jsou jednodušší, než v DS nebo původní verzi (o THPS nemluvě), takže po chvíli učení se jsme schopni dělat všechny základní i pokročilejší triky celkem snadno. Zatáčení je jediná (a bohužel prakticky nejdůležitější) věc, která má citlivost nastavenou divně. Ale všechno ostatní je opravdu dobře zpracováno, je to prostě zábava.

Hodnotit první dojmy? To asi nejde. Ono taky hra obsahuje minihry pro více hráčů (hra "kdo si zlomí víc kostí JE zábavná"), má pěknou atmosféru a hudbu, ale zase dost špatnou grafiku a nevyvážené ovládání, ale na třetí stranu je to chytlavá zábava, i když zase Wii Fit bych si kvůli tomu nekupoval ani náhodou. A bez balance boardu - těžko říct. Upřímně jsem ze hry rozladěný, je to horší, než jsem čekal, ale zase lepší, než to mohlo dopadnou. "Průměrná hra" je asi to, co Skate It Wii sluší. Vracím se tedy k DS verzi.

Žádné komentáře:

Okomentovat