1. 10. 2008

Gamedesign - Amiventura - nástřel děje

S Chainem a Predsedou jsme se už před časem rozhodli, že bychom mohli na Amigu napsat nějakou adventuru. Chain udělal základní engine, který de facto kopíruje SCUMM blahé paměti. Predseda se chopil grafiky a mě připadl příběh a samotný gamedesign. Projekt však začal stagnovat, takže jsem se rozhodl to, co mám hotové prezentovat, aby mne vaše komentáře pošouply dále, abych se do toho pustil, abych se do toho dokopal. V hlavě už mám ucelené základní lokace a postavy, ale je na tom pořád práce, jako na kostele. V současné době mám dějovou kostru, tu najdete níže.

Prosím - nešiřte tuto kostru dál, pokud máte se chuť vyjádřit, udělejte to prosím pouze v komentářích. Začíná se tady formovat úzká skupina zasvěcenců a nemám zájem na tom, aby se to masivně šířilo. Za další - máme taková pravidla - hned za prvé - nehodláme se z toho podělat, děláme to pro sebe a pro zábavu. Takže se neptejte, proč zrovna pro Amigu a kdy to bude hotové ;). Každopádně tady dám mikroukázku grafika a následuje již samotný text, ze kterého vycházím.


Pracovní název: Nesmrtelá duše

To je konec.

Jsou situace v životě, kdy víte, že nejste to nejdůležitější na světě.

Jsou situace, kdy si ale ostatní myslí, že jste.

Ale je to vaše rozhodnutí.

Stejně jako moje v tento okamžik.

Začíná to prostou otázkou.

Kdo jsem?

Kde jsem?

Co dělám?

Proč je tady taková zima a tma?

Je duše nesmrtelná?

Joe je počítačový mág, inženýr, projektant a génius. Vymyslí stroj na změnu minulosti i budoucnosti. Nejde o vyslovené cestování časem, ale je možné tím ovlivňovat střípky dějin – a to na základě vidění budoucnosti. Princip stroje bude v tom, že dovede měnit jen skutečně malé věci, které mohou mít ale řetězovou reakci. Sám si ale uvědomí obrovský dopad na lidstvo a rozhodne se sám sobě zabránit, aby se vynález dostal komukoliv do rukou. Nejprve ho napadne sebevražda, ale to nestačí. Jeho tělo i mozek může být naklonováno, obnoveno, vynález odhalen a vlastně i samotný stroj na změnu událostí by mu v tom mohl zabránit. Rozhodne se tedy ke třem krokům. Nechá si vymazat paměť – speciálním strojem nechá bombardovat svoje neurony jaderným zářením. Dále nechá svoje tělo rozebrat na prvočinitele. Kůži, maso s vnitřnostmi a kosti – každou část nechá také bombardovat zářením, aby narušil vlastní genetický kód. Doufá tak, že nikomu se následně nepodaří jeho tělo a vědomosti zrekonstruovat a že i stroj na ovlivnění události nesvede změnit tak obrovský kus historie. Když toto všechno udělá, zemře. Nepočítá ale s tím, že přežije jeho očištěná duše.

Toto je story, která se odhalí až na samotném konci hry – samotná hra začne černou obrazovkou, kde se budou objevovat nápisy nahoře. Pak se objeví nehmotný duch v márnici.

Duch Joea nabude vědomí nedlouho po jeho smrti (nemá totální ztrátu paměti, jen vše ohledně jeho projektu je fuč, ale svoje jméno a podobně si pamatuje). Vrací se do pozemského světa, nachází v márnici svou zmutovanou kostru. Zázrakem se mu podaří se do ní vtělit a nabývá tak fyzické formy (mutací se vysvětlí, že to je možné – „Tyhle kosti nejsou normální, jsou jakoby zmutované. Proto asi můžu chodit“). Prohledává prázdnou márnici, dostane se na hřbitov a najde první zprávu. Ta bude velmi pesimistická, něco jako „chcípni, vrať se do hrobu“ a podobně.

Hráč bude nacházet jednou za čas náhodně a nepovinně dva druhy zpráv. Jedny jej budou zrazovat od dalšího postupu. Tyto zprávy jsi poslal on sám z minulosti (což zjistí až na samotném konci hry). Původně tyto zprávy psal pro případného pokušitele, který by se pokusil sestavit jeho tělo zpět. Zprávy budou tedy ze začátku vypadat, že jsou adresovány přímo Joemu, ale mohly by tam být náznaky a věci, které budou mít smysl pouze v případě, že je čte třetí osoba. Joe z minulosti nepočítal s tím, že bude tyto zprávy číst sám po vymazání paměti. Bude tam tedy třeba řečeno, že „moje tělo jsem nechal projít tak silnou mutací, že je nemožné bezchybně obnovit můj genetický kód“ nebo „Joeho nikdy nedostaneš!“ a podobně. Ačkoliv bude tento hlas negativní a zrazovat, na konci hry se odhalí, že si to posílal sám v dobrém úmyslu, aby se nikdy nikdo nemohl dostat k jeho tělu a potažmo stroji.

Během té samé doby ale bude nacházet také další zprávičky (budou to vždy malé papírky různě poschovávané – jak říkám, nebude je nutné najít – i když tam budou nápovědy a třeba kód ke dveřím – to bude povinné třeba), které budou naopak pozitivní a budou radit, pomáhat, povzbuzovat. Tyto zprávy si poslal Joe sám z budoucnosti, aby si pomohl – ale jde o tu fázi budoucnosti, kdy ještě nemá zcela obnovenou paměť, neví tedy celou pravdu. Hned první nápověda, na kterou narazí, bude schovaná třeba v nemocnici v odpadkovém koši. Touto dobou je hráč stále jako kostlivec. V nemocnici ale najde svoje maso, díky genetické mutaci ho na sebe nalepí a oblékne se (bude nosit klobouk a velké černé brýle) a začne další část hry, hledání kůže.

Ke konci hry objeví hráč právě stroj času (v nějakém bunkru po třetí světové válce), který prozkoumá, zjistí, že je jeho autorem a proběhne automatická sekvence, kdy do tohoto stroje nasype právě ony pozitivní zprávičky a odešle si je do minulosti. Bude následovat grandiózní finále s obnovením paměti. To mám vymyšlené, že půjde o jakési undelete. Mělo by tam být nějaké vtipné přirovnání k filesystemům Amigy – že někteří lidé mají FFS a musí validovat po kažedé kalbě, ale géniové že majé PFS a tedy že se dá i po smazání celkem dlouho obnovovat. Obnovením paměti se de facto spustí lehce interaktivní outro. Půjde o klikání na evidentní objekty. Závěr hry bude opět černá obrazovka s texty jako:

Bylo mi jasné, co se stalo a co musím udělat.

Nechal jsem rozebrat svoje tělo.

Bombardování neutrinovými částicemi dopadlo skvěle.

Moje fyzická existence přestala být.

Nyní jsou poslední sekundy od finálního konce.

Viděl jsem budoucnost a nemám strach.

Tentokrát jsem se dobře pojistil.

Dělám správnou věc, cítím to.

Už necítím nic.

To je konec.

….. a tady by se buď mohl opakovat stejný text, jako na začátku – možná by byl vtipný restart hry…

Celkově by mělo jít o scifi, ale ne přehnané, trochu jako Blade Runner, s podobnou atmosférou, ale i s trochou humoru a popkulturních odkazů - hlavně na Amiga hry a Amigu obecně.

6 komentářů:

  1. Zajimave.
    Snad jedina poznamka ode mne, ale zasadni: Nedelejte to na Amigu. Ackoliv mam Amigu rad a byl jsem amigista telem i dusi nejakych osm let, tak Amiga je mrtva a hlavne poradna tvurci amiga komunita je mrtva.
    Jde-li o adventuru, tak by bylo vhodnejsi ji delat pro jinou platformu, na ktere lide vice oceni to, co delate (teda paklize to udelate v anglictine ;)) - Nintendo DS.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak, to bychom měli ;).

    (Na Amigu to bude jednak proto, protože máme na Amize hotovej engine, jednak proto, že tvůrčí komunita je mrtvá leda tak u nás (plánujeme ENG verzi) a hlavně proto, že Amigu máme rádi ;).

    OdpovědětVymazat
  3. to by som si zahral VELMI rad, ale nie na amige, ktoru nemam :)

    OdpovědětVymazat
  4. Máme emulátor, víme. A nejni to zas tak složitý - viz. třeba můj návod ;).
    http://www.rpghry.cz/dds/winuae_manual.htm

    OdpovědětVymazat
  5. Dokud neopravis toho odporneho "Marcuse", tak to nebudu cist. Sklonovani je Marcus - bez Marka.

    OdpovědětVymazat
  6. ŠMANKOTE! ;)
    Sorry, na to kašlu, hledal jsem nějaké jméno, koho vůbec neznám a na tebe jsem zapomněl.

    Měnit to ale nebudu, už ne ;).

    OdpovědětVymazat