Motorstorm. Jakási dvojka? Nebo datadisk? Nevím. Ale demo Motorstorm Pacific Rift jsem stáhnul. Možná z nudy? Možná ze zvědavosti? Nevím.
Je to další "zbytečná" hra. Například o demoverzi hry Pure jsem zde nepsal, protože mi nepřišla nijak extra dobrá, ale za špatnou bych ji neoznačil. Ježdění na čtyřkolkách a dělání akrobatických triků ve vzduchu - to demo na mne působilo naprosto mdle, šedě, bez chuti, nepřesvědčivě, ale přitom bych řekl, že to může někoho bavit. Každopádně mne nenapadlo, abych se o to zmínil na blogu, vždyť psát o každé flashovce - to bych se nejen zbláznil, ale i nudil. Nejen sebe, ale i čtenáře.
Už první Motorstorm mne nijak nezaujal. Orgastické výkřiky sony fanbojů o nejlepší hře bla bla bla - nejen, že asi nikdy neviděli Flatout (když už), ale navíc ohánět se launchovou hrou - to chce hodně odvahy. Vedle Flatout 2 je Motorstorm totální výsměch. Nehovořím o grafice, která mi přišla v PS2 verzi zhruba stejně dobrá, jako Motorstorm na PS3, ale mluvím o herní náplni, možnostech, variabilitě a "pouhopouhé" zábavnosti. Zde u mne sklízí Motorstorm prakticky čistou nulu, zatímco Flatout 2 má co nabídnout.
Pacific Rift? Tak zkusme to.
Předem musím říct - hra má úžasnou grafiku. Ne snad, že bych neviděl v životě lepší, ale prostě to vypadá opravdu fantasticky, je rychlá a efekty fungují skvěle. Sice tam pořád vidím zbytečné chyby (například vozidla neustále levitují pár centimetrů nad povrchem), ale netrénované oko je s přehledem přehlédne a tím pádem zůstává v duši dobrý dojem nad dobře odvedenou prací a to jak grafiků, tak programátorů. Úroveň detailů je skutečně úctyhodná a celkově bych řekl, že úvodní intro a samotná hra (tedy - obojí se vztahuje stále k demoverzi) mají k sobě neskutečně blízko. Klobouk dolů.
Dobrou práci však zapomněli odvést ostatní členové týmu. Naprosto na "přesdržku" je ovládání. Má zpožděnou reakci, nedělá to, co má, špatně navržené rozmístění prvků. To že je plyn a brzda na R2 L2 - na to už si pomalu zvykám, ale že jsou útočná tlačítka na R1 a L1 mi přijde nesmyslné - musím nutně pustit plyn. Místo toho to mohl klidně být třeba čtvereček + směr volantem - a problém by byl vyřešen. Samotné turbení je na křížku, což je OK. Celkový dojem z ovládání je horší, než z dva roky starého Excite Truck na Wii, kde je zpoždění také dost znatelné, ale ne tak šílené.
Jediná trať v demu je nepřehledná, přeplácaná, plná skokánků, které vás při nejlepší snaze vyhodi zcela mimo trať, což znamená prohrát. Vaši soupeři na tom nejsou o moc lépe, každou chvílí se tam někdo vyseká, ale jenom vy jste respawnováni prakticky vždy na posledním místě. Po dvou kolech je s celou parádou konec. Na to, jak dlouho trval loading (naštěstí opakované hraní loaduje značně kratší dobu), to teda bylo málo muziky. Jo a muzika ve hře je taky příšerná, kdejaký mrtvý rocker by z toho vymačkal víc.
Suma sumárum - další zbytečná hra na obzoru. Měli by místo toho raději zrekonstruovat pár kilometrů dálnic, postavit tři školky, čtyři závodní jídelny nebo ušetřené prachy na vývoj profetovat. Budu mít z nich rozhodně lepší pocit, než kdybych měl vidět někoho, kdo si kupuje (!) Motorstorm Pacific Rift.
Žádné komentáře:
Okomentovat