Je to další "zbytečná" hra. Například o demoverzi hry Pure jsem zde nepsal, protože mi nepřišla nijak extra dobrá, ale za špatnou bych ji neoznačil. Ježdění na čtyřkolkách a dělání akrobatických triků ve vzduchu - to demo na mne působilo naprosto mdle, šedě, bez chuti, nepřesvědčivě, ale přitom bych řekl, že to může někoho bavit. Každopádně mne nenapadlo, abych se o to zmínil na blogu, vždyť psát o každé flashovce - to bych se nejen zbláznil, ale i nudil. Nejen sebe, ale i čtenáře.
Už první Motorstorm mne nijak nezaujal. Orgastické výkřiky sony fanbojů o nejlepší hře bla bla bla - nejen, že asi nikdy neviděli Flatout (když už), ale navíc ohánět se launchovou hrou - to chce hodně odvahy. Vedle Flatout 2 je Motorstorm totální výsměch. Nehovořím o grafice, která mi přišla v PS2 verzi zhruba stejně dobrá, jako Motorstorm na PS3, ale mluvím o herní náplni, možnostech, variabilitě a "pouhopouhé" zábavnosti. Zde u mne sklízí Motorstorm prakticky čistou nulu, zatímco Flatout 2 má co nabídnout.
Pacific Rift? Tak zkusme to.
Předem musím říct - hra má úžasnou grafiku. Ne snad, že bych neviděl v životě lepší, ale prostě to vypadá opravdu fantasticky, je rychlá a efekty fungují skvěle. Sice tam pořád vidím zbytečné chyby (například vozidla neustále levitují pár centimetrů nad povrchem), ale netrénované oko je s přehledem přehlédne a tím pádem zůstává v duši dobrý dojem nad dobře odvedenou prací a to jak grafiků, tak programátorů. Úroveň detailů je skutečně úctyhodná a celkově bych řekl, že úvodní intro a samotná hra (tedy - obojí se vztahuje stále k demoverzi) mají k sobě neskutečně blízko. Klobouk dolů.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh4b6XWSgiHF1-c5ptbZqnIogRNF_-O3TQl7VygYq0cKkbCVkg2-dNd0qosSXAfz_t8IazfU9ewO5E_Pe8I9_VJjeCc0c-PCWrL8SXfmUr1JHrKIUwtm9f-4BdrkbCptoiSrwXozgobvh0/s320/motorstorm2.jpg)
Dobrou práci však zapomněli odvést ostatní členové týmu. Naprosto na "přesdržku" je ovládání. Má zpožděnou reakci, nedělá to, co má, špatně navržené rozmístění prvků. To že je plyn a brzda na R2 L2 - na to už si pomalu zvykám, ale že jsou útočná tlačítka na R1 a L1 mi přijde nesmyslné - musím nutně pustit plyn. Místo toho to mohl klidně být třeba čtvereček + směr volantem - a problém by byl vyřešen. Samotné turbení je na křížku, což je OK. Celkový dojem z ovládání je horší, než z dva roky starého Excite Truck na Wii, kde je zpoždění také dost znatelné, ale ne tak šílené.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhh3h8-QYyYBT2uxW7Y0LqL368o2Sadh2MGGWkibQ3WLlvc5cawK4weUaOD8lysz2EvTRchs3GcYt57rNC0c0W1jLLSKgf5zeJZsKhijmZohDsctHCL1b5XhbxtSYbG7BwpRVD_gXX49hg/s320/motorstorm3.jpg)
Jediná trať v demu je nepřehledná, přeplácaná, plná skokánků, které vás při nejlepší snaze vyhodi zcela mimo trať, což znamená prohrát. Vaši soupeři na tom nejsou o moc lépe, každou chvílí se tam někdo vyseká, ale jenom vy jste respawnováni prakticky vždy na posledním místě. Po dvou kolech je s celou parádou konec. Na to, jak dlouho trval loading (naštěstí opakované hraní loaduje značně kratší dobu), to teda bylo málo muziky. Jo a muzika ve hře je taky příšerná, kdejaký mrtvý rocker by z toho vymačkal víc.
Suma sumárum - další zbytečná hra na obzoru. Měli by místo toho raději zrekonstruovat pár kilometrů dálnic, postavit tři školky, čtyři závodní jídelny nebo ušetřené prachy na vývoj profetovat. Budu mít z nich rozhodně lepší pocit, než kdybych měl vidět někoho, kdo si kupuje (!) Motorstorm Pacific Rift.
Žádné komentáře:
Okomentovat