Naladí vás vtipné intro, které oplývá jemným humorem a úžasnou stylizací, která vás bude provázet po celou hru (já jsem ovšem z časových důvodů prošel jen první dva levely). Zlí šediváci vysávají barvu veškerého světa do chodících kontajnerů a výsledkem je chromové město bez duše. Naštěstí je tady odboj, v čele s Blobem, který má schopnost obarvit všechno, čeho se dotkne.
Hra samotná je 3D hopsačka, kde musím vytknout jedinou vážnou věc. Proč se sakra v hopsačce musí hopsat pomocí švihnutí wiimotu? Za chvíli vás začne bolet ruka a to od hry odradí. Přitom je to naprosto zbytečné, mačkání tlačítka A by udělalo tu samou věc a lépe, rychleji, bezbolestně.

Jinak hra má komixový charakter a díky stylizaci do celshadingu hra vypadá na Wii překvapivě dobře. De Blob je ale určen především pro děti, z čehož vyplývá plytkost příběhu, jednoduchá obtížnost a nepříliš komplexní možnosti, jak se jako hráč seberealizovat. Hlavní princip míchání barev, vyhýbání se nepřátelům a rychlá orientace v prostoru při barvení okolí je pěkný, ale bez významné přidané hodnoty. Je to ale rozhodně lepší dětská hra, než škváry typu My Little Pony Horsefucking Trainer a podobně. De Blob má úroveň, je zábavný, relativně vtipný a vyjma občas zlobící kamery (v úzkých prostorách) dobře ovladatelný a přehledný.

Není to asi hra, kterou bych z fleku doporučil každému, ale jde o poctivou záležitost. Levely jsou poměrně velké, barevné efekty jsou bravurně zvládnuté, herní prvky dobře aplikované. Na hru je se radost dívat i ji hrát, s přihlednutím k tomu, že mnoho dospělých si asi hru skrz předsudky k živým barvičkám nezahraje. Na druhou stranu - De Blob disponuje multiplayerem až pro čtyři hráče na jednom Wii, kdy se obrazovka rozdělí rovným dílem. Vzhledem k tomu, že není potřeba zaměřovat ukazovátkem Wiimotu, hraje se to i ve více lidech naprosto krásně (já tedy zkoušel jen ve dvou). Ideální rodinná hra, u které se nemusíte stydět, že ji hrajete.

De Blob je svěží vítr do casual her. Její přínos asi nebude masivní, ale rozhodně máme k dispozici etalon, jak má vypadat hra pro rodinnou zábavu, kterou si občas střihnete. Její hodnota se blíží cenovce na obalu - na rozdíl od všech možných sraček, které letos Nintendo vydalo na svou hlavní konzoli. Gamespot se nebál dát De Blob 8/10, což znamená pro normální hráče o něco méně samozřejmě, ale pro normální lidi je to jasné vodítko. Je to zkrátka zábava. A to se počítá.
P.S.: Jak jsem zjistil (díky za upozornění v komentářích), De Blob na Wii má svou předlohu v PC projektu školy v Utrechtu, kde jej naprogramovalo devět lidí za pouhé čtyři měsíce - a to již v roce 2006. Informace projektu včetně ukázek najdete na jejich stránkách, stejně jako odkaz ke stažení.

Hra samotná vypadá skoro identicky, jen se v ní neskáče. Wii verze mi přijde po stránce gamedesignu o něco dotaženější, jinak jde o prakticky identický zážitek a můžete si jej tak vyzkoušet i vy sami.


podobne daco som uz videl na PC, tusim.
OdpovědětVymazatA otazka k WII, podla textu sa dommievam, ze si nemozes zmenit (predefinovat) ovladanie hry. Teda zaujima ma to nielen pri tejto hre...ale napr. metroid ? D.
rohstola: De Blob skutečně prakticky neumožňuje změnit ovládání. Jde nastavit jenom inverzní kamera v ose Y a to je tak všechno - pokud jsem v menu nepřehlédl nějakou zásadní položku v menu.
OdpovědětVymazatKaždopádně jen málo her podporuje full customizable ovládání. Konkrétně u Wii to ani moc nejde, tlačítek je tak akorát a už byly stanovené standardy ovládání (například u FPS). První hry, jako třeba Far Cry Wii nebo CoD3 ještě trpěly, ale konkrétně Metroid a ostatní novější FPS (novější z hlediska data vydání konzole) už mají implementovaný jakýsi ideál, na kterém si nastavíš leda tak citlivost ovládání.
V případě Metroida je doporučené prohodit tlačítka A a B - skok a střelba, což bohatě stačí, ta hra se ovládá naprosto luxusně.
O Metroidovi jsem psal, mrkni do archivu článků, někam dozadu hodně.
Nemas tam nejake divne obrazky? To je snad z nejake davne verze tehle hry, ne?
OdpovědětVymazatViz. treba http://www.gametrailers.com/player/36900.html. Jiny HUD, jine stopy barvy na chodnicich apod.
Máš pravdu. Nevěnoval jsem tomu pozornost, jde o předlohu této hry zde. Domníval jsem se, že jde o jiný hud z pokročilé části hry. Díky za upozornění.
OdpovědětVymazatTak jsem to opravil, ještě jednou díky.
OdpovědětVymazat