11. 11. 2009

Wii Fit Plus

Je to přibližně rok a půl, co jsem si domů přinesl Balance Board s tehdy jedinou hrou, která vlastně ani tak hrou nebyla. Jde samozřejmě o Wii Fit, což je něco jako domácí trenažér rovnováhy našeho těla. Koncept je to zajímavý a ve světě i celkem populární (dle počtu prodaných kusů), ale je velmi diskutabilní, na jak dlouho si udrží pozornost lidí, co nechtějí vysloveně cvičit - tedy jde o hráče jako takové. Já osobně jsem se "hrou" vydržel asi dva měsíce - a to jsem převážně hrál minihry, které byly docela zábavné. Pak jsem ale čekal na Skate It, které nesplnilo očekávání, trochu jsem si zahrál na bicí ve Wii Music či zalyžoval ve Family Ski - ale i tak je to málo. Periferie je to celkem dobrá, ale komicky využívaná. Nejde říct, že to Wii Fit Plus změní.

Předně - Plusko obsahuje asi tak dvacítku nových miniher, což je dobrá zpráva, protože ty jsou z herního hlediska nejzajímavější. Pak je zde i několik nových cviků, ale ty jsem zatím tolik nezkoušel. Ačkoliv hodně her nyní vyžaduje kombinaci Wiimote + nunchuk + Balance Board, je docela škoda, že není nějak implementovaný Motion Plus.

Po zapnutí hry se naimportují všechny profily hráčů ze základní hry, takže jsem trpce sledoval, že od mého posledního svičení / hraní uběhl přesně rok. Menu jsou stejná, průvodce hrou má nové hlášky, ale jinak není poznat, že jde o nový produkt. Výjimkou jsou samozřejmě nové minihry.

Pár jsme jich se ženou otestovali a musím říct, že jdou docela příjemné. Takzvané "kung fu" je sranda, čistě pohybová věc, kdy kopeme do vzduchu v nějakém rytmu. Ovšem všimnul jsem si, že několik her je již kombinací pohybu a přemýšlení - sčítání čísel pomocí pohybu těla, určení nejvyššího čísla dřepnutím a podobně.

Wii Fit Plus je z hlediska globální kvality tak dobrý, jak moc rádi doma cvičíte s asistencí. Nové hry nejsou nijak objevné, ale v zásadě zábavné. Jako datadisk, který by měl stát maximálně 200 Kč, je to dobrý upgrade staré hry. Je to přesně ale věc, která by měla být ke stažení na Nintendo Shopu. Obávám se ale, že pro "normální hráče" nejde o nic víc, než zajímavou kuriozitu. Jsem zvědavý, jestli Balance Board uklidím po týdnu - či dřív nebo později.

Žádné komentáře:

Okomentovat