30. 11. 2009

Tracker Hero

Nejsem zrovna typický fanda pro rytmické hudební hry, ale je fakt, že mne baví různé varianty na Guitar Hero, protože tyhle hry musí být zábavné snad pro každého. Ono je to taky tím, že to není zas tak moc typická počítačová hra.


I když Guitar Hero zdaleka není první hrou ve své kategorii, určitě jsem od jeho vzniku sledoval šílenou mánii a touhu vydělat na všem možném s touto značkou. Rockband to jenom rozšířil, Singstar doplnil a pokud hovoříme o párty hraní, napadne mne tento styl her mezi prvními. Dokonce pořád hraju LEGO Rockband na DS a to je co říct - ta hra je prostě zábavná, i když velice primitivní.

Na Amize je také pár her tohoto druhu, leč nikdy jsem neviděl připojenou kytaru a někoho brnkat. Je celkem jasné, proč tomu tak je - čtyřkanálový zvuk není zrovna ideální pro hry tohoto typu. Každopádně stačí postavit úvahu maličko jinak - čtyři kanály - čtyři "struny" - upravené mody a voilá! Tracker Hero je na světě! Na plnohodnotné hraní budeme potřebovat nějaký adaptér na PS2 gamepad (v zásadě jde o redukci, která udělá z DualShocku klasický CD32 pad), což znamená možnost napojení kytary pro tento systém. Ale už režim klávesnice, což je momentálně to jediné, co jsem mohl zkoušet, dá o hře představu.


Hovořím tedy o betaverzi chystané hry na téma Guitar Hero od grupy Gus Entertainment, na které pracuje i pár Čechů, takže se mi nehotová hra dostala do pařátů. Hra ještě není hotová, ale jádro se dá celkem jasně hodnotit. Je totiž v pohodě.

Když se zaměřím na rozdíly proti normálnímu Guitar Hero, je snad jenom jeden zásadnější. Mám na mysli grafiku, kdy v nízkém PAL rozlišení není tak docela zřejmé, kdy stisknout klávesu. Sprite s notou se zvětšuje skokově při 3D průletu a občas to prostě není jasné. Tohle je asi to jediné, co bych udělal jinak - udělat pásek normálně svislý "plně 2D", aby tato nesrovnalost zmizela. Respektive - dát hráči možnost si vybrat, jestli chce noty mít 2D nebo 3D. Také by bylo dobré udělat, aby hráč viděl kousek "pod" kritickou čárku, aby poznal, kdy minul. Ideální by byla nějaká průhlednost, ale to bych už chtěl od Amigy dost. Navíc to má běžet časem i na ECS mašinách, takže s barvami se musí šetřit.


Samozřejmě - hovoříme o betě, do které bylo natlačeno několik písniček, přesněji řečeno modů, na kterých se postupně ladí celý sled not. Je vidět, že jde zatím o experimenty, které nejsou moc hratelné, což v této fázi vývoje nelze nijak hodnotit. Vyzkoušel jsem postupně všechny skladby, kterých je k dispozici asi dvacet (z toho polovina původních, stvořených patrně přímo pro tuto hru - ostatní jsou z různých slavných Amiga her či dem). Beta jednoduše řečeno má daleko k dokonalosti, co se sestav not týče - ale dává nám to celkem jasnou představu o tom, jak to bude vypadat.

Skladby byly hodně upravovány. Sice nejsem expert, ale v pár trackerech jsem pracoval pár let a docela rozumím obtížím, na které autoři narazili a proč museli skladby různě upravovat, což místy zní, jako docela slušné prznění. Samotná rychlost not je odvozována od rychlosti skladby, která je v MODech definovaná na míru dle potřeby, takže občas jedou noty moc rychle, občas se vlečou... no, není to sranda, to ne. Ale jako jádro věci? Ano!


Obrovským kladem pro Tracker Hero je fakt, že můžeme hrát naše oblíbené MODy, což někteří z nás mají už mnoho let v MP3 přehrávači, neřkuli jako budíka. Dejte mi tam Lotus 3 a budu spokojený (dvojka je již součástí, naštěstí)! Jenom ta atmosféra poslechu mi stačí na příjemně strávený večer - a ještě si u toho s kamarády brnkat? Ideální stav, deset z deseti a tak dále!

Samozřejmě - v současné době je z "profesionálního hlediska" hra nehratelná - jednotlivé patterny prostě nesedí nebo sedí divně - bude to vyžadovat ještě hodně práce a péče na to, aby se hra dostala do hratelné fáze. Snad ale jednou přijde doba, kdy bude možné si MODy upravovat doma - nebo autoři vyslechnou nějaké ty fňuky od hráčů, že ta a ta skladba by byla fajn ;). Jádro je hotové a funkční - chybí v podstatě drobnosti z programového hlediska (nevšiml jsem si například, jestli je možné stisknout dvě noty najednou). A teda ty patterny odladit - což je nejvíc práce. Ale jakmile to bude, tak...

Tracker Hero je určitě nejnadějnější projekt v této kategorii pro Amigu. Mrkněte se na videa a řekněte mi, jestli by to nebylo super, kdybychom si mohli na nějaké Amiga párty zahrát Turricana, Lotuse nebo třeba Desert Dream. Já to vidím v našem oboru velice růžově.

Žádné komentáře:

Okomentovat