10. 9. 2008

Wii Music

Nintendo. Jsem velký fanda. Od dětství mne provázelo a dalo mi tisíce nezapomenutelných hodin zábavy. Jasně - mám rád i Playstation, proti XBOXu nemám skoro nic (ale stačí mi PC na to nejlepší z produkce), ale produkty Nintenda jsou z mé strany - a to musím otevřeně přiznat - maličko obhajované. Prostě jim občas nadržuju, to je celé. Ale nejsem nekritický! To zase ne! I když jsem spokojený uživatel Nintenda GameCube, GameBoy, DS i Wii, nejsem zrovna "typický" uživatel, který by kupoval každou kravinu, kterými zrovna Wii trpí více než moc. Však také doufám, že můj soukromý topten naznačuje, jaké hry preferuji, hraji a kupuji a vyjma tří (podle mne opravdu kvalitních) miniher se výhradně soustředím na hry příběhové, s atmosférou nebo se silným multiplayerem. Bohužel - mnoho vývojařů získalo pocit, že minihry jsou spásou Wii a tak produkují jednu kokotinu za druhou, aby si namastili kapsu a Nintendo jim to z nějakého důvodu dovoluje. Náklady na vývoj jsou skoro nulové (o nějakém využívání hardwaru nebo ovladače nemůže být řeč), takže i když si to koupí pět lidí na celé planetě, je to 500% návratnost investic. Nu co se dá dělat.

Na druhou stranu - minihry přímo od Nintenda jsou opravdu dobré. Warioware (Touched, Smooth Moves), Wii Sports, potažmo Wii Fit jsou věci, které dokážou bavit po dlouhou dobu a to mnohdy královsky, nic proti tomu. Ovšem maličko jsem zaváhal, když Nintendo ohlásilo dvě nové minihry - a sice Wii Sports Resort (což je nová dávka her, specializovaných na novou periferii Wii Motion Plus - asi to bude kravina, ale sekání mečem 1:1 - no dejme tomu) a hlavně - Wii Music. Na první pohled to nezní úplně od věci. Hity jako Guitar Hero, Singstar nebo Rockband momentálně vládnou casual hráčům na celém světě, jde o ideální minihry na párty - takže proč se nepřiživit a neudělat něco souhrnného - místo bicích bude kombinace Wiimote a Wii Balance Board, místo trubky bude Wiimote u huby, velké bubny se ovládají Wiimote + nunchuk - a tak dále. Wii Music slibuje až 50 unikátních hudebních nástrojů.

Ono to nezní špatně až na to, že ve skutečnosti veškeré dostupné materiály ukazují, jaká to bude blbost. Z padesáti unikátních nástrojů se pomalu začíná stávat čtveřice zajímavých a šestačtyřicet nudných, generických. Na Wii Music, na rozdíl od původních Sports nebo Warioware, jsem se tedy nikdy nijak netěšil, i když myšlenku jsem nezavrhoval. Prostě další minihry, které možná budou vyčnívat nad většinu kokotin céčkové produkce, ale nijak mne nezajímá. Až do včerejšího dne.

Rád bych vám pustil jedno video, které reprezentuje jeden z padesáti nástrojů ve Wii Music. Jsem šokován, ohromen, klečím na kolenou a hrabu prstíčkem - víc! Víc! Ještě než se na video kouknete, vězte, že Nintendo za rok 2008 vydalo nejméně AAA her pro Wii obecně (Mario Kart jsou prima, ale remake, Bully je prima, ale remake, Ókami je prima, ale remake... takže jediné dvě hry, které mi za tento rok vysloveně utkvěly v paměti je úchylný No More Heroes a perfektní Super Smash Bros Brawl) a přesto, že je nová Zelda a Mario údajně ve vývoji, nemohu se zbavit dojmu, že Nintendo začíná na Wii poněkud kašlat. Ale nyní již slibované video, které mi otevřelo oči.

3 komentáře:

  1. K tomu vyctu Nintendem vydanych AAA titulu pro Wii bych jeste pridal Wario Land: Shake it (v US a EU bohuzel jeste nevyslo). To je ale od Nintenda pro Wii na letosek vsechno. V US jeste tedy vyslo Mario Super Sluggers. Ale jelikoz je to baseball, tak kdo vi, jestli to v PAL regionu vubec vyjde. Je to slabota, slabota... :(
    Velkym zklamanim pro mne je zatim uroven her na WiiWare. Tam fakt neni nic, co by cloveku utkvelo v pameti a bylo duvodem k nakupu. Rozhodne maji tam uvadene hry daleko kvalitam tech, ktere se objevuji na XBOX-LIVE a PSN :( Zatim to vypada, ze se Nintendo hlavne rozhodlo podojit stare kravy vydavanim startych her na Virtual Console. Misto doplnkove sluzby pro fajnsmekry se z techto her stavaji hlavni releasy tydne!!! Smutne :(

    A dotaz: Co te tak zaujalo na tom machani ovladaci, kterym se spousti stekani psa?

    OdpovědětVymazat
  2. Sluggers jsou slabota, přesněji řečeno nic extra. Wario Land Shake It - jsem zvědavej, já hopsačky rád, ale ještě jsem to nehrál.

    Wiiware je převážně také zklamání. Letošek se pro "normální hráče" zdá se vůbec nepovedl.

    Odpověď na tvůj dotaz: Pokoušel jsem se o nadsázku, protože větší píčovinu jsem v životě neviděl ;).

    OdpovědětVymazat