Že je grafika současných her na téměř fotorealitické úrovni, to je asi věc, se kterou nezbude, než souhlasit. Hry jako Crysis nebo Gran Turismo 5 Prologue jsou toho nejlepším příkladem. Pokud si pamatujete Operaci Flashpoint (mezi námi nazývanou "Táto medvěde"), možná jste hráli i hru Arma, která se ovšem údajně moc nepovedla. A nyní se na nás valí Arma 2 pro PC a také pro XBOX 360. Kdesi na netu jsem zahlédl tento srovnávací screenshot, který mne přesvědčil nejen o nadčasovosti výborného Flashpointu, ale také o tom, že na Armě 2 něco není v pořádku.
Nic? Soustřeďte se na úplně spodní část Army 1 a Army 2 - nepřijde vám, že Arma 1 má výrazně lepší povrch země? Co do detailnosti stromů a texury povrchu? Jistě, hra ještě není hotová, ale spíše mne napadá - že by nastoupil strop paměti XBOXu? To samé (a ještě horší) by se asi stalo i na Playstationu 3 - 512 MB RAM prostě dneska není dost.
Arma 2 je vyvíjená pro XBOX 360 hlavně proto, že tyhle válečné (navíc sandbox) akce frčí a na konzoli budou jistě vyšší prodeje. Možná je to trochu škoda, protože Flashpoint byl pro mne takovým benchmarkem, takže Armě 2 bych odpustil nejen to, že má minimální nároky 2 GB RAM (jako Crysis Warhead), ale i kdyby si řekla o 3 nebo 4 GB (důvod pro Visty ;). Uvidíme, tenhle postřeh je spíš výkřik.
ten screen je asi z PC verze ?
OdpovědětVymazatA me se nejvic libi ten prvni obrazek z Tato Medvede :)
OdpovědětVymazat2rohstola: Těžko říct - podle mne je to z Xboxu, protože do kampaně Army2 pro konzole bylo nacpáno mnoho peněz a energie. Tak jako tak - i kdyby to bylo z PC verze, tak mi to přijde ve výsledku o málo slabší (teď řeším čistě kvalitu textur), než Arma1 - a jeden z možných důvodů může být to, že je Xko jako primární platforma a z ní se to "portuje" na PC, resp. že jsou obě verze unifikované. Chtěl jsem tím říct zhruba to, že openspace hry v takovéto hladině detailu se do 256 (PS3) / 384 (X360) MB VRAM moc nehodí.
OdpovědětVymazat2robotron: To byla dycky situace - jeden save na misi - člověk se uklidí, sejvne a v ten okamžik mu bouchne pod nohou granát, který neviděl. Load - bum - load - bum.
"Táto Medvěde, táto Medvědě, ozvi se!"
Vidíš to moc černě. Osobně se mi zdá ArmA2 zase o kousek dál, ale ten screen je trochu nevhodně zvolený. OFP bylo špica, ArmA bez patche naprosto katastrofalní, s posledním patchem v MP hratelná, ale SP nic moc. Uvidíme, co ArmA2 (alias Game2, tudíž ta pravá OFP2).
OdpovědětVymazatJako jo, modely, nasvícení - o je všechno o krok dál, o tom žádná. Tu hru vůbec neodsuzuju (Flashpoint mám moc rád, Armu jsem ale nehrál), jen mně to praštilo do vočí, že je ta textura tak rozmázlá oproti obrázku výše.
OdpovědětVymazatty fleky co vidis je jen neuplna (nedodelana) satelitni mapa ktera barvi povrch z dalky.
OdpovědětVymazatJo jen detail : PS3 je vykonejssi nez Xbox 360 a Arma 2 bude taky pro PS3 !! jinak ten screen to se my zda taky trochu divny sam jsem to hral na PC a grafika je moc pekna a urcite lepsi nez Arma 1 ale kdyz porovnavate Armu 1 z PC proti Arma 2 na Xku tak se nedivte :...BTW na PC to muzete hrat na 4gb ram , Core 2 duo 2,80 GHZ , ....
OdpovědětVymazatTěžko posuzovat unikátní architekturu dvou konzolí a usoudit, která z nich je "výkonnější". Taky si myslím, že se z PS3 dá vymačkat více, ale praxe ukazuje, že je to skoro nastejno - vývojaři na to pěkně pečou.
OdpovědětVymazatBTW nemám zdroj, že by ty obrázky byly z X360.
O optimalizaci a bugovosti PC verze ještě bude řeč.
Kdyz je Ps3 tak vykonna, tak porad cekam na hry v 1080p, 60fps a 7.1 zvuk, jak bylo slibovano jako novy technologicky stantdart. Castecne i diky BD mechanice. Nejak kde nic tu nic, uz tretim rokem. To uz by launchove obdobi melo pomalu koncit, ne ? :)
OdpovědětVymazatBa právě. Já zatím na PS3 vařím FF7 jak jsem nemocnej a spokojenost jako ;).
OdpovědětVymazatA to uz ti ted vysel i bozsky MGS 1 :)
OdpovědětVymazatMe staci se podivat na momentalni Ps3 vrchol - Killzone 2. Kdyz si uvedomim 4 roky vyvoje, 40 milionu EUR budget, team dev-vyvojaru zapujcenych primo od Sony, tak zasnu jak jsou nektere textury mimoradne nekvalitni. Staci zajit nekam za roh, nebo odbocit z hlavniho tunelu (tedy ty 3 metry co to jde) a je to jasne - setrilo se kde se dalo. A to to prosim bezi 30 fps na 720p.
Dalsi vec, zcela nova exklusivita inFamous. Sandbox hra, ktera by podle vseho mela vypadat mnohem lepe, nez rok stare GTA 4. Pritom je o tridu nize v kazdem smeru, o modelech aut a postav se radeji ani nezminuji.
Nejsem odbornik na takto slozity HW, ale i tak je jasne, ze nejvetsi slabinou je pouhych 256MB pameti(ano, vim ze dalsich 256 je na grafice a vyuziva se tzv.presouvani, ale i spickovi vyvojari potvrzuji, ze az tak jednoduche to neni).
A pravdepodobne i slaby graficky akcelerator. Preci jen pouzity RSX je mirne modifikovana Nvidia GeForce 7800, tedy znacne zastarala pc karta. Dale instalace(casto i nekolik GB) na HDD prozrazuji, ze to se ctenim z dvourychlostniho BD nebude zase tak horke.
Zkratka verim, ze Cell je mimoradne vykonny, asi nejpokrocilejsi chip teto generace, ale diky vyse zminenym zalezitostem, je to jako kdyby v Porsche 911 sla zaradit maximalne trojka.
Uvidime jak se s tim poperou do budoucna.
ja bych rekl ze to neni o tom ze "vyvojari na to pecou", jde o to ze cas tech vyvojaru musi nekdo platit a dnes se docela casto resi problem s tim, ze aby neco bezelo na PS3 stejne jako na x360 tak to trva 2x dyl. Pak se studia dostavaji na hranici toho jestli se ten cas stravenej navic u PS3 vubec vyplati, kdyz se multiplatformovych titulu vetsinou proda vic na x360. dalsi problem je v tom ze sony nevychazi 3rd party vyvojarum moc vstric.
OdpovědětVymazatJe to kombinace všech zmíněných argumentů, které znemožňují využití HW "ideálním způsobem". Stejně tak nepochybuji, že i Xko má svoje rezervy, jenom nebyl důvod jít tak daleko. U PS3 jsou rezervy možná větší, ale než bude situace tak nastavená, aby se tím někdo ve velkém zabýval - čert ví, jestli se toho dožijeme.
OdpovědětVymazatminitroll: Jojo, viděl jsem MGS, kupuju, i když už pár originálů mám ;). Nemusím již měnit placku v konzoli! Save mám na virtuální kartě - pohoda! ;)
OdpovědětVymazat