3. 4. 2009

Riddick - Assault on Dark Athena demo

Escape from Butcher's Bay jsem hrával kdysi na PC a i když se mi hra v podstatě líbila, nebyl jsem schopen ji dohrát. Na jednu stranu jsou tady pozitiva - slušná grafika, výtečná atmosféra, pěkný level design, zajímavá nestřelecká náplň misí, akce na přijatelné úrovni, prima hlášky, design detailů, kombinace kamer pro zdůraznění aktuální činnosti, zabíjecí sekvence se zbraněmi nablízko, vyvážené zbraně, příjemný příběh a hlášky nejen hlavního hrdiny. Na druhou stranu mne iritovala nutnost neustálého QS/QL (ani při nejlepší vůli se mi snad nikdy nepodařilo projít nějakou pasáž napoprvé), divné pohybové možnosti hlavní postavy (lezení na bedny bylo někdy utrpením) a kamera, ačkoliv dokreslovala atmosféru, ne vždy dodala člověku na přehlednosti, takže jsem umíral a umíral. Asi nejsem prostě správný hráč pro tuto hru (koneckonců jsem neviděl ani film a Vin Diesel mi obecně nic moc neříká), ale co je naprosto jasné - tato hra vyniká nad ostatními FPS v mnoha ohledech a to originalitou, atmosférou, prezentací a některými nápady (například automatické léčení rozdělené na několik dílků zdravíčka jsme viděli třeba v první Resistance, což je spíše pochvala, protože se mi tento systém zamlouvá).


Demo druhého dílu Assault on Dark Athena (mimochodem moc pěkná webová prezentace) mne nechává do jisté míry chladným, ačkoliv na fórech jsem porůznu sledoval více či méně orgastické výkřiky nad tím, jak to bude super. Ne snad, že bych nebyl na podobné výkřiky zvyklý, ale tyto konkrétně jsou byly zajímavé tím, že pocházely od lidí, které respektuji (naopak jeden milovník Killzone 2 označil Dark Athenu za kravinu, což je z mého hlediska o důvod více se na hru podívat) (tou hrou mám na mysli Riddicka, ne Killzone 2 - taky se nemůžete zbavit dojmu, že bublina splaskla a je ticho po pěšine?). Takže jsem necelý gigabajt stáhnul a pustil se do něj.


Překvapila mne grafika. Nevím, jestli dobře nebo špatně, ale z PC verze jsem byl zvyklý na grafiku ostrou jako břitva a to ať už hovoříme o modelech, texturách, kontrastu světla a stínu nebo o blur efektech. Těžko říct, jestli je to otázka optimalizace nebo záměru, ale jemně rozmlžená a našedivělá grafika mne překvapila - připomínalo mi to Darkness, ale Riddick je na tom znatelně lépe. Trochu jsem si pohrál s ingame nastavením, jakož i s televizí a hned to vypadalo více, jako na PC - i když textury zblízka jsou pořád dost vyjednodušené. Celkový dojem ale není špatný i s přihlédnutím k celkem krátkému loadingu. Každopádně se na to koukat dá a je to rychlé.


Demo je sice krátké, ale nabízí k vyzkoušení několik featur. Hlavní je pochopitelně tradiční stealth, ze kterého se dají dělat prima killy na jeden zásah. To mne baví. Co mne nebaví je ovládání, kdy je střelba a zaměřování na L2+R2, což je jedním slovem zlo. Možnost na dálku ovládat vojáky aka drony a bojovat s nimi proti normálním vojákům v době, kdy ještě nemáte střelné zbraně - to mne baví moc! Stejně jako možnost táhnout za sebou tělo drony a v případě potřeby použít jeho mechanickou ruku / pušku jako zbraň. Umělá inteligence není závratná, stačí najít správnou pozici a chodící mrtvoly nabíhají pod mušku a to doslova - člověk zazoomuje do jednoho místa, kde zabil jednoho a druhý přijde na to samé místo - to mne nebaví. Proč nás nemůže AI nějak přelstit, překvapit - jinak, než skriptem. K tomu mám další mentální poznámku - skripty občas blbnou, musel jsem kvůli tomu několikrát restartovat misi. Šlo o situaci, kdy čekám ve stínu na vojáka. Když ho zabiju, je to OK. Když ho nezabiju, přivolá pomoc a naběhnou vojáci - OK. Jenže několikrát se mi stalo, že vojáci přiběhli tak jako tak nebo naopak mi voják proklouzl pod rukama, ale posily nepřišly. Možná je tam nějaký systém zastrašení vojáka, protože tento se zasekl v rožku a plakal.

Hej - je to zábavné, ale jelikož nemám k dispozici QS/QL, tak jsem občas propadal frustraci. Člověk se musí více soustředit a díky ovládání občas přistihnu při nadávkách. Na plnou verzi si počkám rád, ale na PC. Nápady bude mít hra asi dobrá, leveldesign je zvládnutý, masakráž je příjemná, ale hlavní přednosti člověk ocení hlavně tehdy, kdy je fandou do Riddicka nebo Vin Diesela. To já sice nejsem, ale hře hodlám dát šanci. Demo ve mně zanechalo dojem klasické 6/10 hry.

2 komentáře:

  1. Athenu jsem projel v ramci testovani lokalizace celou a nijak moc obtizne to nebylo. Svaepoity jsou rozmistene rozumne, takze jsem nejake QS/QL nepotreboval. Jsi si jist, ze jsme hrali stejnou hru? Je fakt, ze ja to hral na PC.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem teda zuřivě sejvoval v Butcher's Bay na PC. Dost často jsem tam narážel na momenty, které mi nešly udělat napoprvé. Nejsem moc dobrým hráčem "alternativních FPS", pokud to tak můžu nazvat.

    OdpovědětVymazat