20. 4. 2009

Parní Peklo

Situace - natáčíme záběry z her pro náš pořad. Jeho nezbytnou součástí - Half Life 2, Ravenholm, hraní ve dvou hráčích - jeden hráč klávesnice, druhý myš. Potřebné vybavení - PC (dualboot WinXP + Win XP 64bit), notebook (WinXP), lahev vodky (resp. dvě) a originálka Orange Box.

Postup:

1) Vložíme první disk ze dvou do mechaniky počítače.
2) Nainstalujeme Steam se standardními hodnotami.
3) Poklikáme na ikonku Steamu.
4) Odklikneme hlášku "Cannot find steam.dll".
5) Zasmějeme se, dáme si panáka, restartujeme počítač.
6) Opakovaně zkoušíme spustit Steam - Cannot find steam.dll.
7) Nabootujeme do druhého operačního systému.
8) Zopakujeme body 1-7. Zasmějeme se více, dáme si panáka.
9) Prohledáme počítač i DVD - ani na jednom se soubor steam.dll nenachází. Zkusíme tedy notebook, kde je čistá instalace WinXP.
10) Zapojíme notebook do napájení, připojíme se na WiFi a stáhneme steam.dll. Soubor nakopírujeme do adresáře Steamu.
11) Spustíme Steam, stáhneme aktualizace. Přihlásíme se na náš account. Zdá se, že to funguje.
12) Zasmějeme se, dáme si panáka.
13) Vložíme druhé DVD s hrami a pokoušíme se je nainstalovat.
14) Hledáme v menu možnost instalace her. Jelikož mám Half Life 2 koupený, vidím pouze možnost hru stáhnout přímo ze Steamu.
15) Chvíle rozčilování se. Zkoumáme obsah DVD, kde jsou jen jakési velké soubory s jednotlivými hrami, se kterými nejde nic dělat.
16) Chvilka nadávání na PC, zdůrazníme výhody konzolí (alespoň těch starodobých, bez harddisků).
17) Zasmějeme se, dáme si panáka. Dáme si panáka.
18) Dáme si rychle dva panáky za sebou. Můžeme se smát nebo i plakat.
19) Došla vodka, vyšleme rychlou spojku pro další lahev.
20) Ze zoufalství zkusíme vyměnit DVD. Vložíme tedy první DVD, na kterém se vyskytuje instalátor již nainstalovaného Steamu.
21) Z ničeho nic vyskočí výzva k zadání sériového čísla. Že by se instalace nakonec podařila?
22) Vyťukáme číslo z originálky, potvrdíme enterem.
23) Nechápavě hledíme na hlášku "This number is already registered".
24) Zasmějeme se. Voláme mobilem, kam se zatoulala rychlá spojka.
25) Dáme ze Steamu stahovat Half Life 2 z mého accountu - cca 2,6 GB, při průměrné rychlosti 600 kB/sec to bude celkem rychle.
26) Zasmějeme se, dáme si panáka (rychlá spojka usnula ve výtahu).
27) Vzrušeně sledujeme, jak megabyty přibývají, při každém poskočení progressbaru výskneme.
28) Hrajeme cvičně Quake 1 s Frogbotem se skillem 100.
29) V DM4 prohrajeme se skóre -4 ku 20 (fraglimit 20).
30) Neustále ALT-TABujeme a sledujeme stahování Half Life 2.
31) Half Life 2 je po chvíli skutečně stažen, poklikáme na ikonu.
32) Cannot find steam_whatewer.dll.
33) Zasmějeme se, dáme si panáka.
34) Poučení z předchozích nezdarů dáme stahovat knihovnu z internetu.
35) Při pokusu o zkopírování souboru do adekvátního adresáře s překvapením zjistíme, že soubor již ve správné cestě existuje.
36) Restartujeme počítač.
37) Spustíme Steam, zalogujeme se, poklikáme na Half Life 2.
38) Cannot find steam_whatewer.dll.
39) Zasmějeme se, dáme si panáka.
40) Hrajme Quake 1 single - jeden hráč klávesnici, druhý myš.

Takhle - pamatuji si doby, kdy první verze Steamu byly hodně v prdeli, na hranici použitelnosti. Mazaly se sejvy, stabilita systému v hajzlu, mizely obsahy celých adresářů. Věřím tomu, že Steam má dneska miliony spokojených užvatelů. Asi jsem smolař, že se mi nepodařilo rozchodit jednu dementní hru na třech nezávislých systémech ze dvou různých zdrojů instalace. Věřím v budoucnost digitální distribuce. Ale tohle prostě není normální.

11 komentářů:

  1. Vzhledem k tomu závěru není moc co dodat. Patřím mezi ty spokojené, zatím, než mě nějaká chyba nebo něco jiného připraví o můj account se spoustou her a mě nezbude nic, protože jsem všechno pořídil relativně pohodlně digitální formou.
    Mimochodem jsem si o víkendu díky akci na g2play dokoupil Counter-Strike Source a Day of Defeat Source cca za 300,- Při pokusu o aktivaci klíče mě poněkud zaskočila hláška "Please insert Counter-Strike Source CD or DVD". Mno, najít miniimage netrvalo dlouho, ale utvrdilo mě to v tom, že je lepší se neptat, kde se ty čísla z g2play berou.

    OdpovědětVymazat
  2. Měl jsem vytvořen steam account bez jediné hry.Koupil jsem Orange Box.Vložím dvd 1 do mechaniky, autorun.Install, vložím cdkey, instalujou se hry.Vložím dvd2, hry se nainstalují všechny, pak se začnou stahovat updaty, až jsou hotové, všechny hry spustím k otestování a všechny fungují dokonale : ).Toť můj steam příběh dva týdny starý.Uznávám, že ne tolik zajímavý : ).Od té doby jsem tam koupil ještě asi 10 her (Braid, Flatout trilogy, BGaE...), a vyskytl se jedinej problém - po koupi Flatout Ultimate Carnage se mi hra ne a ne zobrazit v seznamu her.Tak jsem vypnul steam, smazal "clientregistry.blob", zapnul steam a voila, je tam, a teď už funguje komplet všechno.

    Docela by mě zajímalo, čím je ten tvůj problém způsoben.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja Steam nemam rad, jediny dovod preco som si ho nainstaloval bol X-COM, a aj to z pietnej ucty k tejto znacke a nie k Valve.

    Odvtedy mam steam v pocitaci, a aj ked vlastne nijako neblbne, nemam ho rad, za to co predstavuje. A nepaci sa mi jeho potencionalny vyvoj do buducnosti. Ale o tom som uz cosi pisal :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Ale hlavně že ste se nasmáli, ne? :)

    Tenhle zážitek si přímo říká o non-steam warez...

    OdpovědětVymazat
  5. Jenom pro informaci ...
    Instalace z disku namísto stahování ze Steamu by měla jít takto:

    Pokud je spuštěný Steam je nutné ho nejdřív ukončit a pak spustit tako:

    "C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -install E:

    kde E: označuje písmeno přiřazené DVD mechanice ...

    Zdroj: steam knowledge base

    OdpovědětVymazat
  6. xmaja: Člověk by tipnul, že v jednadvacátém století už není pro tak prostou věc, jako instalace hry, psát příkazy do command lajny ;).

    Jasně, je to easy, ale nebyla nálada se v tom vrtat. Nemožnost nainstalovat originálku standardním postupem - to je na facku ;).

    OdpovědětVymazat
  7. jednim slovem : BULLSHIT

    pochybuju ze je to pravda, jelikoz vim ze dave je steam hater #1 :)

    tezko si dokazu predstavit neco jednodussiho nez nainstalovat hru do steamu, mam jich tam asi 20 btw. a nikdy se mi nic ani vzdalene podobnyho nestalo.

    OdpovědětVymazat
  8. docela sranda je ze jsem dal do googlu "Cannot find steam.dll" a jako prvni polozka je "denik nespokojeneho hrace"


    asi tak.

    OdpovědětVymazat
  9. mbr kecáš:

    http://www.google.cz/search?hl=cs&q=Cannot+find+steam.dll&btnG=Vyhledat+Googlem&lr=&aq=f&oq=

    22700 výsledků a spousty nebohých hráčů, Dave je na 4. místě.

    OdpovědětVymazat
  10. jo ja to tam dal s tema uvozovkama, tam to bylo na prvnim. bych to spis videl na problem lamky+vodka+dojebany widle, jelikoz jsem objezdil desitky lanek kde jsem i kolikrat steam musel instalovat, sam jsem do nej instaloval 20 her a nikdy se mi tohle nestalo.

    jeste musim podotknout ze jsem pouzival steam od prvniho dne kdy spatril svetlo sveta s CS 1.6.

    OdpovědětVymazat
  11. mbr: Sorry, ale i pod vlivem alkoholu na trojech widlích (z toho jedny nedávná čistá instalace) toto chování není možné. A za lamku se nepovažuji, sorry. Ale je to jistě výjimka, to zase ano.

    OdpovědětVymazat