25. 11. 2008

PlayTV

Nejsem zrovna velký sledovač televize, vlastně přívod antény v bytě jsem si všimnul teprve nedávno, ale když jsem uviděl PlayTV z druhé ruky z slušný peníz, tak jsem si řekl - proč to nezkusit? Místo čtyř (resp. tří) kanálů mít více v digitální kvalitě, oukej, žena pracuje v jedné z novějších -vizí a tak se alespoň kouknu, co že to vlastně dělá. Krabička připutovala do mých rukou, šup do USB, nainstalovat software a do toho.

Drobný problém s anténou jsem vyřešil dle rady oholením koaxiálního kabelu. Výsledná kvalita signálu je sice trochu kolísavá, ale kdyby mne to chytlo, tak si koupím pokojovou.

Velice se mi líbí grafické zpracování menu a obecně uživatelská přívětivost. Na některé funkce (jako třeba vlastní řazení kanálů - existuje zde pouze seznam oblíbených) jsem neodhalil, ale díky komfortnímu ovládání si není na co stěžovat.

O PlayTV jsem se chtěl ale zmínit z jiného důvodu, než jen "mám doma konečně digitální televizi". Hlavní důvod je ten pocit "scifi", když můžete kdykoli během sledování programu tento nejenom zapauzovat a o chvíli později bez narušení časového kontinua sledovat dále, ale také "přetáčet" v čase zpět. Je to samozřejmě díky bufferování, které není dokonalé (bufferuje se jen aktuální kanál, jestli jsem to dobře pochopil), ale když vám něco unikne, tak je možné si to vyvolat zpátky. Je to zvláštní pocit. Ale je mi jasné, že jenom objevuji Ameriku - jen mne prostě překvapilo.

Celkem mne potěšila i možnost nahrávání programů na harddisk, dokonce i během hraní nějaké hry (scifi jako!) a momentálně testuji, jestli PlayTV "probudí" vypnutou PS3 (jo, pokud jsem to nenapsal výše, nemám k tomu manuál, jenom holý přístroj a software), ale to je snad skoro samozřejmost. Je dobré, že jde videa přesouvat z knihovny PlayTV přímo do XMB menu - takže odtud to není problém dostat do PC a dál. Nenašel jsem ale nikde žádné nastavování kvality a tak i "blbé tři minuty záznamu v DVD kvalitě" zabírají sto megabajtů. No co, stejně jsem chtěl koupit větší disk, minimálně kvůli Linuxu...

Nevýhoda PlayTV je jasná. Nutnost mít puštěnou PS3 znamená poměrně velkou spotřebu proudu na to, že se člověk jen dívá na "blbou televizi". Na druhou stranu je fakt, že mám takhle digitální tuner, HDD rekordér a TiVo v jednom. To je sice slabá výmluva, ale z tohoto hlediska se dá říct, že je to dobrý kauf.

PlayTV je samozřejmě především software. Samotná krabička je jenom dekodér signálu a to jenom na free kanály, což samo o sobě není žádný zázrak. Po softwarové stránce se však dá očekávat více novinek, ono nahrávat v HD kvalitě bude mít něco do sebe. Ovšem to ještě netuším, jaký bude vliv na životnost harddisku, jak moc to případně zpomalí hry... Čas ukáže. Ale jak z hlediska módního výstřelku tak z hlediska praktické využitelnosti jsem celkem spokojený.

17 komentářů:

  1. Zdravím. Dík za váš článek o PlayTV. Nerozumím vám s tím "oholením" antény. Znamená to, že koncovka antény, kterou mám teď v Set-top-boxu je jiná než na PlayTV? Bude kvalita obrazu stejná jako přes normální DVB-T? Jak je to s češtinou? Naladily se vám všechny české digitální televize? (ČT,PRIMA apod.) Lze naladit NOVA HD digitální kanál? Je menu v češtině? Kolik pořadů lze naprogramovat? Jak lze pořad posléze vypálit na dvd? O jak velké spotřebě mluvíte? ak maximálně velký hardisk lze dát do PS3? To je otázek, co? :) Nenašel jsem jediného prodejce u nás... Dík za opovědi. Filip

    OdpovědětVymazat
  2. Omlouvám se, ale ještě otázka - lze nahrané pořady nějak editovat, tzn. vystříhnout reklamy apod.Dík

    OdpovědětVymazat
  3. Sám bydlím v lokalitě se silným signálem, kousek od vysílače, takže se obejdu bez zesilovače signálu (i když s ním bude kvalita přece jenom nejvyšší možná). Zároveň máme domovní anténu společnou pro celý barák, která z nějakého důvodu filtruje digitální signál. Vzal jsem tedy kabel (ten klasický, základní koaxiální) na vedení signálu a odstranil téměř po celé délce izolaci (tj. gumu a dvě verstvy kovového sttínění - zbyla mi pouze holá anténa v nějakém poloprůhledném gelovém obalu). Takto očištěná anténa přijímá signál přímo ze vzduchu - mám kabel natažený po zemi co nejblíž k oknu. A jelikož je u nás signál dost silný, dává mi to nějakých 70-80%, což je naprosto v pohodě, mohu-li soudit dle svého laického pozorování (jsem na tyhle věci dost dřevo ;). Každopádně bych řekl, že je to rozhodně dostačující a co vím, tak nejsem jediný, kdo to má takto udělané.

    Každopádně kamkoliv jde píchnout koaxiál do antény, tam jde dát PlayTV.

    PlayTV naladí všechny free (tj. NELZE přijímat placené signály typu UPC) digitální kanály, co jsou u nás dostupné, včetně rádií. Včetně NovaHD a té BarrandovTV (ale to jsem ladil v době, kdy ještě nevysílaly, v poslední době jsem to nezkoušel, takže to doma testnu). PlayTV umí zpracovat signál v HD rozlišení.

    Menu je v několika světových jazycích, takže ho provozuji anglicky, čeština není. Jelikož je to ale čistě softwarová záležitost, není vyloučeno, že časem nějaký update bude - ale to nemohu pochopitelně slíbit ;).

    Pořady na nahrávání lze nastavit až týden dopředu. Nelze ale nastavit libovolný čas (což po pravdě řečeno chápu jen částečně), ale vždy jen konkrétní pořad - nahrávání se pak nastaví automaticky. Nelze nahrávat dva pořady souběžně, což je snad jediná nevýhoda, ale dá se s tím žít ;).

    Pořady nahraní v PlayTV lze přesunout do hlavního menu PS3 a odtud je zkopírovat na USB disk - takže pak s tím lze dělat v PC cokoli, jako vypálit nebo editovat, neboť editace přímo v PlayTV není.

    PS3 podporuje harddisky do 320 GB (resp. 320 GB umí jistě, nezkoušel jsem větší), ale opět je to otázka softwaru, dá se očekávat, že novější firware budou podporovat třeba 500 GB+. Osobně jsem dostal doporučený tento disk, tak si ho na nový rok kupuji:
    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=55942

    Spotřeba - jelikož je nutné mít puštěnou PS3, tak je to relativně velká spotřeba. Pokud se nepletu, tak baští kolem 200 Wattů (bez televize), samotný zdroj je na 380W. Ve škole jsem na tyhle hodiny chyběl, takže vlastně nevím, jestli nepíšu nesmysly ;). Je to méně, než PC třeba, ale více, než XBOX 360 (o Wii nemluvě). Z hlediska náhrady několika TV spotřebičů (video, tuner, HD rekorder) je to spotřeba uspokojivá, ale obecně bych řekl, že je to dost síla.
    http://www.sector.sk/title.asp?filter=32649

    Prodejce u nás - třeba Playcentrum:
    http://www.playcentrum.cz/playtv-modul-ps3-446701.htm

    Ale cena je dost vysoká "na takovou kravinu".

    Snad jsem odpověděl na vše.

    OdpovědětVymazat
  4. Dík moc za cenné odpovědi. Informace na netu se bohužel liší. Někde píšou, že zatím HD kanály nefungují a že každopádně nejdou nahrávat. Taky jsem někde četl, že nelze již nahraný pořad přenést do PC nebo na ext.disk kvůli ochraně. Zkoušel jste to? Lze pak program vypálit a přehrát v běžném dvd přehrávači? Zrovna tak někdo tvrdí, že má 500GB disk v PS3. Když počítám, že v PS3 budu chtít mít mp3, fotky a nahrané pořady, dema her apod., tak těch 500GB je asi lepší volba. Taky nevím, jestli je hodně znát rozdíl u disku s 5000 otáčkama nebo s 7200 otáčkama. Jinak pro ty, co si to chtělí pořídit, lze PlayTV objednat třeba přes ebay a vyjde přibl. na 1800,-kč. Trápí mne hlavně to vypalování. Občas si chci vypálit třeba nějaký pěkný dokument z čt2 a nevím jestli to půjde.

    OdpovědětVymazat
  5. Přiznám se, že jsem zatím neměl potřebu přenášet filmy ven - když mám jen 60 GB disk (a většinu plnou stejně), tak nenahrávám, zkusím to. Nezdá se mi ale, že by tam musela být nějaký ochrana, nemá to logiku. Dám vědět.

    Co se týče převodu formátu (třeba na DVD), nevím, proč by to nemělo nejít, jde o standardní soubor, co je v PC nainstalované, to nesouvisí s PS3 nebo PlayTv.

    Pokud vím, tak PS3 podporuje jen pomalejší 5400 rpm disky. O kapacitě si nejsem jistý, protože se to může neustále měnit dle softwaru. Dtto vypalování, když je to jednou venku, tak je to fuk. Udělám si čas a zkusím to.

    OdpovědětVymazat
  6. Dík znovu za odpovědi. PlayTV už mám a má skvělé menu. Mám ovšem velký problém, který se snažím vyřešit s Playstation podporou a to, že když si nahraji jakýkoli program na hdd playstationu, výsledná nahrávka je nepoužitelná (seká se, je trhaná). Nevím jestli je to novým 500GB HDD, který jsem nainstaloval (SEAGATE 2.5" Momentus 5400.6 500GB, SATA II NCQ, 8MB cache, 5400ot, PMR, ST9500325AS) a nebo firmwarem ( jak firmware PS3 tak firmware PlayTV mám ale updateovaný na nejnovější). Vrátil jsem do PS3 tedy původní 40GB disk a programy se nahrávají bez problému. Jenže 40GB mi je velmi málo... Máte nějakou radu?

    OdpovědětVymazat
  7. Ještě podotýkám, že jsem u nového disku udělal Full Format.

    OdpovědětVymazat
  8. Huh, tak to absolutně netuším :(.

    OdpovědětVymazat
  9. a jak máte velký hardisk vy?

    OdpovědětVymazat
  10. Momentálně 60 GB, 320 je na cestě.

    OdpovědětVymazat
  11. Aha. Tak jsem se vratil z Alzasoftu, kde jsem vyměnil 500GB Seagate za 500GB disk od Western Digital a problém s nahráváním je snad vyřešen. Zatím se zdá vše ok, tzn., že ten Seagate asi není kompatibilní s PlayTV, těžko říct. Volal jsem kvůli tomu až do Anglie na podporu Playstationu, i když se snažili poradit, jediné co doporučili byla výměna hdd. Tak snad jsem to nezakřikl a bude to fungovat i zítra... Dejte, proto pozor, až budete kupovat hdd do playstationu, aby vám ho v případě problémů vyměnili. V Alzasoftu výměna bez problémů. Jinak dík za pomoc a rady.

    OdpovědětVymazat
  12. Ještě model disku, se kterým mi PlayTV dělala problémy: SEAGATE 2.5" Momentus 5400.6 500GB, SATA II NCQ, 8MB cache, 5400ot, PMR, ST9500325AS
    a disk, který je zatím ok:
    WESTERN DIGITAL 2.5" Scorpio Blue 500GB, SATA II, 8MB cache, 5400ot, 12ms, WD5000BEVT

    OdpovědětVymazat
  13. Zdravím vás chci si též pořídit PlayTV a mám jeden dotaz. Umí krabička PlayTV probudit PS3 když má načasované nahrávání? díky za info...

    OdpovědětVymazat
  14. Ano, umí. Samozřejmě, pokud je PS3 ve stand by režimu (červená kontrolka), zdroj musí být samozřejmě aktvní.

    OdpovědětVymazat
  15. původní dotaz ""Zdravím vás chci si též pořídit PlayTV a mám jeden dotaz. Umí krabička PlayTV probudit PS3 když má načasované nahrávání? díky za info...""
    můj dotaz : Nechá se PS3 po skončení nahrávání automaticky Vypnout ?.. Díky za odpověd

    OdpovědětVymazat
  16. Ano, po skončení nahrávání se PS3 opět vypne.

    OdpovědětVymazat