4. 11. 2008

Fallout 3 - recenze

7 komentářů:

  1. Dave,
    myslím, že vývoj postavy se přece jen liší od předešlých Falloutů -charakteristiky již nehrají takovou roli -respektive nepromítají se tolik do fungování postavy. Zvláště percepce -dle popisku autorů mám pocit, že nemá na přesnost střelby nijak zásadní (jestli vůbec jaký!) vliv, navíc jsem si nevšiml, že by zde existovala na ni vázaná iniciativa v souboji; a obratnost -není třeba plácat akční body na přístup do inventáře (je okamžitý -Oblivion??), takže není nijak nutné šponovat DEX již při tvorbě postavy na vysokou úroveň kvůli počtu (jakýchkoli) akcí v boji (já hrál Fallout 2 s DEX 6 a perkem QuickPockets bez problémů: pouze jedna mířená rána a skok do inventáře). Navíc si lze již od 2. levelu zvýšit libovolnou charakteristiku, takže koncepci postavy lze během hry modifikovat mnohem pružněji, což zpříjemní život v případě, že člověk zjistí, že zrovna "takhle" to není to pravé ořechové. Někdy zase na viděnou. Richard

    OdpovědětVymazat
  2. Je to updatované. Například cap na skill je 100 místo 300 a perky jsou rozdělené na levely. Vidím v tom logický vývoj, vylepšení, takže OK, není to identické, ale je to evolvované v jasném směru, asi tak jsem to myslel.

    Nejsem si jistý, jak by měla percepce / vnímání ovlivňovat přesnost střelby. Iniciativa resp. pohyb postav v bitce je celkem jasná, když mám vysokou agilitu, tak stihnu vystřelit dřív, než ostatní. To mi přijde v pohodě.

    Na inventory skutečně nejsou třeba AP, je to vopruz, u mne dobrý.

    Modifikovat SPECIAL jde o deset bodů, což je deset levelů perku. Je to dost těžká daň za ztráty perků, já to použil jen dvakrát. Je to teoretická možnost, který je vykoupena, takže OK myslím.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Dave,

    Já jako fanda Falloutu 1 a 2 (i když né nějak ortodoxní- dohráno 1x) bych celou recenzi podepsal. Pařím a jsem nadšenej!

    Dokonce těch chybek který popisuješ, jsem si ani nějak nevšiml.
    Oblivion jsem nehrál, takže nějaká podobnost mně trápit nemůže.

    Co se týká například toho, že na hrabání v inventáři nejsou potřeba AP - ok, je to nesmyslný, ale asi stejně tak jako to, že taháš po kapsách 10 zbraní a ke každý 1000 nábojů a furt běháš a skáčeš... No v zájmu hratelnosti buďme za tyhle nesmysly rádi.

    Washington! Připomnělo mi to starej Duke Nukem Atomic - prostě super. Jenom škoda, že to místo neznám ze skutečnosti. Taková postapokalyptická Praha, to by bylo teprve žrádlo ;-)

    P.S.: Mám ve zvyku formovat svojí postavu podle toho jakej jsem ve skutečnosti (nevim, jestli tohle bejvá u pravověrných hráčů RPG zvykem). I když to možná komplikuje moje možnosti ve hře, je to potom jakoby víc "interaktivní", nebo jak to popsat...

    OdpovědětVymazat
  4. Čau Perku.
    Taky moc nechápu ty "zástupy" nespokojených, Fallout 3 mi přijde skvělej z mnoha stránek a to jak samostatná hra tak jako pokračování ságy. Mám nahráno již 70 hodin a stále se na hraní těším. Nemyslím si zároveň, že bych byl nějak v pozici "mezi slepými jednookým králem", Fallout 3 mi prostě neuvěřitelně sednul a nehraju skoro nic jiného.

    OdpovědětVymazat
  5. No pre toho kto nehral nejak moc F1 a F2 je to vynikajuca hra, i pre tych co hrali. Ked ale zacneme porovnavat hratelnost oproti F1 a F2, clovek zisti, ze mu chyba dost vlastnosti hratelnosti povodneho falloutu.
    Mne osobne sa zda mapa prilis mala.
    Dalej ta "story" co tam je mi nepride az tak interaktivna, oproti povodnym F. :) velmi rad som na zaciatku si zbehol po Power Armor a behal v nom. Clovek musi sledovat storyline podla toho co je v hre a ma par sidequestov, pricom v normalnom F bolo hromada sidequestov a malo hlavnych. Dalej by som od F3 cakal viac zbrani pricom by som cakal vecsiu silu energy zbrani. :) Dalej mi chybaju vozidla aspon jedno mohli dat i ked je ten svet taky rozbity, bola by to sranda lietat na nejakej Corvete s jadrovim pohom :). Dalej neviem ako s NPC ale nepodarilo sa mi zohnat viac party clenov ako 2(dogmeat + dalsi). Dalej mi chyba povodne spravanie skill + stat.

    Proste F3 nie je uz povodny fallout a nebude Vas to bavit prejst 10 krat a vzdy bude nieco nove, ale i napriek tomu je to hromada zabavy a nejaku chvilku sa nebudete nudit.

    OdpovědětVymazat
  6. Hrál jsem teď asi 10 hodin prvního Fallouta a nutno uznat, že se ty jeho vlastnosti časem zidealizovaly. Hlavní story není nic extra a je celkem krátká, bitky zoufale pomalé a mnohdy zdržující (random bitky hlavně), dialogy nelogicky ukončené, subquesty často o ničem (i když mnohdy vtipně popsané), mapa je sice krásně obrovská, ale zoufale prázdná a nelogicky postavená - a tak dále. Ale jako je to pořád zábava, o tom žádná.

    Nejsem si jistý, jestli Fallout 3 nebude možné hrát 10x a objevovat něco nového. Je fakt, že koncept hry umožní hru "projít jednou" a splnit většinu - ale co se variací questů týče a hlavně - co se týče délky hraní - momentálně mám v F3 nalítáno přibližně tolik, co za oba Fallouty dohromady. To o něčem vypovídá a není to nic negativního.

    Nejvíce nedokonalé jsou dialogy, malý vliv INT například. To je fakt.

    OdpovědětVymazat
  7. Já co si tak vzpomínám na F1 a F2, tak jsem se tam hrozně navztekal při soubojích, (a zejména těch otravných random), kdežto u F3 to je v pohodě. Nevim přesně proč, ale zaplať bohové za to.

    Jak psal anonym, tak auťák mi tam taky chybí, řikal jsem si že když to bylo ve dvojce tak ho tam určitě dají, no bohužel...

    (Jo a "most smrti" ve starým falloutu je stejnak největší prdel... hned jsem tam věděl jak odpovědět :-)

    OdpovědětVymazat