24. 7. 2016

Remember Citadel - System Shock remake


Od jisté doby nemám ve zvyku hýkat nad každým titulem, který se objeví na Kickstarteru. Má to svou logiku - samotné ohlášení titulu není zárukou naprosto ničeho. Přesto je Kickstarter dobrým lakmusovým papírkem toho, v jaké náladě a chuti se nachází herní obecenstvo a vlastně i herní tvůrci. Když jsem minulý rok vyrukoval s plánem oživit povědomí o System Shocku, nečekal jsem, že budu mít takový úspěch ;). Dámy a pánové, remake System Shocku posbíral dost peněz na to, abychom se dožili řádného remaku. I když bych si přál větší cílovou částku, i když to pořád není záruka úspěchu, je to důkaz toho, že System Shock žije!




Musím předeslat, že uvolněnou demoverzi jsem ještě nehrál a to čistě kvůli tomu, že moje PC už neodpovídá žádným standardům. Dualcore 32bit procesor taktovaný 2.67 GHz, 4 GB RAM a pofiderní grafická karta GeForce GTX 260. Stroj, který jsem kupoval kvůli prvnímu Zaklínači (tehdy ještě s kartou GT 8800) mi dobře slouží dodnes, ale na hry to prostě není. Takže jsem jenom zkouknul Youtube záznam a vysypal prachy z prasátka. Tohle musím podpořit!


Nový kabátek hře sluší a přitom působí věrně originálu. Atmosféra je skutečně špičková, dokážu si představit, že u této hry strávím pěkných pár večerů a možná o tom budu vyprávět vnoučatům. Hra se ale dočkala řady změn - standardní ovládání ze série Ultima Underworld je pochopitelně pryč, hrajeme nyní s moderním mouselookem. Tím pádem je veškeré ovládání puzzlů a i inventáře předělané do stylu System Shock 2, s čímž nemám apriori problém.

Zároveň ale vyvstává otázka, jak budou implementované hardwarové doplňky našeho těla a vlastně i samotné hackování v kyberprostoru. Bude hra nabízet volbu obtížností pro jednotlivé elementy hry (pevně doufám, že ano!)? A proč byl úvodní kód 451 napsaný prostě na zdi, když má být v emailu pohozeném na flashce poblíž? To jsou jenom otázky do pranice, na jejichž zodpovězení si budeme muset nějaký ten pátek počkat.

Hra vyjde asi až v roce 2018, do té doby bych rád připomněl svoje reklamy ;).
 

Držím palce! Vážně! A jdu rozjet originál pod Ubuntu!

Žádné komentáře:

Okomentovat