13. 7. 2009

Battlefield 1943

Nejsem zrovna nadšeným hráčem online multiplayerů, nejsem příznivcem druhé světové války a ani her s nimi spojených. Ale mám rád multiplayer s kamarády, takže jsem přičichnul starému dobrému Battlefieldu 1942. Toho jsem hrával nejen s Drokkem (kterej by mi mohl napsat, jak se v tej jů es ej má, parchant). Battlefield 1943 má pak být remakem této hry, respektive tří pacifických map a to jářku za nějaké tři stovky, takže jsem neodolal. Ono stejně pak Drokk neodloží Bad Company, ale co se dá dělat.


Vedl jsem desítky debat o tom, jak žánr FPS nemá na konzolích šanci a v mnohém musím souhlasit - dávat headshoty z otočky o 720° je na gamepadu fyzikálně nemožné. Ovšem na druhou stranu jsou FPS na konzolích těmto neduhům uzpůsobeny, takže jsou hratelnější. Na třetí stranu tady hovoříme o pseudorealistické hře z PC, kde jde o to trefit pixel na sto metrů. Půjde to vůbec hrát?

Kupodivu celkem ano. Ovládání je dobře navrženo, takže jsem do multiplayerového klání celkem rychle vpadnul a hned získával hodnosti. Obsazování vlajek je zde jediným herním režimem, ale ten je dostatečný, protože je zatraceně zábavný a dá se v něm hodiny hledat taktika na jednotlivé mapy (pokud jste n00b, jako já). Trochu mne štve, že někteří hráči mne sejmou pistolí přes půlku mapy, ale tak už to chodí, jsem pokorná ovce na odstřel. Však jim to jednou vrátím!


Důležitým prvkem jsou samozřejmě vozidla, která jsou skvěle zpracována hlavně s přihlédnutím k plně rozbitelnému prostředí, takže spanilá jízda tankem má něco do sebe. Obtížně se ovládají letadla, na ty jsem se raději vykašlal. Sice je možné si je v tutorialu osahat, ale nepochopil jsem, proč je i tutorial závislý na online. To jsem fakt nepochopil.

Psát o remaku hry nemá moc smysl, ale je tady jedna perlička, která mne donutila se o hře alespoň zmínit. A sice, že po dosažení limitu 42.000.000 community kills (celkový počet zabitých všech hráčů dohromady) se odemkne bonusová mapa. Něco jako Noby Noby Boy ;). Za těch pár dnů, co je hra venku, se nastřílelo již 80.000 kills, takže jsem zvědavý, za jak rychle to bude ;).

Grafika hry je pěkná, ostrovy jsou opravdu velké a rozbitelné budovy a stromy dělají ze hry slušnej masakr. Ovšem hra je dost zabugovaná. To, že mne to nepříjemně často vykopávalo ze hry, dávám za vinu přetížení serverů kvůli množství hráčů. Ale to, že se mi hra zasekla několikrát tak, že jsem musel Playstation 3 natvrdo vypnout - to je pěkná sviňárna! Takže čekám na patch a vrhnu se do toho znova!

2 komentáře:

  1. V jednoduchosti je sila. Hru ma hromada lidi proto ji ted hraji i prumerni hrace (ne jako MGS online)takze i blbci jako ja se chytnou. Trofeje, znamky, hodnosti pribyvaji jako pomasle...cloveka to stale motivuje hrat. Ale predevsim to bavi, hra je v celku vyvazena, mapy jsou dobre udelane a moznosti destrukce temer neomezene. A CO ME TESI SNAD NEJVIC, ze pri spusteni hry na me hned NEVYSKOCI asi 5 reklamne-uvodnich obrazovek s producentskou firmou, distributorskou firmu, vsechny mozne i nemozne licence...zkratka...30sekundova slide show ...nez se spusti hra... TOTO UZ SEM NA PS3 dlouho nezazil. P.S.: vykopavani, ci zamrzani sem po cca 30 kolech jeste nezazil

    OdpovědětVymazat
  2. 2Efreeti: Od neděle jsem nehrál, tak věřím tomu, že stabilita je již lepší. To s tím zamrzáním je ale nemilé, kdyby to bylo jen mojí
    60 GB) konzolí. Snad vyjde brzy patch nějakej. Těším se na hru ;).

    OdpovědětVymazat