9. 2. 2010

Battlefield Bad Company 2 - demo

I když nejsem fanda online multiplayerů, Battlefield 1943 mne překvapivě bavil a tak jsem chtěl okoštovat pokračování chválené Špatné Společnosti.

Demo obsahuje pouhou jednu úroveň, která je rozsahem celkem velká, že v ní má smysl používat dopravních prostředků, včetně helikoptér. Cílem prvního týmu je odpálit dvojici cílů, druhý tým v tom brání. Jakmile je jedna dvojice cílů zničena, hra se posune na mapě o pár stovek metrů dál a scénář se opakuje do absolutního vítězství či prohry.

Člověk může mít spoustu výhrad ke hraní FPS na gamepadu, ale nejde okecat to, že Bad Company 2 hrát jdou a jsou docela zábavné. Z hlediska ovládání lze vytknout leda helikoptéry, které se snad ve výchozím nastavení ovládají nakláněním ovladače, což je jeden obrovskej bullshit. Zatím jsem neměl důvod do vrtulníku lézt, ale mých pár pokusů dopadlo pádem mimo herní plochu, což hra okomentovala jako "Epic Fail". Ano, ovládání vrtulníků je epic fail. Jinak jde o standardní sestavu, kde se dobře míří, střílí i kuchá kudlou. Toliko palec nahoru.

Co na mne působí celkem pozitivně, jsou zbraně a jejich fyzika. Nejde o moc komplexní záležitost, ale působí to celkem uvěřitelně, mnohem lépe, než nějaké běžné arcade prvky. Nutnost nadsazovat střelbu ostřelovačkou nebo zpětný ráz silnějších samopalů - je to celkem dobře ilustrováno vedlejšími efekty.

Celkem rozpačitý jsem ale z efektivity zbraní. Sniperkou trefím ledacos, ale když to není headshot, tak to není smrt. To mi trochu kazí radost, neboť pušku M-24 je nutné nabíjet po jednotlivém výstřelu a to není legrace. Podobně tak mi přijde, že běžný pistolový náboj je celkem slabý, běžný voják vydrží asi tak pět přímých zásahů a vůbec - nechci od hry realismus, ale tak o 25% bych navýšil účinnost. Hra je hra, ale ocaď pocaď.

Velice zklamaný jsem byl ale z grafiky. Antialiasing hra nemá a skoro všechno díky tomu vypadá odporně. Modely postav jsou celkem hrubé, textury doskakují, vozidla se od krabiček zubních past liší jen minimálně. Už Battlefield 1943 vypadal celkem otřesně, ale tady nedostatky grafiky šly chvílemi přehlédnout. Bad Company 2 demo vypadá nejenom blbě, ale navíc tyto chyby vysloveně kazí gameplay, což je problém. Situace, kdy vidím vojáka, zaměřím hledí a najednou mi tam doskočí kus kopce - to není v pořádku. Jako není to úplně na zvracení, ale na rok 2010 je to vysloveně výsměch. Proč to nemůže mít grafiku jako .. třeba Resident Evil 5? Ten byl i na PS3 velice pěkně udělaný. Proč si musíme nechat srát na hlavu? Za tohle facana.

Jádro hratelnosti ovšem spočívá ve spoluhráci hráčů, což v kombinaci s dobře udělanou mapou bývá zárukou zábavnosti. Jak to ale u online multiplayerů bývá, člověk narazí převážně na blbce, kteří na nějakou taktiku z vysoka pečou a jdou na vlastní pěst kydlit tanky. Neříkám, že mne to nebavilo, ale smrt spojená s obrazovkou "Your team lost" byla poměrně dost častá. Přesto jsem se hodně bavil. Scénky, kdy jsem z vrtulníku odstřelil převáženého vojáka a následně ustřelil hlavu pilotovi, to mělo prima atmosféru. Ale rozhodl jsem se, že s nějakým dojmem si počkám, až se připojí Drokk a budeme hrát spolu.

Drokk se připojil, server ho dal do druhého týmu, takže se s kamaráda stal soupeř. Přesněji řečeno - z kamaráda se stal kombajn na zkušenosti. Narodím se - hedka. Někde kempím - kudla. Vyjedu s tankem - raketou poháněný granát. Smutně jsem koukal na to záporné skóre, kdy se mi podařilo se zabít na čtyřkolce.

Battlefiled Bad Company 2 se zdá být dle dema zábavnou věcí v multiplayeru, ale jako vždy je kritickým faktorem výběr spoluhráčů. Na začátek bych doporučoval nehrát s Drokkem. Neboli - založí si se mnou někdo lama komando?

1 komentář:

  1. Co mi vadí na grafice jsou zasněžený stromy a způsob koukání skrz ně... Jako když koukáte skrz kus látky... V podstatě to vypadá jako ten pruh uprostřed http://local.wasp.uwa.edu.au/~pbourke/dataformats/bitmaps/colourconfig2.gif což při kempení ve stromu dost vadí...

    Ale jinak perfect hra... Mulťák roku

    OdpovědětVymazat