9. 2. 2010

Aliens vs Predator - multiplayer demo

Přiznám se, že mám v těch Aliens vs Predator hrách celkem maglajz. Nemůžou to nějak číslovat? No - zkrátka a dobře - mám teď na mysli nedávno vydané demo obsahující pouze deathmatch multiplayer. Vydavatel je SEGA, autoři Rebellion.

Miluju původní Aliens vs Predator a i dvojka mi přišla celkem dobrá. Leč hlavní přednosti hry, jako je atmosféra, obtížnost a leveldesign, jsou nejvíce znát u jedničky. V současnosti vydávané demo však obsahuje pouze multiplayer, který mi i předchozích dílů rozhodně neučaroval. Bral jsem to tedy jen z nudy.

Docela mne překvapilo, že vytvoření hry trvá skoro déle, než samotné hraní. Možná nejsem na online multiplayery zvyklý, konec konců vařím dokola jen ZDaemon, ale čekat deset minut na založení hry je prostě na pytel. Ale budiž, jsou přetížené servery a je to demo, tak jsem to překousl.

Díky neúnosné délce čekání jsem nakonec sehrál jenom tři hry. Pokaždé jsem si vyzkoušel jinou ze tří postav a tak jsem si okoštoval základy. Nebylo to nejhorší musím říct. Hraní za mého oblíbeného vetřelce má slušnou dynamiku, ale vadilo mi automatické lepení ke zdem, stejně jako poměrně málo výdrže na běh. Voják má dobře udělané zbraně a vydrží tak akorát. Predátor má pěkné hračky a režimy filtrování obrazu hře dodávají pěknou atmosféru. Hrálo se mi za něj ale trochu obtížně.

Graficky je hra celkem přijatelná, zvuky rovněž. Takto z povrchního pohledu to vypadá na průměrnou hru - neplést se špatnou. Prostě si umím představit, že to někoho na nějakou dobu chytne.

Důvod, proč o této zapoměníhodné demoverzi píšu je ale jiný. Asi víte, že nesnáším kino, respektive návštěvníky kina. A co čert nechtěl, tak hraní online s pubertálníma frackama se zapnutým headsetem mi kino začalo nebezpečně připomínat. Samozřejmě jsem je mohl okřiknout, ale tu reakci bych nerad zažil. Takže jen přepis online komunikace mezi dvěma hráči, co NEUSTÁLE jektali pantem. Behěm všech tří her pořád mektali, během hraní, během smrti, prostě POŘÁD. Tohle je krátký přibližný úryvek, který mi utkvěl v paměti.

Ty vole, hustý, dobrý ne? Čau, jak se máš?
Čau, no dobrý, konečně hrajem.
Hele, jak se to hraje?
Normálně, chodíš, střílíš, klasika
Aha. A já mám Predátora.
Ty vole, ten má dobrý hračky, zkus zmáčkout šipku nahoru a pak trojúhelník.
Tý brďo! Dobrý. Hele, tady někdo je.
Tak ho sejmi.
(Shodou okolností jsem to byl já v roli vetřelce a využil jsem funkce "grab", což je instantní smrt).
Ty vole! Sem si ani neškrt, ten Predátor vydrží hovno jako.
Nene, vydrží nejvíc.
Ty vole! Teď mně dostal vetřelec ňákej.
No tak to tě asi chytl.
Na to seru.
Neser.
...
Co dělá tvoje ségra?
Nevím, jak to mám asi vědět?
Já jen tak.
Lol, dostal jsem někoho. (Ano, jsou jedinci, kteří vyjadřují radost, veselí a smích v reálném životě pomocí vyslovení "lol")
Lol, dobrý.
Viděl si včera Jak jsem poznal vaši matku?
Ty vole neviděl! Co se tam stalo?
No ty vole, to se posereš. Normálně jako, Bárny jako, jo?
Bárny je hustej ty vole!
No jasně! Bárny je nejhustší!
Ještě Robin je hustá!
No jasně! Robin je nejhustší!
Ty vole někdo mně dostal, tos byl ty?
Jo, lol.
No a co ten Bárny jako?
No jako - von jako prostě že se vyspí s tou holkou jako.
S jakou holkou? Robin?
Ne s Robin, s tou druhou.
Hele, já viděl jenom dva díly, tak nevím, jakou holku myslíš.
Kurva, dostal mně někdo.
Ty vole mně taky někdo.
Ty vole to je v prdeli, jak se to ovládá?
Se podívej do menu, asi to tam bude.
Proč ses ptal na moji ségru?
No jen tak, jako co dělá?
Lol, je tady a slyší tě.
No ty vole, ty seš čurák! Řekni jí, že je píča!
____________________________________

Je mi jasné, že během hry mám možnost si vypnout jejich kecy, to vím. Ale pointa leží jinde, což je asi zřejmé. Nepřijde mi prostě v pořádku hrát online nějakou hru a obtěžovat lidi nesouvislejma kecama, který nikoho nezajímají, ba navíc ani neobohacují samotnou hru o komentáře hraní jako takového. Na druhou stranu - je to docela zážitek, byť nevyžádaný. Ještě horší jsou lidi, co během hraní mají puštěnou naplno televizi a nedochází jim, že mne fakt nezajímá talibanskej rap.

Suma sumárum - vysvětlete mi někdo, proč bylo zrušeno Aliens RPG, byť od Obsidianu? I když to podle ukázek připomíná Mass Effect, tak bych si to dal stokrát raději, než blížící se Aliens vs Predator, neschopný překročit vlastní stín.

3 komentáře:

  1. no to by me asi mr*lo. zacinam si vazit ze v tom co hraju se ventrilo v raidu pouziva pouze na nutnou komunikaci - a tam je to prinosne. Mimo raid at si tam keca kdo chce co chce - na kanalu k tomu urcenemu. Ale jakmile prijde akce, vsichni pochopi cemu se ve vojenske hantyrce rika radio silence ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Takže to bylo slovně nebo textově?

    Každopádně takhle na papíře brilantní:D. IMHO ROFLMAO, pobavil sem se, hlavně závěr je vyseknutý precizně:D.

    OdpovědětVymazat
  3. sakra taky rikam 'lol' normalne a kolegy v praci jsem naucil 'wtf' :D

    jsem postizenej

    OdpovědětVymazat