21. 1. 2012

Asura's Wrath - demo


Jedna z věcí, kterou mám skutečně rád, jsou japonské megalomanské scény. Říkám tomu obecně "Akira efekt". Asura's Wrath je hra, která má opravdu vysoký koeficient Akira efektu. Zdráhal bych se přitom říct, jestli je hra dobrá nebo špatná, jestli mne bavila nebo nebavila, či bych si ji představoval jinak, onak, za mák. Těžko říct.



Při pokusu o opis bych se dostal k tomu, že základní herní mechanismy se mění dle konkrétní pasáže hry, čili občas hrajeme on rails střílečku ála Sin and Punishment, chvíli hrajeme mlátičku ála Devil May Cry a chvíli hrajeme button mashing, což je zaobaleno do série quick time eventů. Takový hodně, ale opravdu hodně akční Heavy Rain.

Jediné, co mi na hře přijde vysloveně lákavé, je ona megalomanie. Scéna, ve které záporná postava o velikosti planety zamáčkne palcem našeho hrdinu na povrchu země, je působivá. A to, jak se poprali autoři hry s tunou animací, které ilustrují průběh zdánlivě prohrané bitvy - to je také působivé. A meč, který svou délkou dosáhne ze Země až na Měsíc je splněním snad všech vlhkých snů fanoušků Final Fantasy. Obludně přehnané scenerie disponují nábojem, který mi přijde lákavý.


Jedna věc v tom ale nehraje. Herní mechanismy totiž nereflektují zas tak moc dění na obrazovce, ale v zásadě jen modifikují dosažené score. To mi přijde, jako velká škoda. I když v quick time eventu neuspějete, stejně se stane to samé. Hra se tak stává spíše anime filmem, při kterém drtíte tlačítka. Dívat bych se na to chtěl, ale obtěžovat se frenetickým mačkáním prakticky bez odezvy asi již ne.

Na grafice poháněné Unreal enginem je dobře vidět, jak lze zamaskovat rychlou kamerou a střihem prakticky všechno, co se zamaskovat dá. To ale není výtka, spíše naopak, je to celkem chytrá práce. U jiných her se často člověk pozastaví nad problémem, když údajně obrovská scéna jsou ve skutečnosti tři naklonované entity s omezeným výhledem do dálky. Asura's Wrath prostě střídá pohled do vesmíru a pak detail na hlavního hrdinu a tak dává pocit opravdu nezřízeného rozměru. Pohyb je drasticky omezen, vlastně je to takový trochu komplikovanější Dragon's Lair. Je to celkem zábava se na to dívat.


Postavil bych se k tomu asi tak, že uvidím-li někde Asura's Wrath za stokorunu, dám tomu šanci, jako anime filmu. Jinak asi nemám zájem.

Žádné komentáře:

Okomentovat