5. 6. 2011

Infamous 2 - demo

Je zvláštní, že se Infamous nezapsalo mezi zlaté franchisy SONY. První díl podle mne nebyla zlá hra a v některých směrech by mohla posloužit dokonce jako vzor "jak na to". Oznámení druhého dílu jsem čekal čistě z principu a také jsem čekal, že dotáhnou koncept k dokonalosti. Soudě dle dema k druhému dílu se mi očekávání částečně vyplnilo, ale zároveň mne překvapilo, kolik zásadních věcí zde zůstalo naprosto stejných.



Infamous 2 je zcela jistě hrou, která byla zamýšlena, jako prezentace platformy Playstation 3. Vzdáleně připomínající mix GTA4 a Assassin's Creed, přináší dynamickou akci v ulicích fiktivního města, podpořeno komixovým příběhem a reáliemi. Skutečně mi nevadí absurdita a nadsazenost akce, chování postav a celého okolí. Máme k dispozici elektrický meč (ne nepodobný tomu z No More Heroes), několik variant elektrických útoků, omezené létání a vysoce nadprůměrné pohybové schopnosti. Jelikož je město velice dobře členité a voda je náš přirozený nepřítel, může začít řádění v sandboxu, jak máme rádi.

Bohužel, už první díl nás vyvedl z omylu, že takto Infamous není koncipovaný. Celé město je sice moc pěknou kulisou, ale v zásadě nefunkční. Hlavní prvek je zde přesouvání pověsti z dobráka na špatňáka (a zpět na dobráka), což je docíleno náhodně se objevujícími se misemi. Díky těmto hojně se vyskytujícícm okamžikům můžeme velice rychle a snadno změnit naši pověst z minuty na minutu, čili to poněkud postrádá smysl a vliv na hru je tak zanedbatelný. V prvním díle to byla novinka, zajímavé koření hry. V druhém díle bych čekal vylepšení, přepracování. Tohle je trochu škoda.

Samotný pohyb po městě a akce je ale skvělá. Hlavní hrdina Cole je úžasně rozanimovaný a plynulost přechodů jeho pohybů, ladné skoky a ručkování po stěnách - vypadá to skvěle. Na rozdíl od Assassin's Creed jsou tady záchytné body od sebe různě vzdálené, takže takovýto animační systém je dynamičtější. Stejně tak při hraní nemám pocit, že držím šipku dopředu a vše se děje samo - ne na každou zeď lze vyšplhat jen tak. Obvykle je nutné pohyb plánovat a to jde pak díky skvělému ovládání snadno, intuitivně. Stejně tak to platí pro střelbu a bitky - i když kamera sem tam zlobí, nějak se mi podařilo v jakékoliv vřavě plné výbuchů (i běžní vojáci po vás pálí zblízka bazukou) udržet si přehled a nadvládu. Ano, Cole je opravdu silný.

Možná, že až moc. V rámci jedné mise se setkáme s "něco jako bossem", který je vskutku klasický (pamatujete na King Dodongo? Tak v podstatě jde o identického bosse), ale chvilku mi trvalo, než jsem ho zabil - no dvakrát jsem u toho zařval. Při třetím pokusu jsem se ale zkusil postavit čelně a napálit do něj vše, čím Cole disponuje. Doslova za tři vteřiny bylo hotovo. A tak se pomalu zvrhly všechny bitky, včetně těch náhodných na ulicích. Naklusat, vypálit všechno přibližným směrem - a pánbůh si to přebere. Poškozenou reputaci (pár civilistů u toho zařve) si spravíme za rohem během minuty. Chválím, že nepřátelé konečně nemají tak absurdní mušku a netrefí nás na dohled devíti výstřely z desíti. Ale mohli by mít nějakou šanci, takhle jde o chodící žertéře. Možná je hra určena slabším hráčům, ono mezi náma je to docela sranda i tak.

Město je sice polofunkční, ale jako kulisa působí naprosto skvěle. Líbí se mi práce s barevnou paletou. Množství architektury je uspokojující a změny nasvícení den-noc nejsou jen kosmetické. Fyzika celkem funguje a mnohé domy lze poškozovat - ničit jim balkóny například a tám efektivně zabíjet vojáky na i pod padajícím betonem. Pohled do dálek je překvapivě velký a logika uspořádání města tak vytváří zajímavou atmosféru. Díky tramvajovému vedení lze velice rychle cestovat a prohlédnout si tak celé město bez zdlouhavého pěšího cestování - vozidla brát poád nelze. Naštěstí je Cole opravdu rychlý a tím se to kompenzuje. Suma sumárum - ve městě se nic moc neděje, ale vypadá to fakt dobře.

Infamous 2 se snad krom grafického stylu od prvního dílu moc neřeší. Ovládání bylo dotaženo k dokonalosti, stejně jako animace hlavního hrdiny a město je zajímavé. Ale pořád tak nějak běhám z bodu A do bodu B, bez pocitu soudržnosti. Možná k tomu chybí příběh, v demu je jenom náznak. Ale spíš bych řekl, že týmu Sucker Punch chybí špetka "něčeho navíc", aby dělalo víc, než "jen" řemeslně zvládnuté hry. Čili Infamous 2 se mi líbí, asi jako jednička, čili si ho nejspíš nekoupím, ale možná někdy půjčím od kamaráda. Líbí se mi, ale zkrátka ne dost.

P.S.: Pohled na recenzi Gamespotu mi potvrdil moje dojmy a nefunkčním systému morálky a celkové nevyváženosti. Takže v tom nejsem sám? ;)

2 komentáře:

  1. "Díky tramvajovému vedení lze velice rychle cestovat a prohlédnout si tak celé město bez zdlouhavého pěšího cestování - vozidla brát poád nelze."

    tlustej, vyzratej blbecku a sony hater, proc asi Cole "neumi" plavat, pouzivat auta a kvery.

    OdpovědětVymazat
  2. Gamespot review 7.5/10 - User review 8.9. Tolik k objektivnosti recenze na Gamespotu...

    OdpovědětVymazat