16. 6. 2011

Dark Void Zero


Nintendo 3DS se nedávno KONEČNĚ dočkalo veledůležitého updatu, který měl být k dispozici již v den vydání konzole. No stalo se tak po více než dvou měsících, takže konečně se zpožděním můžeme konzoli označit za hotovou. Update s sebou přináší online služby, což znamená nejen novinky pro 3DS (Virtual Console, videa, dema), ale také celou nabídku DSiWare. Jelikož jsem nikdy DSi neměl, docela jsem se těšil na těch pár vybraných kusů her. Jedna z nich je Dark Void Zero, o kterém jsem četl spoustu dobrých věcí. Přestože Nintendo tápe v cenové politice svých online produktů (ceny oscilují od jakž takž přijatelných po absurdně předražené - pojem "zdarma" navíc prakticky nezná), tak zrovna za tuto hru dát nějaké 4 EUR mi přijde, jako dobrá investice.



Dark Void Zero vznikla původně jako parodie, aprílový žert, na hru Dark Void pro velké konzole. Od této hry jsem hrál jen demo a nebudu se vyjadřovat obšírněji, na to je můj čas drahý. Ale z této Zero legrace se vyvinula kompletní hra a Capcom se ji tak rozhodl przentovat, jako zapomenutý, nedodělaný produkt osmdesátých let. Také proto hra pokaždé začíná tím, že musíme fouknout do NES cartridge.

Ve skutečnosti hra není poplatná retrovlně, která využívá rádoby osmibitové grafiky pro jinak "normální" současnou hru. Dark Void Zero je opravdou hrou, jakoby z osmdesátých let. Podobá se tak nejnovějším Megamanům, žánrově ale inklinuje spíše k Metroidu. Sice je její obtížnost relativně nízká, ale pořád jde o tu krásnou netolerantní hratelnost. Tady máš tři životy, zdravíčko na pět zásahů, neomezenou munici a snaž se.


Hra se ovládá pouhými dvěma tlačítky plus D-pad. Můžeme střílet všemi směry, létat jetpackem a i z něj pálit kam se nám zlíbí. Jde o vzorovou ukázku kvalitního a přesného ovládání. S sebou nosíme vždy jen právě jednu zbraň a i jetpack není automaticky přítomný v naší výbavě, musíme si ho najít. V jednoduchosti je krása. Hra tak vděčí své hratelnosti zejména kvůli leveldesignu. Celkem velký level je rozdělen na několik částí, kde se skrývají klíče. Do každé sekce se musíme prostřílet a jelikož zbraně sbíráme automaticky a jelikož můžeme o jetpack přijít, jsme hrou nenásilně nuceni soustředit se na řešení.

I když obtížnost není bůhvíjak vysoká, trvalo mi dobrou hodinu, než jsem dokončil první level i s bossem. Ke konci už můj styl hry připomínal speedrun a chcípal jsem jen u bosse. Ten není těžký, ale díky nepříliš vysoké manévrovatelnosti našeho hrdiny v letu jsem se musel opravdu hodně soustředit.


Dark Void Zero doporučuji, jako první hru, kterou na DSiWare zakoupit. Podle všeho půjde i o poslední hru. Snad bude 3DS nabídka lepší. Také je přitroublé, že se 3DS přepne do DSi režimu a nefunguje tak multitasking, ale to by to nebylo Nintendo, aby dělalo něco komplexně, že. Tak jako tak, za nějaké 4 EUR je tohle zábavy habaděj a rozhodně neurazí. Navíc existuje i pro iPhone a Steam. 7/10

3 komentáře:

  1. OT - napíšeš také něco o Zaklínači 2? Docela mě zaráží že ses ani nezmínil o snad nejlepším RPG několika posledních let :-).
    Přitom o dost slabší (ikdyž kvalitní) Dragon Age 1 si od tebe kdysi vysloužilo neuvěřitelnou chválu a článek co mě přesvědčil si tu hru koupit!

    OdpovědětVymazat
  2. Kup si to. Já na to ještě neměl čas. Na prvního Zaklínače jsem si bral dovolenou. Oproti DAO je to trochu odlišný žánr a i když nutno uznat, že mnohé Zaklínač 2 překonává, tak za "o dost slabší" bych DAO neoznačil.

    OdpovědětVymazat
  3. Já si to koupil na gogu v den vydání. A CE už se mi na poličce vyhřejvá taky :-). Ale chtěl jsem si tu hezky počíst, předpokládal jsem že tu bude pořádný článek a pořád nic, tak jsem se musel zeptat :-). Jinak jsem si právě 17týho bral taky na týden dovolenou. A těch 5 dní jsem prakticky nic jinýho než hraní Zaklínače 2 neprovozoval :-).

    DAO byla dobrá hra, ale Zaklínač mi po stránce příběhu, questů a designu celkově (nemluvě o grafice) přijde ještě o hoodně dál tedy.
    A hlavně nemá žádnou sekci typu Deep Roads, brrrrrrr.

    OdpovědětVymazat