4. 3. 2013

Hra měsíce: R-Type


Marná sláva, polní tráva. R-Type se stal na dlouhou dobu hitem, přestože nebyl ani první ve svém oboru, ani nevypadal zdaleka nejlépe, ani nebyl nijak zvlášť originální. Jediná jeho vlastnost, která ho vystřeluje vysoko nad průměr, je hratelnost. Jakoby to bylo málo. R-Type zkrátka disponuje tím, co je pro tento žánr potřebné. Má akurátní rychlost, přesné ovládání, akurátní nepřátele, akurátní bossy. Dá se namemorizovat s patřičnou dávkou trpělivosti, umí frustrovat i motivovat. Hra, o které se nebojím říci, že je skutečně "al dente".



Já mám velice rád tyto klasické střílečky, ale to neznamená, že jsem v nich nějaký přeborník - naopak! Jen naprostý zlomek jsem dotáhl do vítězného konce a to některé dokonce jen za zbabělé pomocí traineru (jmenovitě SWIV a Banshee). R-Type se ale stal výchozí hrou při testování Game Boye a mohu se pochlubit tím, že jsem ji dohrál i na nejvyšší možnou obtížnost. A to jenom proto, že mne prostě baví uhýbat před nepřáteli, učit se jejich vlny a rychlou likvidaci. Nu, a jelikož máme měsíc s R-Type, je čas nastartovat MAME!

A jak vzpomínáte na R-Type vy?

10 komentářů:

  1. R-Type jsem měl na Didaktiku M, hrával jsem to na černobílé TV. Vzpomínám na něj tak, že jsem nikdy neprošel za prvního bosse, dodnes za to 100% viním pro tento typ hry ne zrovna vhodné ovládání kempston joystickem. Jistě to nebyl nedostatek mého skillu ;).

    OdpovědětVymazat
  2. Tiez sa pripajam s Didaktikom M na ciernobielej TV. A tie spomienky sa radia k najsilnejsim, ake na nejaku hru mam (spolu s FF7). Memorovanie utocnych vln, level s minami, prvy boss, ktory bol OBROVSKY (a bol zaroven PRVY), variabilita zbranoveho doplnku - aky to zazitok na 8-bite.

    Dodnes ma fascinuje, ze ziadna shmup nedokazala prekonat prave R-Type. Ani Tyrian, Raptor, Other Worlds (volalo sa to tak???). R-Type by som rad videl na 3DS, to by bola podla mna optimalna hra. Ale nativnu verziu, nie z GB, DS alebo podobne :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ja som to drtil na didaktiku gama a farebnom televizore:-) raz sa mi s kamosom podarilo porazit uvodneho bossa, ale to sa mi podarilo iba niekolko krat... uff asi to stiahnem na xbox a vyskusam to pokorit...

    OdpovědětVymazat
  4. Taky didaktik-M. Dávali jsme s kamarádem s obtížemi prvního bosse, horkotěžko se dostali cca do půlky dalšího levelu a tím to obvykle skončilo a vrátili jsme se k LaserSquadu a HeroQuestu :-)

    OdpovědětVymazat
  5. w359: Tubular worlds
    jinak se připojuji Gama a čbTV Laura

    OdpovědětVymazat
  6. R-Type som zazil az na Amige, ale podobne ako v Agony alebo Xenon 2 som neprezil ani po prveho bossa. Proste na to nemam reflexy :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jedna z prvních her co jsem na ZX Spectrum s bráchem měl. Kamoš, co hry nikdy nehrál se k nám velmi rád chodil dívat jak tu hru hrajeme. Vydržel koukat hodiny a stále ho to bavilo :o) Smrt ve třetím levelu nesl velmi težce. A když nám rodiče zakázali barevnou TV v obyváku, tak jsme zbalili ZX, šli ke kámošovi a pařili u něj :o)
    Na ZX ta hra byla geniálně udělaná. Grafika byla naprosto úžasná a jak se to hýbalo. Brácha jako programátor uctíval toho borce co ten kód napsal.

    OdpovědětVymazat
  8. Jo, dalsi Didaktik M do rady. Ja se teda dostal az 8cky, ktera byla bohuzel v me kopii shodna se 7kou a nejak zabugovana.

    Ale nad jednou veci porad premyslim - je to tak, ze po smrti byl vicemene konec hry, protoze bez powerupu uz pak nekde v pulce zacinat vicemene neslo. Je to tak?

    OdpovědětVymazat
  9. No jasně. Neni život, není láska :o) Stejně jako u DayZ, umřeš, musíš od začátku.

    OdpovědětVymazat
  10. Wow. Rozchodil som to podľa Daveovho návodu pod WinUAE, a... s gamepadom končím v prvej tretine prvého levelu :-) To bude chcieť veľa cviku.

    OdpovědětVymazat