17. 5. 2012

VVVVVV 3DS



VVVVVV je skvělá hra, o tom nemůže být sporu. Její vydání pro 3DS jsem přijal s povděkem, protože jde o ideální hru pro handheld. Přestože jsem již hru koupil a dohrál na PC (avšak neměl jsem nervy na sbírání všech dvaceti penízků), koupil jsem si ji znova. Její cena je poněkud vyšší - přibližně $9 (7.20 EUR) proti původním pěti. Ale i tak si nemohu stěžovat. Hra se hraje krásně a hlavně obsahuje překvapivě mnoho bonusů, které zvyšují trvanlivost titulu za hranici této ceny. Na druhou stranu - některé prvky jsem tak nějak automaticky očekával, ale neobjevily se.



V prvé řadě si musíme uvědomit, že se jedná o port hry, takže nedošlo k žádnému rozšíření titulu. 3D efekt zde prakticky neexistuje, není ani využitý k žádným extra puzzlům nebo tak něco. To bych třeba ještě i pochopil. Co mne mrzí, že do hry nebyl vložený žádný element pro 3DS typický, který by přímo neovlivňoval hratelnost. Například nějaké využití mincí, pár výzev pro více hráčů, editor levelů (+ QR kódy, jako má Pullblox), ovládání pomocí naklánění konzole nebo třeba nějaké využít kamerek pro AR vtípky. Z nějakého důvodu mne napadlo, že by každá hra měla z principu podporovat vlastnosti dané platformy, přestože v případě portu jen nějak okrajově, ve formě minihry nebo nějaké bonusového režimu. To je celkem škoda.

Na druhou stranu hra obsahuje krom základního dobrodružství také výběr osmnácti úrovní, které vytvářejí sekundární úroveň hratelnosti. Pokud základní VVVVVV dorazíte do tří hodin maximálně, každé z těchto dobrodružství vám zabere v průměru nejméně hodinu. Trik je ve slovíčku "průměrně". Totiž pár lehkých úrovní jsem dorazil skoro hned během dvaceti minut - sloužily jen k prezentaci nějakého zajímavého nápadu nebo kousku příběhu. Avšak většina bonusových úrovní je krutoobtížná, že se mi je nepodařilo hrát déle, než deset minut, kdy jsem vzteky házel konzolí do kouta. Mám rád těžké hry, ale musí být hratelné - v tomto případě je dobrá polovina vybraných úrovní naprosto mimo.

Samozřejmě, že na PC si díky editoru poskládáte co budete chtít a zahrajete si nekonečné množství úrovní - no v tomto případě hraje roli jejich výběr. A ten je v 3DS verzi univerzálně dobrý - od kochacích a vtipných po brutálně těžké. Samotný fakt, že jsou tyto úrovně propagované na stránkách autora značí, že si za tímto výběrem stojí. Jenom je potřeba dát si pozor, protože například úroveň 333333 je značená jako lehká mi přijde nehratelná - a naopak děsivě znějící "Pyramid of Doom" je celkem lehká (i když nejsem zdaleka na konci).

Dalším bonusem je pak série časovek, obrácený režim, jukebox a také možnost si hru zpomalit až na 40% původní rychlosti. Největší vychytávka je ale bezesporu nesmrtelnost, díky které můžeme zkoumat jinak neprobádatelné místnosti (tento režim funguje i v bonusových úrovních, jinak bych je nemohl vůbec zkoumat!). Jedině tak lze pochopit režim "no death", kde musíme celou hru projet bez jediné smrti. Šílenost. I když možná je to motivace pro výrobu nějakého robota, který bude mačkat tlačítka na konzoli...

Tak jako tak chci říci, že VVVVVV pro 3DS je dobrá investice a to zejména v případě, že nemáte PC verzi (a máte shodou okolností 3DS). Je to nejen velice originální hra, ale také vysoce hratelná a (pořád) umí vyrazit dech. Za mne dobrý!

P.S.: Když jsem hru dohrál do prvního konce, měl jsem na kontě 980 smrtí, přičemž rekord v jediné místnosti jsem měl 96 smrtí. Super hra!

P.S.: Jedině díky nesmrtelnosti jsem mohl sebrat všech 20 penízků  v základní hře a vidět tak druhý konec hry. Super! Dám si to znova od začátku (ale bez nesmrtelnosti samozřejmě)!

1 komentář:

  1. Super hra! Nejdřív semi 7 liber zdálo hodně, ale když jsem zjistil, kolik je tam přidaného obsahu, tak se mi cena zdá velmi adekvátní. Pro mě jedna z nejelpších her na 3DS vůbec. Jo a k tomu NoDeath modu:
    http://www.youtube.com/watch?v=sG54P89-qcU

    Nechápu, ale je to borec

    OdpovědětVymazat