27. 3. 2014

Oculusbook Rift

Se takhle jednou Mark Zuckenberg ráno probudí a co neudělá? Koupí Oculus Rift za dvě miliardy dolarů. Proč ne, je protestant. Každopádně spousta lidí, která podpořila myšlenku hraní ve virtuální realitě, se najednou naježila. Že Facebook není herní společnost, že vzniknou nové VR reklamy, že to ten židák (není náhodou protestant?) celé prostě podělá. Nechápu ten povyk. Denně kupuje spousta velkých firem nějaké malé firmy (třeba tuhle si Putin koupil Krym a to nešlo ani o Kickstarter), ať už protože v nich vidí nějaký zisk. No, a protože je tohle téma zrovna dost živé, řekl jsem si, že na to taky něco trhnu a napíšu článek o něčem, co je mi v podstatě putna. Protože takhle se to dnes dělá, ne?



Myšlenka virtuální reality je úžasná a líbí se mi, nelíbí se mi ale technologie, jakou se Oculus Rift vydal a tak jsem onen Kickstarter nepodpořil. Samozřejmě chápu, že od dob VFX-1 nebo i-Glasses uplynulo dost vody na to, abych byl obklopený full HD obrazem ve všech směrech pohledu. Avšak představa hráče, jak sedí izolovaný od reality někde v papírové krabici na ulici, bez možnosti se bavit s kamarády z očí do očí při hře, nevidět jejich emoce ve tváři - to je mi prostě nesympatické. To už bych se spíš zamýšlel nad pořádnou augmented reality (a na serveru Gameta.cz se brzy objeví záznam několika AR myšlenek, mimochodem).

Myšlenka Facebooku je úžasná a líbí se mi, že prostá lidská závislost po sociálním kontaktu, exhibcionismus a touha být součástí něčeho většího, je tak parádně monetizovaná a prošpikovaná sklízením mrkví, gamblingem a stalkingem. Jelikož ale mám volbu Facebook prostě nepoužívat, nepotřebuji hledat důvod, proč ho nepodporuji. Prostě mi je šumák. Chápu, proč ho lidé milují, i proč ho nenávidí, ale tohle jde prostě mimo mne.

Realisticky vzato - John Carmack pracuje pro Facebook a Oculus Rift patří Facebooku. Z toho by teoreticky mohlo něco vzejít, přestože Carmackova práce mne posledních deset let spíše nudí, ale celkem rozumím tomu, že některé lidi to naplní i nadějí.

Na druhou stranu - touha monetizovat co největší stádo oveček za každou cenu, agresivní expanze do nových končin za účelem násobit počet chechtáků - tahle choroba mne spíše děsí a celkem rozumím tomu, proč lidi zvedlo ze židle, že Oculus byl koupen právě Facebookem.

Jak říkám - zbytečné téma, zbytečný článek, zbytečný Oculus, zbytečný Facebook.

P.S.: Na Gamasutře to hezky shrnují z obou stran.

5 komentářů:

  1. Nesouhlas...i když ve většině článků ano, tady ne. Hraju často single a vnímám toto jako posun směrem od tv a přeci do hry. Sním o tom už xx let a konečně to částečně splnilo Nintendo se svým 3DS a také hraní na 3d monitoru...pokud hraju s kámošema, také volím jiný typ her, ne?

    OdpovědětVymazat
  2. problém není Oculus, problém je, že ho koupil FB.. a tím pádem "touha monetizovat co největší stádo oveček za každou cenu, agresivní expanze do nových končin za účelem násobit počet chechtáků "

    myslím, že autor myslel spíš tohle ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Mě už se nelíbí jen to, že to koupil facebook. Kdyby to koupil např.: Dove, nebo olomoucké syrečky bylo by mi to jedno. Od doby, co se rozšířily chytré telefony nedělají spolužačky a spolužáci nic jiného, než že čumí každý do té své cihly. Představa, že na sobě budou mít krabici, točit se dokola a mluvit na nikoho mě docela děsí...

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat