7. 8. 2013

Animal Crossing potřetí, ale ne naposledy

Po téměř stovce nahraných hodin jsem si řekl, že je čas hru odložit. Ne navždy, ale nějak je potřeba tuto kapitolu uzavřít. Jedna z hlavních motivací byla ta, že tuto hru v mém okolí hrají i ostatní. Jenže po měsíci intenzivního hraní začalo více a více lidí narážet na určité limity, takže další hraní už pomalu ztrácí smysl. Všechny stavby jsou vybudovány, dům je vylepšený na maximální možnou úroveň, obyvatelé města jsou spokojení a tak vlastně zbývají jen sezónní události. Já sám na nějaký dům a spokojené obyvatele kašlu, takže mi zůstalo jen velice málo k zábavě.




Jedna z věcí, kterou u mne Animal Crossing zabodoval, je fakt toho, že zde nejde najít jedinou ideální cestu k výdělku peněz. Lze optimalizovat výrobní procesy, ale pokud chce hráč vydělat peníze, musí prostě makat. Dle mého názoru je nejjednodušší dojet na ostrov a lovit drahé brouky, přičemž ty levné cíleně odhánět. Za nějakou půlhodinku čistého času je možné vydělat přibližně 300.000 peněz, přičemž teoretické maximum může být řekl bych dvojnásobné (kdybych se soustředil jen na lov žraloků a těch vůbec nejdražších brouků). Ale nedovedu odhadnout, jak dlouho by to trvalo - to je lepší se na ostrov raději dvakrát vrátit a za hodinku a půl máte klidně přes milion. Zní to lákavě? Je v tom samozřejmě háček. Abyste totiž docílili nejvyššího výskytu drahých brouků, musíte chodit lovit hlavně v noci. A zkuste si nařídit budíka na půlnoc, abyste pak další hodinu lovili velice háklivý hmyz. To vás přestane bavit hodně rychle.

Další cestou je pěstování perfektních ovocnanů, kteří po troše péče rodí opravdu mnoho plodů. Za týden nebo dva bezproblémů naspoříte blbou bednu ovoce, kterou stačí zajet prodat ke kamarádovi, který ve svém městě dané ovoce nemá. Jednou otočkou jde vydělat zhruba půl milionu. Opět to vypadá na rychlý prachy, leč celý ten proces sázení a sklízení plus nutnost někoho sehnat online v rozumnou hodinu - je to také trochu té práce, kterou nebudete dělat denně. Pravdou je, že pro nárazovou potřebu peněz je to asi nejrychlejší způsob výdělku, s patřičnou přípravou.

A nezapomínejme na burzu tuřínů. Minulou neděli jsem nakoupil kus za 91 peněz, celkem mám doma v lednici tuříny za půl milionu. Pondělní cena začínala na 126, dnes odpoledne je cena velice nízko, 48. A asi bude klesat. Když teď prodám, prodělám polovinu. Takže obtěžuji kamarády přes všechna možná fóra, aby mi otevřeli branku města, pokud mají cenu alespoň trochu nad stovku. Do soboty mám čas a třeba se vyskytne někdo, do bude nakupovat za pětistovku, ale jisté to není. Stejně jako v reálném životě, investice tímto způsobem je riskantní.

Vše se to ale schyluje k jedinému závěru. Dokud je za co utrácet, dokud je motivace něco ze hry dostat, tak je motivace k vydělávání dostatečná. S mým domečkem jsem spokojený, s mým městečkem také, takže vlastně peníze nepotřebuji. Občas zajdu do muzea doplnit sbírku brouků, ryb nebo kostí (na umění mám smůlu, pořád kupuji falzifikáty), rád si pročítám záznamy k jednotlivým exponátům (popisy zvířeny jsou totiž reálné). Avšak v globálním smyslu bude hra mne samotného překvapovat už jen minimálně, vlastně jen ony sezónní události.

I tak ale musím uznat, že některé věci mne prostě dostaly do kolen. Třeba zpívající pejsek v discoklubu, který hraje na přání cokoliv si mu řeknete (rozvíjím teorii, že dle názvu písničky vybere algoritmus písmenka symbolizující noty a něco z toho vygeneruje). A když se pak diskotéka rozjede naplno, můžete si hrát s malými Lloidy a měnit tím komplet hudební sestavu / soustavu. Vyprávění anekdot mne vedle toho vysloveně zklamalo, protože se vůbec nenese v lehkosti pro hru vlastní. Místo toho je to spíše nezábavná a nepovedená parodie amerických stand-up komiků.

Animal Crossing splnil to, co jsem od něj očekával. Dostal se mi trochu pod kůži, užil jsem si hodně zábavy, hodně jsem se nasmál a vyzkoušel si něco nového, netypického. Ale zároveň začalo hrozit, že bych se do hry zacyklil, jako do nějaké MMO záležitosti. Takže jsem velice rád, že jsem došel k tomuto závěru.

Takže momentální plán, jak se hrou dále naložit, je následující:

- Prodat tuříny za nějakou opravdu mastnou cenu. Rád bych zažil "obchod století", kdy vydělám jedním vrzem třeba milion peněz.
- Kavárna a práce v ní - tu již stavím a chtěl bych si vyzkoušet obsluhovat zviřátka. Mít virtuální zaměstnání ve hře, která je sama o sobě virtuálním zaměstnáním? To chci zkusit!
- A hlavně by mne zajímalo, co se s městečkem stane, když ho nebudu řekněme půl roku zvelebovat (odplevelovat a podobně).

Takže jakmile udělám první dva body, Animal Crossing půjde na dobu neurčitou k ledu. A pak se vrátím a bude-li to stát za zmínku, objeví se na blogu.

Na závěr tady mám ještě pár obrázků ze hry, s komentářem.


Na diskotéce mne docela baví experimentovat s hudebními nástroji v pozadí.



Netrpělivost při čekání na otevření obchodu může nabývat různých podob.


Jedno zviřátko po mně chtělo žraloka. Že si ho dá do akvária takhle do hlavní místnosti, to by mne nenapadlo!


Na návštěvě v jiném městečku - právě jsem pomluvil starostu ;).


Bílá vlajka, jako symbol prohry. Dvojitá duha, jako symbol ultrahomosexualismu.


Od tamního starosty jsem dostal darem žokejské tričko. Ze slušnosti jsem si ho vzal na sebe a odjel v něm. Pak jsem ho okamžite zakopal.


Kapitánovo slovo vždy potěší.


Otvírání druhého patra muzea s patřičnou slávou.


Snad každému se někdy stane, že ho opustí zviřátko. Zabalené krabice a čekání na stěhováky. Stejně jsem ji nikdy neměl rád, Galu jednu. Dodám jenom, že Animal Crossing je ryze asexuální hra.


Můj byt nepatří mezi ušlechtile vypadající. A tak jsem začal plánovat renovaci.


Zašel mne navštívit Frank. Podivil se, že mám uprostřed místnosti záchod. Ono je to budoucí koupelna totiž.


Tajná zadní místnost - zde hodlám hromadit herní konzole a podobnou sortu věcí. Prostě stejně, jako to mám doma v Braníku.


Padá hvězda, přej si něco!


Oslava dne komet si vyžádala také naše vlastní prskadla.


Anebo bubladla.


Další  homosexuální scénka s padající hvězdou.


Záznam z lovu brouků na nočním ostrově. Tento brouk stojí deset tisíc a patří mezi nejcennější.


Ilustrace lovu - támhle na stromě je brouk za osm tisíc. Dá se to skvěle vychytat!


Skrz nástěnku jsme informováni o nadcházejících událostech.


Na skok v muzeu - soukromá sbírka žraloků v akci.


Teprve nedávno jsem zjistil, že Stinky používá boxovacího ringu jako postele. A tak jsem mu nastavil. Nepřišel.


Pejsek K. K. je zajímavá postava. Když zpívá, přerolují se kompletní titulky. Jeho písničky jsou ale úžasné.


Další odkaz na kapelu Queen?




Tyto tři obrázky ilustrují můj úspěch z lovu minulou noc - celkem přes 285 tisíc.


Návštěva u zviřátek může být hodně bizarní. Někdo si rád vystaví kus dinosauří kostry.


Zlomový okamžik - vstupuji na burzu tuřínu ve velkém - všech 526 tisíc jsem investoval.


Slíbený ohňostroj je skutečně vyvedl!


A to včetně soutěže o hodnotné ceny - čepice se světluškami.


Další krok v budování herního doupěte.


Návštěva zviřátka z jiného města. Asi se mu u nás moc nelíbilo, protože se nepřistěhovalo.


Můj současný byteček, hlavní místnost. Dostal jsem již 10.000 bodů, což svědčí o jisté kultivovanosti. Pořád je ale považované za normální mít bodu 50.000, takže je to vlastně špatné.

A nyní již zpátky ke hrám...

Žádné komentáře:

Okomentovat