17. 2. 2012

Metal Gear Solid 3D: Snake Eater - demo


Tak jsem si spravil chuť. Demoverze je velice krátká, ale jelikož jsem dobře seznámen se Snake Eaterem z Playstation 2, svedu si snadno představit celičkou hru. A je to vize, která se mi velice zamlouvá. Metal Gear Solid 3D bude posledním remakem, který si pro 3DS pořídím.



Snake Eater je jedna z mála dokonalých a naprosto bezchybných her. Převod na 3DS tak musí probíhat za zvýšené pozornosti, neboť jakýkoliv zásah do stávajícího funkčního "ekosystému hry" může mít fatální následky. Pochopitelně nejvíce spekulativní přínost je v trojrozměrném zobrazení, ale hlavně jsem se obával, jak přesně bude implementované ovládání. Obojí naštěstí dopadlo na jedničku. Co se grafiky týče, tak dokonce s hvězdičkou.


Skutečně - Snake Eater vypadá ve 3D famózně, jakoby hra byla od začátku plánována pro tento druh zobrazení. Může za to samozřejmě časté přepínání do first person pohledu při plížení, stejně jako míření střelnými zbraněmi. Hra vychází ze Subsistence verze pro Playstation 2, čili kameru máme za zády plně pod kontrolou. Celkem by se mi líbilo, kdybychom v plné verzi měli možnost přepínat mezi klasickým a novým stylem kamery. I tak bych ale řekl, že po "definitivní verzi" v podobě Subsistence je právě Metal Gear Solid 3D "definitivní verzí definitivní verze". Alespoň se zdá býti.


Co se kvality týče, tak bych nepoznal na pohled rozdíl, proti Playstation 2. Asi by se při nějakém bližším ohledání daly najít rozdíly v kvalitě textur a podobně, ale suma sumárum jde o identický dojem z grafiky. Díky 3D je atmosféra vybičovaná na maximum a řekl bych, že plynulost je ještě lepší, než v originále. Nevím, jestli tato hra reprezentuje výkonnostní strop konzole - docela o tom pochybuji, protože kupříkladu Resident Evil: Revelations vypadají na pohled lépe. Na druhou stranu je to na 3DS poprvé, co máme možnost hrát takto velkou hru, co se grafické rozlehlosti týče.


Ovládání bylo jistě oříšek udělat a to i proto, že hra evidentně počítá s druhým analogem, což by znamenalo koupi zhůvěřilosti jménem circle-pad. Bez tohoto mutanta nalepeného na jinak elegantním kusu hardwaru to znamená, že došlo k nepříliš populární variantě - ovládání kamery je realizováno pomocí tlačítek ABXY. Toho jsem se bál. Opět - uvítal bych možnost v menu přehodit oba ovládací prvky, tj. chodit pomocí ABXY a rozhlížet se analogovým joystickem na levé straně. Jelikož jsem tak hrál dost FPS na Dreamcastu, vím, že to přejde do ruky velice rychle a není to pak žádný problém. Nutno ale uznat, že mé obavy byly rozptýleny.


Metal Gear Solid 3D se ovládá velice dobře, jelikož správně implementuje dotykovou obrazovku a klávesové zkratky. Díky tomu je pohyb s postavou a práce s kamerou velice přirozená. Na D-padu pak můžeme přepínat zbraně (a to buď na principu zbraň ANO/NE, nebo si můžeme nadefinovat 2-3 položky a mezi nimi rychle přepínat - výtečný nápad), měnit postoj a směr nahoru je kontextové univerzální USE. Na dolní obrazovce pak máme mapu, rychlý přístup do inventáře, léčení, kamufláže a přepínání pohledu při míření (first person, third person nebo autoaim). Během hry jsem neměl jediný problém a za to dík!


Jelikož konzole nemá analogová tlačítka, došlo ke kosmetickým změnám ohledně tiché likvidace vojáků. Místo různě tvrdého stisku tlačítka se nyní objeví kontextové menu. To hru v jistém smyslu zjednoduší. Na druhou stranu vím, že hodně hráčů o těchto možnostech nemělo ani ponětí, tak to některé spíše překvapí či potěší. Podobně tak nyní u našich nepřátel vyskakují informační ikonky, které ilustrují typ zranění, které mu uštědřujeme. Je to zajímavé vidět, i když to zároveň podle mne narušuje atmosféru. Naštěstí to je možné vypnout, takže opět palec nahoru.

Demoverze je velice krátká. Jde o zkrácenou úvodní scénu, kde se můžeme jen proplížit pár úrovněmi džungle a zkontaktovat Sokolova (demoverze končí po té, co dojdeme ke dveřím vězení). Ale pro takový ten první dojem zpracování je to jistě dostatečné. A musím uznat, že je to udělané velice dobře. Ještě dodám, že Snake Eater bude vhodnou hrou do metra, jelikož se dá sejvovat po každém loadingu a ty jsou, stejně jako v originále, celkem časté.

Metal Gear Solid 3D je "jenom" remake, ale je to pořád tak dobrá hra, že není důvod pochybovat o neúspěchu. Pakliže jste jako Nintendist(k)a od dob Twin Snakes pošilhávali po Playstation 2, nyní můžete hřích svého mládí napravit. Navíc jde o dějově důležitou hru z tohoto univerza, čili nenechte si tuto hru ujít. Víc takových demoverzí!

1 komentář:

  1. Teď jsem ho dohrál a moc pěkný...:) Sice jsem si kvůli němu sháněl PS2, ale nakonec si MGS3 zahraju na 3DS...:)

    Jinak co se toho "posledního remake" týče... já pořád naivně věřím, že vyjde i Majora's Mask 3D...:)

    OdpovědětVymazat