17. 6. 2010

Komentář E3 2010

Původně jsem se nechtěl nijak rozepisovat o E3, kterou jsem sledoval spíše méně bedlivě. Přesněji řečeno jsem čekal na tři hlavní konference tří velikánů současného trhu, abych si je v klidu shlédl, i když nápad zajít do Wi-Fi hospody s notebookem a užít si konference jako fotbaloví fanoušci u piva a živě nebyl špatný nápad.

Jenže nějak jsem ty postřehy a komentáře filtrovat potřeboval. Twitter bych zbytečně zahlcoval - no rozhodl jsem se potěšit páně Drokka, o kterém vím, že E3 nesleduje vůbec, ale že se mne pak bude vyptávat na milion věcí. Takže jsem se rozhodl, že mu do mailu sepíšu hlavní body celé E3. Jak se samozřejmě po hodině sepisování ukázalo, rozepsal jsem se o E3 více než dost, takže jsem se to rozhodl i zužitkovat pro blog, jelikož co kdyby to někoho zajímalo.

Microsoft - Natal se přejmenoval na Kinect a podle dostupných zdrojů bude uveden na trh někdy v říjnu 2010, takže celkem za chvilku. O to divnější je, že většina předváděček Kinectu je podle všech dostupných informací podvrh - předtočená videa, kdy herci poskakují před Kinectem, snažíce se o synchronizaci s videem - cože? Tomuhle předpovídám propad jaxvině. Launchové mimo jiné, ale snad první prezentovaní - hry tenis, bowling a golf. No to mi ho vyndej, trapněji se pokoušet okopírovat Nintendo, které už navíc "klasické mávání" v podstatě opustilo - po čtyřech letech? Palec dolů.


Microsoft - Call of Duty Black Ops - ukázka je skutečně "impressive", ale studio Treyarch neudělalo nikdy nic dobrého a dodnes mne budí jejich Quantum of Solace na Wii, tak nevim. Vedle toho Gears of War 3 jsou pěkné, leč klasické "už jsme to tady měli". Furt bych si je ale dal spíš, něž CoD.

Microsoft - Fable 3. Už u dvojky Molyneux sliboval hory doly - a nemůžu říct, že by je nesplnil. Byla to ale dobrá hra? Zas tak moc ne. Vypadá to jak dvojka - ukázky jako moc pěkný, ale už pod tím vidím ty stejné a nudné mechanismy. I potlesk v sále je sporadický, což není dobré znamení. Na druhou stranu - nějaké nové Halo mi přijde jako ještě větší zbytečnost až výsměch.

Microsoft - Ukázka MGS Rising je neskutečně atraktivní - běháž s Raydenem a rozsekáváš mečem všechno na maděru v libovolném úhlu a to včetně zdí či sloupů. Je to atraktivní (bude i na PS3), ale nějak nevím, co to má společného s MGS, tak se toho zároveň trochu bojím (slogan "What you will cut today" je trapný). Kojima na tom přímo nedělá navíc. (Oproti tomu Peace Walker pro PSP, který je už venku a který dělal Kojima je podle všeho "MGS5", ta hra je famózní).

Microsoft - Nový, menší, tišší a elegantnější XBOX 360 při zachované ceně. Přiznávám, že když jsem viděl (již vyšlé) hry Shadow Complex a remake geniální hry Perfect Dark (2000, N64, RARE), tak uvažuji, že si tuhle pixlu koupím kvůli těm pár hrám, které jinde prostě nebudou. Zatím mám v merku asi tak pět věcí. Blbý ale je, že moje TV má jenom jeden HDMI vstup ;). Ale jak se dočteš dále, priority jsou jinde ;).

Hodnocení konference: 5/10

SONY - Hlavní charakteristika konference je slovo zklamání. Plno keců, málo ukázek (např. nový God of War pro PSP, ale bez ukázky), zcela fatálně chybělo Trico, naprosto nezajímavé Killzone 3 - o nové Rockstar hře neřekli nic (má jít o exkluzivitu pro PS3, ohlášenou minulý rok), skoro nic o GT5 - česky řečeno MONSTER FIAL. Přesto na mne prezentace působila o ždibíček lépe, než Microsoftí, byť mne iritují opakující se kecy typu "PS3 vydělává, fakt, jsme awesome a poserte se z nás", což většina sálu děsně žrala.

SONY - Move je o krok lepší, než Kinect, z hlediska koncového uživatele a minimálně jsme viděli v praxi ukázky, to je zase fér. Hlavně lag a přesnost pohybů je na velice přijatelné úrovni, je to o něco lepší, než Motion+, ale známe ty problémy periferií. 50 dolarů za SONY Wiimote, 30 dolarů za SONY nunchuk. Bundle čtyř ovladačů a kamery bude podle všeho dost drahej, ale prej se to bude za rozumnou cenu bundlovat k novým PS3. Jakože moc jim nevěřím, ukázkové hry tenis, bowling a golf, no to mi ho vyndej, kde jsem to jenom...

SONY - Posedlost 3D televizemi, které navíc potřebují brýle a k tomu onen Move? Jak tohle někdo může myslet vážně, že hráči doslova zahodí svoje dosavadní domácí kina a pořídí si za stovky až tisíce dolarů veškeré nové periferie? Nejkomičtější ale bylo, že neukázali žádné zajímavé hry, které bych chtěl vůbec hrát ve 2D, ani v 1D.

SONY - Kevin Butler JE prostě vtipná postavička. Zahrál bych si adventuru s ním v hlavní roli ;). Škoda, že na to SONY nemá koule. Vůbec mi přišlo, že vyjma tohoto Kevina se NIKDO z protagonistů na pódiu "prostě nebavil". Podobně tak u Microsoftu, panáci v oblecích, kteří mají v hlavě příliš okatě jen prachy. Čestná výjimka Nintendu.

SONY - Little Big Planet 2 - neukázali toho nějak moc, ale je to fakt pěkný. Trochu se děsím komplikovanosti editoru, ale palec nahoru. Dead Space 2 také tak, nové Medal of Honor vypadají přijatelně, Final Fantasy 14 (MMO) obyčejné, pokračování Twisted Metal (kdysi slavná hra na PSX) zvláštní, ale ne špatné (leč dle popisu je to trochu jako Mutant Penguins - viz AVGN a Jaguar). Jo a předělají z Wii Dead Space Extraction.

SONY - Uvedení placené části PSN. Takže nám sebrali PS2 kompatibilitu, Linux a nyní i zdarma online - vše, co před čtyřmi lety propagovali, jako hlavní non-game featury. Ještě zakážou Blue Ray a Cell a máme z toho PSX ;). Palec dolů.

SONY - Valve "se vrací" k PS3 - Portal 2 vypadá dle traileru atraktivně, jako nikdy předtím. Nepochopil jsem, jestli na PS3 bude Steam. Dále zmínka o nějakých bonusech do Mafie 2, když jsi majitel PS3 - podobně tak k Assassin's Creed Brotherhood (online) - trailer má atmosféru.

Hodnocení konference: 5.5/10

A nyní Nintendo. OK, jasně, otevřeně uznávám, že jsem Nintendo fan, ale na druhou stranu nebudu zastírat, že mne obecně hry na Wii a DS už docela serou (ty third party zejména), protože je to omílání dokola... No, od konference Nintenda jsem čekal samozřejmě Zeldu... a i s ní bych byl spokojený - po minulém roce, kdy sice ukázali dost, ale.... Musím ale říct, že dávám BigN nejlepší známku ze všech, přestože tam bylo pár přešlapů (typu Mario Sports Pack a nepochopitelné Wii Party).

Nintendo - Nová Zelda Sword Skyward - plně ovládané Motion+ - JAKO ZATRACENĚ JO. Nejen, že nástup Miyamota byl vtipnej, ale navíc ukázali konečně hromady nových nápadů (nic proti Twilight Princess, ale to byla přece jenom GameCube hra), které budou zatraceně těžit z Motion+. Grafika do cartoonu se mi líbí, zdá se, že bude celkem temná, jak to máme rádi (ale ukázky jsou dost světlé ;). K mému údivu ale měl Miyamoto nějak nekalibrovanej Motion +, protože předváděl dost pitomé herní výkony ;). Bohužel až 2011. Ale už teď říkám - připrav bicí...

Nintendo - Návrat starých dobrých značek. Novej Golden Sun DS - již třetí díl - první dva na GBA řadím spolu s Chrono Triggerem a Crossem mezi nejlepší JRPG, přestože jich mám obecně plné zuby. Golden Eye 007 - "něcojakopokračování" geniální FPS z N64 (1997, RARE) - kde je velká šance, že to bude popiči (dělá na tom Activision, tak uvidíme). Novej Kirby (grafický design něco mezi WTF a výstřikem), novej Kid Icarus, novej Donkey Kong Country (vypadá famózně) a pár dalších. A přestože jde o zajeté značky, vypadá to, že o originalitu se nemusíme bát. Konečně HRY, mimo jiné i hopsačky, které Nintendo umí nejlépe.

Nintendo - Metroid Other M. To si utírám sliny do teď. Kámo ti povídám, že takhle nějak si představuji mix moderního a klasického gameplaye. Není co řešit, nachystals ty bicí?

Nintendo - Mickey Mouse. Pro mne velké překvapení, že na této hře, kde můžeš kreslit a mazat objekty ve 3D (půjde o jakousi mutaci Okami systému, ale realtime), pracuje právě Warren Spector (Ultima Underworld, System Shock, Deus Ex). Připomíná klasické 3D hopsačky z PSX - jako Spyro nebo Crash Bandicoot - ale s takovým krásným nádechem klasických SNES Mickey Mouse (viz Magical Quest, který také používal černobilé cartoony), které mám moc rád...

Nintendo - No a na závěr - co menšího, než Nintendo 3DS. No kámo, je to MASAKR. Velice stručně - 3D bez brejlí (technologie je celkem vtipná, ale nenašel jsem zmínku o jedné drobnosti, které nerozumím - ale v japonsku už mají mobily s 3D, je to skoro to samé), celkem 3 kamery (z toho dvě venku na 3D fotky), motion sensor analogový joystick, překopané WiFi služby a výkon asi jako PSP? Spíš více - musíme brát v ohled onen 3D efekt a dva displaye (dolní dotykový pořád),. Co je podstatnější - HRY! Už teď jsou na to HRY! Hafo developerů slíbilo vývoj her, takže máme od Square - Kingdom Hearts, Ubisoft - Assassin's Creed, Namco - Ridge Racer, Capcom - Resident Evil (a Street Fighter 4 prej) a - Konami - Metal Gear Solid! (Dále THQ - Saints Row, Level 5 s Laytonem, KOEI a další).

Ti povídám, to jsem si ho málem vyškubl, protože o tomhle jsem dycky snil, aby se na to DSko začali koukat pořádně a vážně. A samozřejmě - perličky. Nintendo předělá do 3D svoje populární hry - jako Mario Kart, Animal Crossing, Nintendogs+Cats, Paper Mario a hlavně - Ocarina of Time, nejlepší Zelda všech dob (kterou jsem po Mario 64 DS očekával automaticky - tak nyní v 3D a s vylepšenou grafikou). Prostě tohle je must have, XBOX bude muset ještě počkat ;).

Youtube a Gametrailers jsou přecpané ukázkami všeho, co jsem tady popsal, nejen 3DS, ale na to se fakt koukni, přestože tvůj monitor není 3D ;). Ten MGS je jenom demo, ale vypadá to přesně jak MGS3. A ty Wii věci vypadají taky zatraceně dobře. Jako jsem velice spokojenej, i kdyby splnili do konce roku jen polovinu tohoto.

Hodnocení konference: 8.5/10

4 komentáře:

  1. Tak to 3DS vypada fakt luxusne. Jestli to bude mit nakej funkcni web browser, prehraje to filmy a hudbu a pujde to haaknout tak do toho jdu hned prvni den.

    OdpovědětVymazat
  2. S tím hákem nevím, ještě nejsou žádné zprávy o médiu a zabezpečení. Filmy to má umět i 3D prej. Jako já do toho jdu 0day...

    OdpovědětVymazat
  3. Ten haak neni dulezitej ani tak na warez, jde mi spis o emulatory a tak. Kdybych kupoval tohle tak bych si psp asi nenechaval a chtel mit vsechno zase na jedny hracce :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je pravda, že komplikovanost firmwaru napovídá, že by to šlo dělat stejně, jako v PSP.

    Kvůli hrám ale asi haak bude potřeba. Většina z toho, co je nyní oznámeno, mne "zajímá" - i když se o tom zhola nic neví. Ale samo budu kupovat kvalitky do sbírky.

    OdpovědětVymazat