30. 8. 2016

Galaxy Trucker


Zřetelně si vybavuji, když mi Kvin poprvé ukázal vesmírnou strategickou hru Vládi Chvátila s názvem Galaxy Trucker. Když se mi řekne vesmír, vybavím si okamžitě Frontiera nebo Star Wars. Ve hrách miluji, když se mohu prohánět od planety k planetě v neomezeném vesmíru, čili potenciálně jsem ten správný zákazník pro No Man's Sky (po sérii patchů, samozřejmě). Galaxy Trucker ve své deskové podobě ale popravdě řečeno nepřináší onu vizuální slast a tak jsem se nakonec hře nevěnoval. Nyní ale mohu s potěšením oznámit, že vyšla mobilní verze téže hry, která krom velice příznivé ceny také boduje svou atmosférou. Konečně jsem si pořádně zahrál Galaxy Trucker!



Myšlenka hry se prostá. Máte nějakou misi - sérii karet s událostmi - na kterou si musíte postavit vlastní loď složenou z kontajnerových boxů. Každý box umí dělat něco jiného - bojové lasery, štíty, kabiny pro posádku, nákladní prostor, nákladní prostor pro radioaktivní materiály a tak podobně. Tyto prvky pokládáte na malou šachovnici. Základní pravidlo se točí kolem propojitelnosti boxů - jsou zde tři druhy přípojek a ne každá kartička disponuje všemi. Docela dlouho mi trvalo, než jsem přišel na kloub tomu, jak prvky kombinovat.


Hra je překvapivě detailní. Vaše lasery, motory i štíty potřebují energii. Během cesty můžete narazit na opuštěné kosmické lodě, kdy potřebujete hodně členů posádky na prozkoumání. Mohou vás přepadnout pašeráci, piráti anebo meteoritický roj, kdy hodem virtuálními kostkami určujete souřadnice zasažené části lodi. Zkrátka a dobře není možné postavit univerzálně silnou loď - musíte vždy volit boxy podle potřeby mise.


Během skládání lodě si můžete kartičky s událostmi prohlédnout napřed a uzpůsobit tomu stavební plán. Nejste totiž na své misi obvykle sami - další dva nebo tři truckeři staví svůj kolos taktéž, takže se přetahujete o kartičky s boxíky. Jakmile jste hotovi, máte právo si vybrat, v jakém pořadí se pustíte na cestu - a i to má velký vliv na strategii průchodu.


Cílem je obecně vzato vydělat co nejvíce peněz (přičemž za rozbité části lodě se vám na konci mise peníze odečítají), což se dá udělat vícero způsoby. Nejjednodušší je naložit spousty vzácných surovin, ale dá se to i ničením pirátů a přeprodejem nalezených vraků posádce. Proto je dobře, že si nadcházející události můžeme prohlédnout předem. To ale nestačí - závisí také na pořadí letu, přičemž při vytažení karty "volný vesmír" můžete přelít zbývající energii do raketových motorů a zamíchat právě s pořadím lodí.


Během kampaně si ale vyzkoušíte mnoho příchutí hratelnosti, jelikož se zadání mise vždy trochu liší, aby vypíchnulo unikátnost designu celé hry. Lehký humor a příjemná grafika mne drží u hraní už několikátý den v kuse - dokonce jsem dočasně odložil Monster Huntera ;). Není to žádná minihra, ale těžkotonážní deskovka, vkusně předělaná pro mobily a to i s možností multiplayeru. Vřele doporučuji!

Žádné komentáře:

Okomentovat