30. 11. 2011

Otík a Vánoce


První česká komerční hra roku 2011 pro Amigu právě dorazila do mé schránky a tak se můžete těšit na recenzi, až ji dohraju. Dle autorů je tato textová hra přibližně na 150 hodin, obsahuje simulaci neuronové sítě NPC, dynamické počasí, soubojový systém s realistickou svalovou mechanikou, popředu létající draky, odladěný RPG systém (včetně zapomínání vědomostí v čase, po čemž jsem dlouho volal!), stereoskopickou grafiku nevyžadující ani na běžném CRT / LCD monitoru speciální brýle (pro plasmové televize a e-inkové čtečky je slíbený patch) a v neposlední řadě také zvláštní algoritmus růstu a vypadávání vlasů hlavního hrdiny, což se ve hře dá využít k výrobě paruk a následnému zisku.



Dříve, než se pustím do hraní, bych se rád zastavil u samotného balení hry. Obal samotný je profesionálně vytištěný, obsahuje dokonce i holografické náhledy stereoskopické grafiky ve hře a nechybí také hyperprofesionální Comic Sans font. Trochu zklamání je pro mne použití šedivé diskety, místo avizované černé (falešná reklama) - zvážím žalobu. Podobně tak mne překvapila také polepka na disketě - nedbale nalepená a rohy nálepky dokonce nejsou zaoblené, takže samolepka nevzhledně překrývá rohy vyhrazeného místa.

Ke kritice lze předložit také krvavé hardwarové nároky - ECS nebo AGA Amiga je celkem ještě rozšířené železo (i když podpora OCS by byla vhodnější), avšak 1,5 MB RAM odsuzuje většinu Amigistů bez turbokaret k civění na disketu, nemluvě o nutnosti mít procesor alespoň 020. Proslýchá se dokonce, že DLC (k dispozici v den Vánoční) zaberou 16 GB na disku, takže se máme na co těšit. Naštěstí jsem majitel hi-end Amigy a tak mne to nemusí trápit. Vás to ale od koupě možná odradí.

Aniž bych hru vůbec spustil, již nyní ale mohu potvrdit, že jde o nejlepší komerční českou hru pro Amigu tohoto roku - nestihne-li MisticJoe vydat další díl do 31.12.2011. Děkuji mu tímto za nevšední hráčský zážitek.

3 komentáře:

  1. Vynikající! :)) Taky jsem jednu kopii zakoupil, nemůžu se dočkat, až mi padne do schránky. Že bych skutečně dohrál aspoň jednu textovku?

    OdpovědětVymazat
  2. Btw. nechtělo by to ještě link na aukro? Když je ta pecka stále v prodeji? :) http://aukro.cz/otik-a-vanoce-originalni-hra-pro-amigu-i1965055781.html, popř. http://aukro.cz/listing.php/search?sg=0&string=Ot%C3%ADk+a+V%C3%A1noce

    OdpovědětVymazat
  3. Doplnil jsem, díky za informaci, mohlo mne to trknout.

    OdpovědětVymazat