tag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post5667128885671757741..comments2024-02-25T18:31:47.030+01:00Comments on Herní snob: Budoucnost RPGdavesadehttp://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-55452030814261133052009-11-25T17:13:34.285+01:002009-11-25T17:13:34.285+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.COLONetiCZhttps://www.blogger.com/profile/14236139451569291778noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-74250901845663171912009-11-25T16:51:57.082+01:002009-11-25T16:51:57.082+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.COLONetiCZhttps://www.blogger.com/profile/14236139451569291778noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-19123741708107812552009-11-25T15:59:41.137+01:002009-11-25T15:59:41.137+01:00Tento komentář byl odstraněn autorem.COLONetiCZhttps://www.blogger.com/profile/14236139451569291778noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-26482144580841476852009-11-15T20:19:46.928+01:002009-11-15T20:19:46.928+01:00Časový pokles dovedností NENÍ špatný nápad, ale je...Časový pokles dovedností NENÍ špatný nápad, ale jestli je jedna z věcí, kterou bych do RPG her moc necpal, tak je to časová osa. Jde o jednu z věcí, se kterou se musí zacházet strašně opatrně, časové limity jsou u takto stavěného žánru nepříjemné. A nechat něco nekontrolovaně klesat, to se mi zase nezdá.<br /><br />Spíš bych teda udělal něco jako "protiklady" dovedností, kdy zvyšováním davesadehttps://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-56507750642820259172009-11-15T17:59:31.817+01:002009-11-15T17:59:31.817+01:00S tím hledáním větších výzev pro zlepšení schopnos...S tím hledáním větších výzev pro zlepšení schopností by to šlo vyřešit ještě jinak (a z hlediska herních mechanismů poměrně jednoduše). Přivedli jste mě na to tím boxovacím pytlem - tím se člověk nenaučí boxovat, ale udržuje se ve formě, trénuje. Co kdyby efektivita každého skillu (nebo přímo EXP pro ten skill) průběžně klesala, a to tím rychleji, čím vyšší úrovně se dosáhlo (samozřejmě ne Quintus Fabiushttps://www.blogger.com/profile/00206775809257006811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-74503214191647246772009-11-15T09:10:03.645+01:002009-11-15T09:10:03.645+01:002Quintus: To s tím dynamickým přidělováním NPC vla...2Quintus: To s tím dynamickým přidělováním NPC vlastností náhodným kolemjdoucím je sakra originální myšlenka a zasloužila by si rozpracovat!<br /><br />2delosombres:<br /><br />Ad kouzlení do prázdna - ano, boxování do pytle je už aplikace dovednosti na cíl, byť trénovací. Bude za to méně zkušeností, než za reálný boj (nebo za tréning s mistrem v cechu), ale nějaké základy (něco jako "úroveňdavesadehttps://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-1232652974586299672009-11-14T18:35:55.104+01:002009-11-14T18:35:55.104+01:00Ještě mě napadá další negativum. Je to vlastně to,...Ještě mě napadá další negativum. Je to vlastně to, o čem jsem mluvil v postu z 13. listopadu 2009 13:55, ve kterém si asi nenašel pointu. Tohle:<br /><br />"Nevím, jak to přesně myslíš, ale pokud to chápu dobře, tak tohle by zase v určitém směru omezovalo hráče, protože kdyby použil skilly ideálně podle situace, tak by si často zlepšil to, co nechce na úkor toho, co chce. Pokud by chtěl delosombreshttps://www.blogger.com/profile/09071430380199198464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-5220692145556253022009-11-14T18:11:16.667+01:002009-11-14T18:11:16.667+01:00Aha. Já to myslel tak, že máš nějaké omezené množs...Aha. Já to myslel tak, že máš nějaké omezené množsví zkušeností na level POSTAVY. Máš třeba 2 body na level. Takže si vylepšíš meč z 1 na 3, ale už si pro tuto level postavy nemůžeš vylepšit páčení. Nebo obráceně, nebo každý skill po 1 bodu.<br /><br />"zde je nutno podotknout, že zkušenost nepříchází s vyvoláním kouzla, ale s jeho aplikací na cíl, ať je jakýkoliv"<br /><br />To je delosombreshttps://www.blogger.com/profile/09071430380199198464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-27774289858208561102009-11-14T14:24:55.506+01:002009-11-14T14:24:55.506+01:00Nejspíš si budu muset založit "komplementární...Nejspíš si budu muset založit "komplementární" blog, abych to tu nezapleveloval výživnými postřehy :)<br /><br />Máš pravdu, většina vývojářů her jako kdyby ztratila soudnost: buď nějakou podstatnou stránku věci úplně ignorují, nebo se ji snaží nasimulovat (a plýtvají výkonem na zbytečnosti) místo aby ji dostatečně věrně imitovali.<br /><br />Konkrétně k "obsahu světa" a "Quintus Fabiushttps://www.blogger.com/profile/00206775809257006811noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-5311486747600765572009-11-14T09:06:08.611+01:002009-11-14T09:06:08.611+01:00Ještě dodám - DM a TES byly uvedené jen jako příkl...Ještě dodám - DM a TES byly uvedené jen jako příklady z hlediska hratelnosti - jejich realizace je z dnešního hlediska nešťastná, dá se velice snadno zneužít, nejde o vyvážený systém. Ale třeba rozdělení herních akcí do jednotlivých kategorií, které pak vylepšují postavu - to mi tam přijde nadčasové. Rád bych to viděl v současných RPG, odladěné samozřejmě.davesadehttps://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-45410570835539631832009-11-14T08:59:33.239+01:002009-11-14T08:59:33.239+01:00Jo, omezení zbraňového repertoáru bylo kvůli vynuc...Jo, omezení zbraňového repertoáru bylo kvůli vynucení roleplaingu, časem jim došlo, že je to blbost, tak to otevřeli s postihama, což je myslím dobře - akorát to nemuseli specifikovat natvrdo, což je pořád ale vítězství nad symbolickou tradicí.<br /><br />Ani takhle to není dobře pochopeno. Zkusím dám příklad.<br /><br />Postava má například dvě dovednosti - ovládání meče (stupeň 3) a páčení davesadehttps://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-56176870344873244792009-11-13T22:43:32.919+01:002009-11-13T22:43:32.919+01:00Jo, tohle bylo ve hrách typu BG kvůli pravidlům AD...Jo, tohle bylo ve hrách typu BG kvůli pravidlům AD&D, ale nsejsem si jistý, jestli to bylo jen v tý hře. Možná, že v originál pravidlech to šlo. Každopádně v nových edicích D&D (3+) už to jde (i brnění), ale s postihy.<br /><br />"Proto jsem zmínil systém, že na dané úrovni by byl jen omezený počet zkušeností, které lze získat."<br /><br />Nevím, jak to přesně myslíš, ale pokud delosombreshttps://www.blogger.com/profile/09071430380199198464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-66607123444045379772009-11-13T13:55:09.299+01:002009-11-13T13:55:09.299+01:002Lucka - dobrá připomínka. Jde o zaměření herních ...2Lucka - dobrá připomínka. Jde o zaměření herních mechanismů. Když je to dané v pravidlech, je to berlička, kteoru bych odstranil. Kouzelník by měl mít možnost si vzít do ruky meč - ale měl by s ním mít takové problémy, že je to proti vůli hráče mu ho vůbec vnucovat. Proto mám raději otevřené systémy typu Dungeon Master, kde se dá vycvičit všechno, když je člověk trpělivej. Z hlediska davesadehttps://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-1369554570096695512009-11-13T13:30:43.852+01:002009-11-13T13:30:43.852+01:00Mě u RPG vždycky může vzít čert, když nějaká posta...Mě u RPG vždycky může vzít čert, když nějaká postava nesmí (nebo nemůže) používat určité vybavení. Klasickým příkladem budiž kouzelník, kterému není v mnoha případech umožněno uchopit meč. Každé malé dítě by jej do ruky vzalo, ale on prostě nemůže. Ať to s ním neumí, ať se šermovat pomalu učí (vždyť i bojovník si často nějakou magii osvojí), ale ať není jako neschopné hovado:-)Luckahttps://www.blogger.com/profile/01787058068573627750noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-34975823303983621732009-11-13T08:10:38.544+01:002009-11-13T08:10:38.544+01:002delosombres: Špatně jsi to pochopil. DM nebo Dagg...2delosombres: Špatně jsi to pochopil. DM nebo Daggerfall je jenom příklad toho, jak udělat hratelnej systém zlepšování dovedností na základě činností - nijak to ale nekomentuje to, že se ten systém dá snadno zneužít, nakonec to tam i kritizuji. Proto jsem zmínil systém, že na dané úrovni by byl jen omezený počet zkušeností, které lze získat.<br /><br />v JA2 se vlastnosti zlepšovaly dost zásadně davesadehttps://www.blogger.com/profile/14885740934130926238noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-60536051746622772582009-11-12T21:35:46.150+01:002009-11-12T21:35:46.150+01:00Co se týče systému zlepšování. Dungeon Master a hv...Co se týče systému zlepšování. Dungeon Master a hvězdice do schodů anyone? Nebo kouzlení do zdi v Daggerfallu? :D Typické případy failu systému, kde se zlepšuje to, co děláš. Tento systém zní skvěle na papíře, ale v reálu ho nikdo nikdy kvalitně fungující neviděl. Možná v Jagged Alliance 2, ale tam se ty vlastnosti od začátku už moc nezlepšily (realismus rulez), zlepšovaly snad o 1 bod za rok a delosombreshttps://www.blogger.com/profile/09071430380199198464noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-853468846608461399.post-77630258595546643212009-11-12T18:05:50.337+01:002009-11-12T18:05:50.337+01:00Sakra, ty jsi neskutečnej grafoman. Myslím v dobrý...Sakra, ty jsi neskutečnej grafoman. Myslím v dobrým :-)Touchmudhttps://www.blogger.com/profile/09645267868587824191noreply@blogger.com